1. leht 1-st

Jama MF rooliga.

Postitatud: 21.11.2010 17:26 17
Postitas maarekl
Tere. Mul selline mure eile juhtus, et ühkorraga kadus MF rool tagant ära. Mõtlesin, et äkki linkaabel katki, võtsin välja ja silmaga vaadates tundus küll terve. Hakkasin siis juba uut kaablit ikkagi otsima, kuid hommikul autosse minnes oh imet rool töötab ilusti ja nii mitu tundi, siis aga pesin auto ära ja jälle rool ei töötand. Auto seisis siis üks pool tundi ja jälle rool töötab. Milles siis asi võiks olla, lintkaabli mõte kaob nagu ära juba. Pigem tundub nagu oleks mingi jama niiskusega, kuna siin oli mitu päeva kõvasti sadanud ka ja öö otsa oli auto varju all siis rool toimis jälle, kuni surve pesuni. Kas kusagil on mingi aju või pistikud roolil mis võiks väljas pool olla ja kuhu võiks vesi või niiskus minna. Aju juurest tõmbasin ka kaane maha ja seal oli kõik kuiv.
Pikk ja segane jutt, aga võibolla kellelgi sellist jama ka olnud ja oskab midagi öelda. Lähen käin täna õhtul diagnostis ja vaatab, mis see ütleb.

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 21.11.2010 19:34 52
Postitas enn1
Vaata igaks juhuks kindalaekas kaitse nr.44 üle, aga kõige tõenäolisem süüdlane on ikkagi roolialune lint. Võid proovida hämaras gabariidid põlema panna ja siis keerutad rooli ühest äärest teise, kui roolinuppude valgustus selle peale vahepeal kustub või vilgub on lint kindlalt vigane.

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 21.11.2010 21:27 36
Postitas maarekl
enn1 kirjutas:Vaata igaks juhuks kindalaekas kaitse nr.44 üle, aga kõige tõenäolisem süüdlane on ikkagi roolialune lint. Võid proovida hämaras gabariidid põlema panna ja siis keerutad rooli ühest äärest teise, kui roolinuppude valgustus selle peale vahepeal kustub või vilgub on lint kindlalt vigane.
teeb küll jah vahel nii. Nüüd pool õhtut töötas asi ilusti ja nüüd jälle ei töötanud, homme katstan yhe teise lindiga!

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 22.11.2010 17:04 10
Postitas maarekl
ma ei saa ikka aru mis kala seal on, täna vahetasin lindi ära ja ikka sama teema, vahepeal töötab ilusti ja siis kaob ära ja täna tegi veel sellist asja, et raadiol ka viskas pilti eest, kui keerasin süüdet edasi tagasi...kas võib olla viga hoopis süüte luku taguses elektroonika plokis?

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 22.11.2010 19:58 03
Postitas enn1
Süütelukupõhi võib ka jamada, sest MF rool ja MID saavad toite ühest ja samast kohast :?

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 22.11.2010 20:42 14
Postitas maarekl
aga kas nad saavad süüteluku põhjast siis toite? sest jääb tõesti selline mulje nagu oleks seal probleem, kuna selle keeramisega kaob ja tuleb vahel tagasi!

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 22.11.2010 22:07 44
Postitas enn1
Ikka läbi süüteluku, kuna võtme 0 asendis nad ei tööta ju ;)

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 23.11.2010 06:45 39
Postitas maarekl
seda nüüd küll, aga kas nad jooksevad erinet rada pidi siis, sest tavaliselt rool ei tööta ainult, MID töötab üldjuhul, eile ainult mõned korrad viivitas pildi ette võtmisega!

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 23.11.2010 11:23 31
Postitas enn1
Selle ahela toide peaks süütelukust jooksma ühe juhtmega kaitsmeplokki, sealt edasi läbi erinevate kaitsmete edasi. Kõige kindlam on ikka testriga kontrollida, kas toide tuleb lindi alumisse pistikusse (lilla juhe tuli sisse, lindi küljes oli punane vist juba) kui sinna juba ei jõua, siis kaitmeplokk jne...

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 23.11.2010 17:06 43
Postitas maarekl
Kuno_T kirjutas:Tuleb vahet teha, mis osa MF-rooli nuppudest ei toimi. Kui ei toimi busi-le töötav osa (raadio nupud), siis selle osaga tegeleda, kui Cruise, siis sellega, kui valgustus, siis sellega. Kui kõik ei tööta, AB lamp ka põleb ja signaal ei tööta, siis on kindlalt lintkaabel katki. Muu juhul tuleb vaeva näha. Kõige õnnetum viga on busi ajutine lühis, siis võid selle auto ära kinkida.
mis siis võib juhtuda? mul ei tööta vahel mitte miski roolil ja siis jälle töötab!

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 23.11.2010 21:08 22
Postitas enn1
i-busi lühisega peaks kaasnema suunanäidikute kadumine armatuurist ja muud anomaaliad erinevate plokkide töös, ka roolinuppude ja MID'i streikimine aga seda siis korraga... :roll:

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 23.11.2010 21:50 06
Postitas PeeterA
MFL-i juhtplokk võib kah nöökida. Esimestel E39-tel(kuni 09/1996) oli see eraldi juhtplokk armatuuri all juhi juures. Edaspidi integreeriti see nuppudega ühte kesta.

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 24.11.2010 06:40 53
Postitas maarekl
Kes siis veel aru pole saanud...rool streigib...ja korraga kaovad kõik funktsioonid tagant ära, mitte ainult üks või teine pool. Kuid vahel jäävad nuppude valgus õrnalt hõõguma, vahel vilguvad. Signaal ka ei kao koguaeg ära. Siis jälle on kõik kadunud. Praegu on teine linkaabel ja teeb ikka samasugust asja. enda kaabel näeb ka täitsa korralik.

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 24.11.2010 06:43 36
Postitas maarekl
a ja raadio töötab ikka koguaeg...üks päev jamasa ainult nii, et kui süüdet mitu korda järest sisse ja välja keeraasin, siis ei võtnud kohe pilti ette!

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 24.11.2010 14:29 48
Postitas enn1
massi ühendus võib jamada, kas rooli poolt või juba alumisest pistikust ei tule norm. Ühenda üks lisa juhe ajutiselt. Saad ehk selgeks

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 24.11.2010 17:03 17
Postitas maarekl
enn1 kirjutas:massi ühendus võib jamada, kas rooli poolt või juba alumisest pistikust ei tule norm. Ühenda üks lisa juhe ajutiselt. Saad ehk selgeks
kus kohas seal all see pistik peaks olema? või kuhu massi juhe läheb?

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 24.11.2010 19:11 49
Postitas enn1
Katsetamiseks piisab kusagilt kere küljest mass võtta ja ühendada nt airbagi alla rooli külge mineva pruuni mass juhtmega. Kui rool selle peale "ellu ärkab" tuleb hakata otsima, kust katkestus sisse tuleb.

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 24.11.2010 19:21 26
Postitas maarekl
aga kus muidu see mass juhe kerre läheb? kusagil peaks see massjuhtmete punt olema, kuhu see läheb, aga eks ma nv katsetan jah.

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 24.11.2010 20:52 56
Postitas maarekl
Kuno_T kirjutas:Ah, panid teise katkise lintkaabli või ei pannud seda rataste otseasendis peale ja rebestasid uuesti ära- see minu arvamus. Vastasel korral peavad hiired olema armatuuri alla pesa teinud. Massijuhe on tavaliselt pruun.
ei pannud katkist ja enda oma ka terve, sai täna testriga läbi käidud...viga kuskil mujal, kui süüdet mitu korda sisse ja välja keerata hakkab asi jälle tööle.

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 24.11.2010 22:47 02
Postitas maarekl
eks ma üritan ja kui targemaks saan, siis uuendan teemat ka!

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 30.11.2010 13:08 57
Postitas maarekl
ei tea, mis jama oli...nüüd toimib jälle ilusti, tegin igaks juhuks süütelukpõhja klemmplaadi ka puhtaks, kuigi vaevalt seal viga oli. Kellel sellise asjaga veel jamasid olnud võiks siin kirjutada!

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 15.07.2011 09:52 23
Postitas ott1987
Tervitus!


Endal tekkinud ka probleemid MF rooliga.Nimelt mingi aeg tagasi läks põlem AB tuli. Siis kustus ära. Piisas ainult süüte sisse ja välja keeramisest. Linna kiirusel põlema ei läinud. Nii kui maanteed pidi mingi 10 km sõita hakkas jälle põlema, ning paar kilti peale AB tule süttima hakkamist kadus ka CC ära. Nüüdseks põleb AB tuli kogu aeg. Vahepeal hõõgub õrnalt. Kui tuli hõõgub ja signaali vajutada, siis tuli väreleb.(Signaal ka ei tööta) Ah õige, koos CC kadumisega kadus ka raadio nuppude funktsioneerimine. Kas tasuks kahtlustada lintkaablit? Või võib viga olla ka selles massi juhtmes? (97a 528 touring)

Ette tänades

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 15.07.2011 13:16 45
Postitas enn1
Massijuhe rooli juures on nagunii üks lintkaabli juhtmetest. Natuke segaseks jääb mis AB tulest jutt, ABS võibolla?

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 15.07.2011 13:31 30
Postitas ott1987
Ok seda ei teadnud, et massijuhe lintkaabli üks osa. Lugedes jäi mulje nagu oleks eraldi. Tuli mis põleb on airbagi tuli. Just vaatasin, et kui rooli keerata siis AB tuli läheb vahepeal tuhmimaks ja siis jälle eredamaks.

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 17.07.2011 22:02 04
Postitas enn1
Tundub küll, et lintkaabel katki :?

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 02.08.2011 18:51 56
Postitas ott1987
Nii väike update. Kaks korda on juhtunud, et lambist sõidu aeg hakkab kõik tööle. Nagu poleks midagi viga. Ja nii kui süüde välja keerata ja uuesti käivitada ei tööta jälle miski. Nüüd siis vahepeal teeb nii, et kompu kaob ka tagant ära. Ja kella näitab ka ainult siis kui kella nupule vajutada.
Mõni abivalmis inimene, kes Tartus elab, võiks PSi kirjutada, palju lintkaabli remont maksab.

Ette tänades!

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 02.08.2011 19:08 58
Postitas tanel25
ott1987 kirjutas:Nii väike update. Kaks korda on juhtunud, et lambist sõidu aeg hakkab kõik tööle. Nagu poleks midagi viga. Ja nii kui süüde välja keerata ja uuesti käivitada ei tööta jälle miski. Nüüd siis vahepeal teeb nii, et kompu kaob ka tagant ära. Ja kella näitab ka ainult siis kui kella nupule vajutada.
Mõni abivalmis inimene, kes Tartus elab, võiks PSi kirjutada, palju lintkaabli remont maksab.

Ette tänades!
Lintkaablit ei remondita(vist). Vaata lammarist uus(teise mehe vana) kaabel. Kui tartu lammaritest ei leia, siis võid küsida Siimu käest(www.carway.ee)

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 02.08.2011 20:34 15
Postitas enn1
Olen lintkaablit enda tarbeks ka remontinud, aga tulemus on ebakindel ja teenusena seda pakkuda ei kannata.
Lammaris pakutavate lintkaablite häda on see, et nad on kõik pärit 12-16a. vanadelt autodelt. Kehvemal juhul on ka"uus" lint mõne kuu pärast katki. Samas päris uus maksab UM'is 158.-€ mis on päris kallis :roll: .
NB! 05/95a-08/96a autodel on teistsugune lint kui, 09/96a-03/99a. Väliselt on täiesti ühesugused, aga pistikud on natuke erinevad. Ärge kasutatuna ostes alt minge... ;)

Re: Jama MF rooliga.

Postitatud: 25.08.2011 21:12 03
Postitas ott1987
Nii. Kõik töötab nagu varem. Ilusti ja kenasti. Probleem oli hoopis süüteluku põhjas. Puhastasin korralikult kontaktipuhastajaga ära ja tip top. Siinkohal tänud veel kord Ennule, et kohal tuli ja vea tuvastada aitas.