1. leht 1-st

Lambda andur ja anomaalia

Postitatud: 03.02.2010 19:28 17
Postitas Aris
Nonii, palun natuke abi siinselt rahvalt. Sai otsingut kasutatud ja enda auto mõõte uuritud.
truumu kirjutas:lambda on soojendusega(valged juhtmed)-12V
kui see hakkab impulsijuhtmele(mustale)kõrgemat pinget peale andma(üle 1V), läheb aju lolliks ja teeb segu liiglahjaks...
leke võib olla pistikus, juhtmetes või anduris endas(niiskus)
Mõõtsin ära halli ja massi, pinge 0,40-0,45 , ühes valges juhtmes oli pinge ~14v, teises 0v. Nagu truumu postist aru võib saada, siis peab mõlemas valges olema 12v(?). Ning see lambda (halli juhtme pinge) mittekõikumine tähendab, et lambda on läbi (või näitab see ajust peale tulevat pinget)? Võib probleem ilmneda selles valges soojendusjuhtmes?

Pooleaastatagune ülevaatusakt näitab seliseid andmeid http://album.ee/node/22084563/50215691
Küttekulu on m40b16 mootoriga 100% linnas sõites 13,3, lühikesed otsad ja enamasti lõpppunkti jõudes läheb mootor alles soojaks. Mõni ütleb, et ongi normaalne praeguste ilmadega, mina arvan, et natukene paljuvõitu. Jagage tarkusi lambda mõõtmise ja mõõtmistulemuste osas.
Anomaalia, mida ma maantee pealt linna jõudes täheldasin- mootori temp maanteel langes ning andsin natuke rohkem talda, sõitsin ca 3000 pöördega. Linna jõudes jäid mootorile pöörded peale ning mootor muutus sigaerksaks, 50-ga sõites 4. käik näitas ökonn 4-5l, samas praegu igast asendist ökonn 4. käiguga 9-10 vahel. Samamoodi, lambda mõõtmise ajal tuksus auto hoovi peal, andsin korra-kaks kõrgemaid tuure ning üks hetk ei vajunud enam pöörded korralikult, samas, gaasile reageeris auto väga erksalt (meenutas seda anomaaliat, mis maanteelt linna jõudes oli). Tundub nagu rohkem kuuma andes midagi muutub/juhtub, arvamusi?

Palju naiivset kirjeldust, loodan et keegi sai midagi aru ning oskab ka midagi tarka öelda, mis antud isendil viga võib olla või mida kontrollida.

Re: Lambda andur ja anomaalia

Postitatud: 03.02.2010 20:43 36
Postitas Aris
Signaali pean mõõtma massist(kerest) ja hallist juhtmest? (või hoopis mustast ja kerest=?), ühesõnaga mõõtsin õiget asja? Must juhe on mass nagu ma aru sain, takistus on tal kerega olemas. Käisin täna DIA-s ja seal öeldi kohe, et see kütusekulu on täiesti normaalne ilma autot mõõtmata/vaatamata. Seal pakuti NGK Lambdat uut miski 700 eeguga, mida eelistada? Mis uus bosch või siemens maksab? Küllalt lugenud, et see universaalne andur ei kõlba kuskile, samas seda muret rohkem uuematega autodega, e36 soft polnud nii tundlik sihukesele universaalsele jublakale.

Re: Lambda andur ja anomaalia

Postitatud: 03.02.2010 20:52 08
Postitas martinr112
Aris kirjutas: Anomaalia, mida ma maantee pealt linna jõudes täheldasin- mootori temp maanteel langes ning andsin natuke rohkem talda, sõitsin ca 3000 pöördega.
Mootori temperatuur ei tohiks mingil juhul langeda. Vigane on kas termostaat või ventika viskosidur on kinni kiilunud. Termostaati katseta nii, et kui mootor ei ole veel töötemperatuuri saavutand peab radika lõdvik olema külm.

Re: Lambda andur ja anomaalia

Postitatud: 03.02.2010 20:58 53
Postitas Aris
See temperatuuri asi on jah kahtlane. Paaril hommikul olen vahtinud, lõdvik on soojaks läinud umbes siis kui näidik on kriipsu peal, sooja ja külma mootori vahel. Mis ma täheldanud olen, et fiskosidur on peale käivitamist korraks nn kinni, et veab ventikat kaasa (valusalt vastu näppe saanud) aga siis hakkab jälle korralikult tööle. Pole rohkem maantee peale jõudnud, viimasel ajal on auto ilusti soojaks läinud. Kui veel kord juhtub, eks vahetan termostaadi ära (92 kraadi Wahler, maksis vist mingi 173.-). Eelmisel autol andis ikka palju juurde, 20 km sõitu ja auto oli täielik saun (-25 kraadiga väljas). Praegu läks auto täpselt 4 km-ga töösoojaks, ilma soojendamiseta.

Nonii, gaasi pealejäämine võis olla matist, mis oli ära jäätunud ning mingi X nurga alla jäänud, mine sa tea, praegu enam pöörded peale ei jäänud.

Re: Lambda andur ja anomaalia

Postitatud: 08.02.2010 23:11 07
Postitas Aris
Küsimus suurele ringile, lambda vahetamisel märkasin, et enne lambdat mingist keevitusest tuleb natuke tossu, ehk seal oli väike auk. Kui palju mõjutab selline auk lambda tööd? Kütusekulu/ õiget segu?

Re: Lambda andur ja anomaalia

Postitatud: 01.03.2010 23:20 16
Postitas Aris
Auto tahab alla 1000 pöörde gaasi andes välja surra, teeb jõnksu sisse. Selline tunne nagu ei saaks kütti kätte ( filter?) Pöördesse läheb ka suht uimaselt. Tegin ühe tiire ilma õhufiltrita, mingit erilist minekuvahe polnud. Kütusekulu pole ka kiita. Madalatel pööretel, 1 käiguga 1500 rpm auto ikkagi jõnksutab - ideid?

Re: Lambda andur ja anomaalia

Postitatud: 03.03.2010 10:13 17
Postitas PuZuP
Kõik mis enne lambdat läbi laseb, mõjutab tema näitu. See mis peale lambdat toimub, enam mingit kolossaalset mõju ei avalda näidule. See siis samasuguse keevituseprao puhul.
Jõnksutamise koha pealt - vaheta alustuseks filter. Kui kütusesüsteemi, näiteks paaki, on vett sattunud, siis see jäätab ennast filtris väga edukalt ära. Mitte just nii, et midagi läbi ei tuleks, vaid paneb piisavalt kinni, et etteande kogus jääks vajaka.