1. leht 1-st
E39 530d aku abi
Postitatud: 23.12.2012 20:23 55
Postitas j4nx
Tervist.
Kuna auto ei taha külmade ilmadega hästi käima minna, siis oleks vaja uut akut.
ostsin fixusest mingi jublaka, mis pmst näitab aku laetust ning laadimist sõidu ajal, kui see sigaretisüütajasse panna. algul kui ükski asi järel ei olnud ja auto seisis, siis oli aku laetuvus 12,2V ..kui auto tühikäigul käib, siis näitab, et akut laeb 13,8-14,2V . ühesõnaga genekas peaks normaalselt toimetama.
Järgmiseks oleks aku mõõtmed..on valikus kaks akut:
1:
http://www.hinnavaatlus.ee/products/Aut ... ad/225242/" onclick="window.open(this.href);return false;
2:
http://www.hinnavaatlus.ee/products/Aut ... ad/225150/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kas selliste mõõtudega aku üldse mahub pagasnikusse ära?
Auto on siis 2001 a. sedaan kerega e39 530d.
ja kas selle varta eest on mõtet palju suurem summa välja käia kui selle boschi oma eest?
Tänud ette

Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 23.12.2012 20:54 58
Postitas eero
AGM ja tavalise pliiaku hinnavõrdlus on vähe kohatu.
Milleks üldse need kui 100Ah pliiaku on sinna õige ja igati hea kõikides meie kliima tingimustes?
Kummalgi pole mõtet. Ja see S5015 ei tohiks ka mahtuda E39 peale.
Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 23.12.2012 21:11 14
Postitas j4nx
seda küll jah..muidugi kõige soodsam variant on selline välja valitud
http://pood.automaailm.ee/est/varuosad/ ... 212101,ln0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 23.12.2012 21:15 17
Postitas eero
See on väga hea sellele autole.
Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 23.12.2012 22:04 50
Postitas perfectenemy
Mina otsin asendust täpselt samale akule, sest Väidetavalt 2 aastat tagasi peale pandud aku enam külmaga käima vedada ei jõua 530D-d (muidugi see on eelmise omaniku väide, 100% kindlust seal muidugi pole)
Arvan, et tuleb minna ka AGM aku teed, sest arvan, et aku võiks kesta kauem kui 2 aastat ja see aasta on kahel tuttaval lõppenud agm akud, ühel pidas 6 teisel 7 aastat see vastu, niiet lootuses et uus aku peab vastu enam kui poole kauem, siis on äkki õigustatud ka poole kallim hind.
Mõõtmetelt on see ka väiksem ja seda halli exidet, on e39 klemmide stiili tõttu üsma kehva välja võtta ja tagasi panna, kuid ega paar aastat ikka muretu ka sellega uue aku puhul.
Oskab keegi mõnd puudust välja tuua kuivakude poolelt?
Ah on vähem neil ja ei tohtivat lõpuni tühjaks käiata?
Samas käivitusvool tuleb üsna tugev neil mingi vaadatud exide oli vist 60 ah ja 900 A ja samas suutvat ja üsna tühjana veel neid ampreid anda.
Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 23.12.2012 22:19 57
Postitas DaddyV
Panin ka täna täpselt sama aku peale.Mahub ilusti,käiab nagu loom
Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 23.12.2012 23:27 01
Postitas sohwer
tere
mina kasutan avt.ee ostetud akut MOLL M60038 100 Ah 850 A(EN) Ca/Ca 350x175x190
Olen väga rahul ja hind ei ole ka kirves 90 euri -28 prossa lett 125
Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 26.12.2012 16:52 54
Postitas DaddyV
perfectenemy kirjutas:Mina otsin asendust täpselt samale akule, sest Väidetavalt 2 aastat tagasi peale pandud aku enam külmaga käima vedada ei jõua 530D-d (muidugi see on eelmise omaniku väide, 100% kindlust seal muidugi pole)
Arvan, et tuleb minna ka AGM aku teed, sest arvan, et aku võiks kesta kauem kui 2 aastat ja see aasta on kahel tuttaval lõppenud agm akud, ühel pidas 6 teisel 7 aastat see vastu, niiet lootuses et uus aku peab vastu enam kui poole kauem, siis on äkki õigustatud ka poole kallim hind.
Mõõtmetelt on see ka väiksem ja seda halli exidet, on e39 klemmide stiili tõttu üsma kehva välja võtta ja tagasi panna, kuid ega paar aastat ikka muretu ka sellega uue aku puhul.
Oskab keegi mõnd puudust välja tuua kuivakude poolelt?
Ah on vähem neil ja ei tohtivat lõpuni tühjaks käiata?
Samas käivitusvool tuleb üsna tugev neil mingi vaadatud exide oli vist 60 ah ja 900 A ja samas suutvat ja üsna tühjana veel neid ampreid anda.
Kui tegu pole AGM,siis üle kahe talve need akukesed kestagi väga. Pole veel kuulnud,et mõnel suurel diislil oleks 4 aastat vana aku peal
Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 26.12.2012 21:45 01
Postitas arnis
Kestavad, aga seal omad tingimused. Kõige suurem probleem seisneb selles,
et kui omanik ostab endale uue aku, siis ta arvab, et vot nüüd võib vatti anda.
Kui aga suvel iga kuu ja talvel paar korda kuus veenduda, et aku on TÄIS (pinge
järgmisel hommikul on ÜLE 12.3V), siis kestavad ka 5 aastat need akud.
Arvestada, et -25C puhul UUE aku mahutuvus kleepsu omast on ligikaudu 50%.
Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 26.12.2012 21:56 04
Postitas DaddyV
arnis kirjutas:Kestavad, aga seal omad tingimused. Kõige suurem probleem seisneb selles,
et kui omanik ostab endale uue aku, siis ta arvab, et vot nüüd võib vatti anda.
Kui aga suvel iga kuu ja talvel paar korda kuus veenduda, et aku on TÄIS (pinge
järgmisel hommikul on ÜLE 12.3V), siis kestavad ka 5 aastat need akud.
Arvestada, et -25C puhul UUE aku mahutuvus kleepsu omast on ligikaudu 50%.
Seesama Exide aku nt ei kanata seda,kui antakse täkuga voolu. Kui uato käima läheb,siis tuleb selline vool kohe peale akule,et keerab midagi nässu seal. Ja garantii ei kehti enam
Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 27.12.2012 08:27 45
Postitas margus12
sohwer kirjutas:tere
mina kasutan avt.ee ostetud akut MOLL M60038 100 Ah 850 A(EN) Ca/Ca 350x175x190
Olen väga rahul ja hind ei ole ka kirves 90 euri -28 prossa lett 125
Samad sõnad siin pool.
Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 27.12.2012 13:32 44
Postitas arnis
DaddyV kirjutas:arnis kirjutas:Kestavad, aga seal omad tingimused. Kõige suurem probleem seisneb selles,
et kui omanik ostab endale uue aku, siis ta arvab, et vot nüüd võib vatti anda.
Kui aga suvel iga kuu ja talvel paar korda kuus veenduda, et aku on TÄIS (pinge
järgmisel hommikul on ÜLE 12.3V), siis kestavad ka 5 aastat need akud.
Arvestada, et -25C puhul UUE aku mahutuvus kleepsu omast on ligikaudu 50%.
Seesama Exide aku nt ei kanata seda,kui antakse täkuga voolu. Kui uato käima läheb,siis tuleb selline vool kohe peale akule,et keerab midagi nässu seal. Ja garantii ei kehti enam
Mida sa mõtled täkuga käivitamise all, kas teist autot või käivitusabiseadet?
Kui auto pole iidne, näiteks E39, siis saab ta väga hästi hakkama teise E39 käivitamisega.
Eile just teostasin seda ja samal ajal kontrollisin pingeid mõlema auto elektrisüsteemis.
Autode ninad kokku, klemmid KORRALIKKUDE krokodillidega kokku ja nii kui neljas krokodill
sai ühendatud, kohe sai võtit keeratud ja peale 20-40 sekundi käiamist auto käivitus.
Käiamise momendil oli ühel autol pinge 13,2 ja siis kui teine auto käivitus tõusis pinge sujuvalt 14,6 peale.
Ei mingit absurdseid ampreid akudele peale ei jookse. Generaator (vähemalt E39 peal) alustab oma tööd sekund PEALE käivitumist ja suurendab oma võimsust 10%/sekundis.
Tegelikult võivad krokodillid isegi külge jääda ja midagi erilist ei juhtu. Selle jaoks on tehtud pingeregulaator.
Olen kursis, kuidas müügimehed räägivad eesti keeles puhast PASKA, ainult et ei peaks akut garantiikorras vastu võtma. Samas tarbija teeb samuti väga tihti üht ja sama viga: aku tühi tundide viisi (pinge alla 11,7V).
Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 27.12.2012 14:29 53
Postitas Raemees
arnis kirjutas:DaddyV kirjutas:arnis kirjutas:Kestavad, aga seal omad tingimused. Kõige suurem probleem seisneb selles,
et kui omanik ostab endale uue aku, siis ta arvab, et vot nüüd võib vatti anda.
Kui aga suvel iga kuu ja talvel paar korda kuus veenduda, et aku on TÄIS (pinge
järgmisel hommikul on ÜLE 12.3V), siis kestavad ka 5 aastat need akud.
Arvestada, et -25C puhul UUE aku mahutuvus kleepsu omast on ligikaudu 50%.
Seesama Exide aku nt ei kanata seda,kui antakse täkuga voolu. Kui uato käima läheb,siis tuleb selline vool kohe peale akule,et keerab midagi nässu seal. Ja garantii ei kehti enam
Mida sa mõtled täkuga käivitamise all, kas teist autot või käivitusabiseadet?
Kui auto pole iidne, näiteks E39, siis saab ta väga hästi hakkama teise E39 käivitamisega.
Eile just teostasin seda ja samal ajal kontrollisin pingeid mõlema auto elektrisüsteemis.
Autode ninad kokku, klemmid KORRALIKKUDE krokodillidega kokku ja nii kui neljas krokodill
sai ühendatud, kohe sai võtit keeratud ja peale 20-40 sekundi käiamist auto käivitus.
Käiamise momendil oli ühel autol pinge 13,2 ja siis kui teine auto käivitus tõusis pinge sujuvalt 14,6 peale.
Ei mingit absurdseid ampreid akudele peale ei jookse. Generaator (vähemalt E39 peal) alustab oma tööd sekund PEALE käivitumist ja suurendab oma võimsust 10%/sekundis.
Tegelikult võivad krokodillid isegi külge jääda ja midagi erilist ei juhtu. Selle jaoks on tehtud pingeregulaator.
Olen kursis, kuidas müügimehed räägivad eesti keeles puhast PASKA, ainult et ei peaks akut garantiikorras vastu võtma. Samas tarbija teeb samuti väga tihti üht ja sama viga: aku tühi tundide viisi (pinge alla 11,7V).
No üks asi ikka pinge(V) ja teine ikka amper ja amprit minumeelest autol miski näidik ei näita?
Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 27.12.2012 18:05 45
Postitas arnis
Ilma pinge erinevuseta amprid ei jookse.
Ehk kui aku on näiteks 13V ja anda sellele 13,5V, siis hakkab aku "sööma".
Kui aku on 13V ja anda sellele 13,1V, siis peaaegu mitte midagi ei juhtu, võibolla 1A.
Üks auto generaator suudab anda ümmarguselt 100A, olenevalt mudelist.
Kaks generaatorit suudaksid anda 200A.
Laadides akut kiiremini kui 10A/h on oht akut kahjustada (100A aku puhul).
Fakt on, et tegelikult tühja aku laadimine generaatoriga on juba kontrollimatu
protsess (amperaaži suhtes), mis tegelikult ei ole lubatud -- vähesed seda aga teavad.
Re: E39 530d aku abi
Postitatud: 27.12.2012 18:53 18
Postitas DaddyV
arnis kirjutas:Ilma pinge erinevuseta amprid ei jookse.
Ehk kui aku on näiteks 13V ja anda sellele 13,5V, siis hakkab aku "sööma".
Kui aku on 13V ja anda sellele 13,1V, siis peaaegu mitte midagi ei juhtu, võibolla 1A.
Üks auto generaator suudab anda ümmarguselt 100A, olenevalt mudelist.
Kaks generaatorit suudaksid anda 200A.
Laadides akut kiiremini kui 10A/h on oht akut kahjustada (100A aku puhul).
Fakt on, et tegelikult tühja aku laadimine generaatoriga on juba kontrollimatu
protsess (amperaaži suhtes), mis tegelikult ei ole lubatud -- vähesed seda aga teavad.
Umbes sellest ma räägingi