1. leht 1-st
pidurdades nagu piduri pedaal kraabiks maad aga tegelt mitte
Postitatud: 26.01.2006 17:07 01
Postitas tapu92
mul siuke viga et kui pidurdades jääpeal näiteks plokki panen siis kraabiks midagi maad
et siuke tunne et põhi on vastu maad
Re: pidurdades nagu piduri pedaal kraabiks maad aga tegelt m
Postitatud: 26.01.2006 17:16 01
Postitas kimmo
tapu92 kirjutas:mul siuke viga et kui pidurdades jääpeal näiteks plokki panen siis kraabiks midagi maad
et siuke tunne et põhi on vastu maad
Kui sa ragistavat ABS-i silmas ei pea, siis soovitan sul mõne plekksepa juurde minna, kes põhja õigele kohale tagasi keevitab

Postitatud: 26.01.2006 17:37 45
Postitas TheJX
...ega see ABS ragin on jah selline veidi ebameeldiv...a sellega harjub ära...ega ise mõtlesin ka esimest korda seda raginat kuuldes/tundes, et midagi on korrast ära...

Postitatud: 26.01.2006 17:42 47
Postitas Relk
See hääl tekib tavaliselt siis, kui sinu kaitseingel üritab sind säästa eessõitjale tagant sisse kihutamast. Püüa sellega harjuda. See on hea hääl.

Postitatud: 26.01.2006 19:00 08
Postitas Ceed
võibolla on ka klotsid läbi... metall vastu metalli

Postitatud: 26.01.2006 19:04 54
Postitas TheJX
...kui oleksid klotsid läbi, siis oleks see heli ka vaiksel pidurdamisel...mõnel juhul ka niisama sõites...
Postitatud: 26.01.2006 21:05 15
Postitas markomaan
Pean kahjuks nii või teisiti südamest naerma:D:D:D
Kui see postituse alustaja on algaja bmw roolis ja suht esimest korda, siis saan ma enamvähem aru.... aga et ABS tagasilöögi kohta saab niii koomiliselt kirjutada:D:D:D
Postitatud: 26.01.2006 21:18 25
Postitas Relk
Samas kui pole ikka enne ABS'iga endal kogemust olnud siis võib see ikka ehmatada küll.
Aga küsija suu pihta ei lööda.
Postitatud: 26.01.2006 21:59 57
Postitas vanaisa
Pole olemas lolle küsimusi, küll aga lolle vastajaid ja vastuseid (kedagi solvamata) Mäletan kui esimest korda elus peale omameelest pikka juhistaazi pidurivõimendiga 03-ga sõitsin ja kaasreisija pidurdamise peale pidi esiaknast välja lendama. Eks iga uus kogemus ole veidi üllatav ja miks siis mitte ka ABS?
Postitatud: 26.01.2006 22:14 02
Postitas toivoku
mul isa istus eelmine aasta esiemst korda siis mul valge rooli ja oli ylipaanikas kui autol talvel rattad ploikki ei läinud ja pedaali all surises

ilge paanika oli ja sisi ta ikka tykkaega paanitses,et midagi on valesti, et miks katkine auto ja plaplapla

lõpuks sai rahulikult ära seletatud

Postitatud: 27.01.2006 11:05 10
Postitas markomaan
Nuh..kui siin pihtimiseks juhba läks..sis naq mul endla oli ka enamväem nii:D
ennem sõitsin kogu aeg siksiga....naq ikka pedaal põhja ja kylg ette ja nii....
ABSiga e saa nii krt hästi...
esimestel kordadel hirmutas ka veidike ...et naq miski lohiseks maad mööda...

ise tegin järelduse, et see ongi see, millega ABS endast märku annab:P
aga on ju teglt hea asi....saab ilma autost välja tulemata tavel testida tee libedust....
kui on libe, sis ,,miski lohiseb vastu maad''!!!
edu teile kõigile!!!
Postitatud: 27.01.2006 11:56 05
Postitas Cardo
Ega see, et ta ragiseb ja töötab ei tähenda veel , et pidurdusteekond lühem on, ikka pikem, aga seevastu saab rooli keerata, minule see rõõmu ei valmista.
Postitatud: 27.01.2006 12:43 10
Postitas Relk
Lühem ikka mis sa räägid.
Postitatud: 27.01.2006 13:16 38
Postitas Ilves
Lühem ta päris kindlasti ei ole, pigem ikka ABS tagab juhitavuse pidurduse ajal. Pole mõtet vaidlema hakata, sellel teemal juba piisavalt jahutud

Postitatud: 27.01.2006 14:15 04
Postitas hanzvonkazak
ABS-iga pidurdusteekond pikem aga see eest on auto juhitavama. plokkis rattaga lühem aga auto juhitamatu.
Postitatud: 28.01.2006 00:41 20
Postitas tapu92
daahh
Postitatud: 28.01.2006 12:24 06
Postitas Relk
tapu92 kirjutas:markomaan kirjutas:Pean kahjuks nii või teisiti südamest naerma:D:D:D
Kui see postituse alustaja on algaja bmw roolis ja suht esimest korda, siis saan ma enamvähem aru.... aga et ABS tagasilöögi kohta saab niii koomiliselt kirjutada:D:D:D
kle mul oli 9 aastaselt esimene auto-siks seejärel edasi nüüd olen mitme aasta ja vanemate abiga sain bemmi
See oli kahtlemata selline positiiselt sõbralik BMW foorumi naer.
PS! Ma ei ole kunagi selle abs'i peale eriti pikalt mõelnud. Kuidagi arvasin lambist, et veits lühem. Kas blokkis ratas nö umbe ei lähe vms? Ma kasutan parem otsingut.
Postitatud: 28.01.2006 12:32 58
Postitas Relk
Vastus käes ka. Kuival teel on abs'iga pidurdusmaa pikem. Lumes, vihmaga, jääl jne on aga lühem ja säilitab kontrolli.
Sõbra ise on endine rallisõitja ja iga uue auto puhul mis ta ostab tõmbab kõik kontrollivad kaitsmed alustuseks välja
Järeldus: Kolmetähelised lühendid ei kompenseeri kehva sõiduoskust vaid aitab lihtsalt natuke kauem ellu jääda.
Postitatud: 28.01.2006 15:38 08
Postitas Ilves
Juss kirjutas:Vastus käes ka. Kuival teel on abs'iga pidurdusmaa pikem. Lumes, vihmaga, jääl jne on aga lühem ja säilitab kontrolli.
Väike väljavõte vanast teemaarendusest ee.autos ja praktilisest testist:
Sõpruse puiesteel konkreetselt oli +3... Siis veel nii palju, et sool oli ilmselt oma tegevuse lõpetanud ja Sõpruse
puiestee oli ühtlane valge väljak - st. siis seda, et värske märja lumekihi all oli külmunud löga... ja see oli tõsiselt palju
libedam kui päeval ka kõrval tänavatel olnud olukord...
Oki - aitab mullitamisest - otsustasin siis uudishimust teada saada, et kui pikk siis on antud oludes pidurdusteekond suvekummiga
(Michelin Pilot 225/45) ja tulemuseks sain korduvatel mõõtmistel (kõik mõõtmised taksopargi risti ja koskla tn vahel):
50 km/h - ABS - 150m
50 km/h - ABS - 180m (!!!)
50 km/h - ABS - 120m
50 km/h - ABS - 150m
50 km/h - ILMA ABSita - 110m
50 km/h - ILMA ABSita - 120m
50 km/h - ILMA ABSita - 100m
50 km/h - ILMA ABSita - 160m - siia vahele tuleb kommentaariks öelda, et kui eelmistel katsetel sai pidurdada peaaegu rattaid
blokeeringust vabastamata, siis siin tuli korra lahti lasta ja putka käsi jalgu täis ja korra vist isegi törts gaasigi sest kippus
trollirööbastes risti viskama ja hakkas hullupööra lappama ja sel pidurdusel ei suutnud ma omas rajas püsida... ka teiste ilma
absita pidurdamiste juures oli toimus väiksem või suurem suuna korrektuur ja alati oli sõidurada autot täis ja ehk kohati ehk
osakene naaberrajastki sest päris otse ei suutnud ma autot hoida ...
Postitatud: 28.01.2006 18:14 23
Postitas Relk
Mulle tundub küll autotootjate jutt veidi usaldusväärsem kui kellegi pudurdused kuskil lumes.
Postitatud: 28.01.2006 18:22 20
Postitas toivoku
Juss kirjutas:Mulle tundub küll autotootjate jutt veidi usaldusväärsem kui kellegi pudurdused kuskil lumes.
sa usud rohkem seda mida lubatakse , mitte seda mis reaalselt on? kunagi vist oli kuskil liiklus õpikus,et lumepeal 70nepealt pidurdamine võtab 25m, my a** mina sain mingi 14nega hakkama. ilma absita.
Postitatud: 28.01.2006 18:27 04
Postitas Ilves
See keegi oli eesti tasemel pidevalt rallit sõitev tegelane, seega tema testitulemustes ma üldse ei kahtle. Ja ega ma ABSi vajalikkust kahtluse alla ei seagi, korduvalt selle olemasolu üle tänulik olnud. Aga faktid jäävad faktideks, et teatud pinnasel on ABS pigem tüütus kui kasu. Nt lahtisel kruusal võib ABSga pidurdama jäädagi, samas kui ilma lükkab kergelt lohisev ratas endale tee alumise ja pidavama kihi jaoks puhtaks. Kuigi ootamatute olukordade puhul on tegu turvavöö järel teise kõige parema leiutisega

Postitatud: 28.01.2006 19:05 18
Postitas Relk
Ilves kirjutas:See keegi oli eesti tasemel pidevalt rallit sõitev tegelane, seega tema testitulemustes ma üldse ei kahtle. Ja ega ma ABSi vajalikkust kahtluse alla ei seagi, korduvalt selle olemasolu üle tänulik olnud. Aga faktid jäävad faktideks, et teatud pinnasel on ABS pigem tüütus kui kasu. Nt lahtisel kruusal võib ABSga pidurdama jäädagi, samas kui ilma lükkab kergelt lohisev ratas endale tee alumise ja pidavama kihi jaoks puhtaks. Kuigi ootamatute olukordade puhul on tegu turvavöö järel teise kõige parema leiutisega

Seda muidugi et erinevatel pinnastel ikka erinev. Kruusal oled kahtlemata ainult kaassõitja. Seda väitsid ka ametliud allikad, et Asfaltil ja kruusal ja mõnedolid veel kus otse pidurdades on nö blokkis ratas parem.
Postitatud: 28.01.2006 20:34 02
Postitas hiinlane
...tea, kas viga minus või autos, aga minul on see abs küll rohkem külma higi laubale tekitanud, kui rõõmu selle olemasolust. Linnasõidul, kus enamik ristmikke on vaid OSALISELT kaetud jääga, tundub pidurdamine täieliku loteriina. Kui ilma abs-ita autoga jätsid kasvõi ühe ratta alla jäävaba lapikese, polnud probleemi - abs-iga piisab aga sellest, kui kasvõi ühe ratta alla satub see õnnetu jääga lapike, ja juba on probleem

Äärmisel juhul olid abs-ita autoga sellistes oludes valmis vaid auto pisu rahutumaks käitumiseks, aga oma plaani peatuda oleks suure tõenäosusega täide viinud. Aga ennäe imet abs-iga autoga - auto läheneb ikka väga juhitavalt ja kindlalt ristmikule, täpselt sinna, kuhu seda juhid... lausa nauding kui kindlalt ja kiirelt jõuad ristmikule - kus aga avastad, et vahepealne kavasolnud peatus jäi millegi pärast tegemata

Siis oleneb juba olukorrast, kas külm higi üldse jõuab tekkida või mitte...