E34 soojendusest leige õhk
E34 soojendusest leige õhk
Auto on e-34 525 ja probleemiks,et salongi ei puhu sooja õhku. Oskab keegi äkki öelda mida tasuks üle vaadata või mis võiks viga olla. Krt jube külm on söita.
See juba aastate jooksul suht läbikäidud probleem,aga paneb siis samm-sammult juhised kirjad:
1.Pane korralik termostaat. Mingi 78-või 82-kraadine "kork" sobib vaid Lõuna-Euroopa piirkonda.Korralik tähendab ka seda,et pole mõtet panna ka mingit tundmatu tootja oma.Soovitavalt pane Wahler või Behr.
P.S. Termostaat tuleb ka õigesti paigaldada - õhutusava ülesserva.
2.Kasuta piisava külmakanguse ja värsket jahutusvedeliku. Mingi lahjendatud ja/või kolm-neli aastat vana jahutusvedelik asenda kohe kiiresti uuega.
3.Peale neid operatsiooni õhuta süsteem kindlasti korralikult ära.Süsteem saab korralikult õhutatud vaid siis ,kui mootor on nõnda soe,et suur ring on samuti avanenud(ei pea küll täiesti 100% avanenud olema).
4.Kui kõik eespool loetletud operatsioonid tulemust ei anna,siis vahetada ära veepump.Ja kindlasti panna metallist labadega pump.
Kui seejärel kah "kuuti" sooja ei tule,siis on kas soojendusradikas umbes,või kui sooja õhku tuleb vaid pöördes mootoriga,ning tühikäigul külma,siis plokikaane tihend laseb läbi.
1.Pane korralik termostaat. Mingi 78-või 82-kraadine "kork" sobib vaid Lõuna-Euroopa piirkonda.Korralik tähendab ka seda,et pole mõtet panna ka mingit tundmatu tootja oma.Soovitavalt pane Wahler või Behr.
P.S. Termostaat tuleb ka õigesti paigaldada - õhutusava ülesserva.
2.Kasuta piisava külmakanguse ja värsket jahutusvedeliku. Mingi lahjendatud ja/või kolm-neli aastat vana jahutusvedelik asenda kohe kiiresti uuega.
3.Peale neid operatsiooni õhuta süsteem kindlasti korralikult ära.Süsteem saab korralikult õhutatud vaid siis ,kui mootor on nõnda soe,et suur ring on samuti avanenud(ei pea küll täiesti 100% avanenud olema).
4.Kui kõik eespool loetletud operatsioonid tulemust ei anna,siis vahetada ära veepump.Ja kindlasti panna metallist labadega pump.
Kui seejärel kah "kuuti" sooja ei tule,siis on kas soojendusradikas umbes,või kui sooja õhku tuleb vaid pöördes mootoriga,ning tühikäigul külma,siis plokikaane tihend laseb läbi.
Sõltub mis mootoriga tegu. Alla 85-kraadist pole mõtet meie kliimas ühegi BMW mootoritüübi korral otstarbekas kasutada. Teise äärmusesse ei maksaks kah kohe minna - mõne tüübi korral on 92-kraadine liiga kange. Ennem katsu selgusele saada,millise kangusega termostaate näiteks tootja soovitab samale mootorile.Võid uurida ka kui kanget termostaati soovitatakse samale autole Rootsis-Soomes.draggo kirjutas:Mitme kraadine termostaat siis sobib?
-
- Huviline
- Postitusi: 47
- Liitunud: 15.09.2005 13:00 05
hm
ma arvan et proovida võiks ka soojendusradika läbipuhumist või väljavahetamist, kui jahutussüsteemis kunagi vesi sees on olnud, siis need radikad eriti kaua kesta ei taha..
omal M50 mootoriga oli talvel 92´termostaat kuna muidu ei tulegi sellel masinal sooja salongi vaid lehmaleiget vahel ka kraanid jamavad kui tavaliselt ei taha nad sulguda mis on suvel kuumaga probleemiks. M20 ei taha eriti kuumamat termostaati kui 80´.
Muide keegi näitaks äkki oma tarkust ja ütleks kust saab seda metallist labadega veepumpa kuna ei ole neid kusagilt võtta vaid on ikkagi plastlabadega ja plastisisse on valatud metallist rõnga millega ta võllipeal kinni on.
sooja saavad paremini sisse need isndid millel on kliima peal ja nendel on ka kaitsmeploki all selline pisike nn tsirkulatsioonipump mis koguaeg vedelikku läbi salongi süsteemi ringi ajab. see on lihtsalt ka ise paigaldatav, kui kellelgi see kuskilt leida õnnestub. Romulamehed teavad selle asja hinda.
Muide keegi näitaks äkki oma tarkust ja ütleks kust saab seda metallist labadega veepumpa kuna ei ole neid kusagilt võtta vaid on ikkagi plastlabadega ja plastisisse on valatud metallist rõnga millega ta võllipeal kinni on.
sooja saavad paremini sisse need isndid millel on kliima peal ja nendel on ka kaitsmeploki all selline pisike nn tsirkulatsioonipump mis koguaeg vedelikku läbi salongi süsteemi ringi ajab. see on lihtsalt ka ise paigaldatav, kui kellelgi see kuskilt leida õnnestub. Romulamehed teavad selle asja hinda.
- Pelle
- Huviline
- Postitusi: 480
- Liitunud: 23.12.2004 09:47 18
- Peamine sõiduk: Opel Vivaro
- Telefon: 5083224
- Asukoht: Rapla
- Kontakt:
Kas te mehed sellisest asjast olete kuulnud nagu salongifilter??
Kui ei siis kindlast soovitan ära vahetada ja mõjub kindlasti.
Krt minu viga.Urisin assja ja öeldi,et vist ainult kondiga variandil pidi olema.SORRY
Kui ei siis kindlast soovitan ära vahetada ja mõjub kindlasti.
Krt minu viga.Urisin assja ja öeldi,et vist ainult kondiga variandil pidi olema.SORRY

Viimati muutis Pelle, 06.02.2006 17:02 14, muudetud 1 kord kokku.
BMW F10 530D X-Drive 2011a. Opel Vivaro 2,0d 2010a.Renault Kangoo 1,5d 2003a.Opel Vivaro 1,6d 107kw 2019a.+3725083224
Selge. Kui ilm soojemaks läheb siis võta asja ette.Margus525i kirjutas:Ikka läbi õhutus nippli, lase moto korralikult soojaks, ning keera õhutus kork veidi lahti...
nii et aur ja mullid välja hakkavad tulema, siis jälle kinni ja lased sedasi, kuni enam nn. mulle ei tule.
Tuulutus kork on kohe radika põhi korgi kõrval.

Niisiis minu isa autol sarnane probleem. e34 525tds.
Auto klaasidest laheb puhtaks ainult esiklaas ja pooleldi esimesed kuljeklaasid.Enne salongifiltri vahetamist olid koik klaasid udused.
Termostaat on korralik, auto laheb soojaks paari km-ga.
Aga salong on on ikkagi tagantpoolt kulm, ees oled nagu saunas, taga istud kasukaga.
Samas on ka veel nii, et juhipool on soojem kui korvalistuja poolne auto.
Oskab keegi aidata?
Auto klaasidest laheb puhtaks ainult esiklaas ja pooleldi esimesed kuljeklaasid.Enne salongifiltri vahetamist olid koik klaasid udused.
Termostaat on korralik, auto laheb soojaks paari km-ga.
Aga salong on on ikkagi tagantpoolt kulm, ees oled nagu saunas, taga istud kasukaga.



Oskab keegi aidata?
-
- Huviline
- Postitusi: 47
- Liitunud: 15.09.2005 13:00 05