1. leht 1-st

E36 320i 110kw 1991 kuumeneb üle

Postitatud: 25.02.2009 00:26 13
Postitas Raido1989
Olen otsinud probleemile lahendust ka otsingu kaudu, aga lõpuks pidasin õigeks uus teema teha.
Oman siis E36-e 320i 110kw 1991. a. automaati.
Kõik on viimasel ajal korras olnud, aga peale jääraja proovimist, mitte eriti kaua, umbes veerand tundi rahulikku * reziimi kolmandaga sõitmist avastasin ühe hetkega, et mootori temp punane. Salongi soojendus puhus ainult külma. Esimene mõte, jahutusvedelik otsas. Kapott lahti, nii oligi. Kuna tankla oli seal samas otsustasin paar km ära venitada ja kohale jõudes tegin omast lollusest korgi lahti, mille peale muidugi vedelikku välja purskas. Arvatavasti õhk vahel. Lasin jahtuda ja proovisin õhutada juhiste järgi. Sain sõita tanklast 3km koju ja viimasel 200l meetril tõusis temp jälle põhja. Arvasin, et õhk ei ole veel käes. Lasin mootoril täielikult paar tundi jahtuda. Ja proovisin uuesti õhutada. Seekord tundus, et sain kõik kätte. Oli vaja 20km sõita ühest kohas teise. Liikuma hakates läks auto kiiremini normi kui tavaliselt, mis oli hea, sest tavaliselt läks ikka oma 10km ära. Ka salongi puhus soojemat kui tavaliselt, mis oli samuti hea, ennem oli natuke jahe minu arust. Sain 15km ilusti norm tempiga sõita kui siis hakkas vaikselt tõusma jälle. Viimase 5km peal tõusis temperatuur silmaga nähtavalt kiiresti. Lasin mootoril jälle paar tundi jahtuda. Proovisin endiselt õhutamist. Seekord juba kallaku peal. Tundus, et enam allapoole ei vaju vedelik. Proovisõidule. Esimese 2kmga puhus salongi juba sooja, mis on ääretult hea. Tiirutasin linnavahel 10 minutit. Tahtsin proovida kas tallamisega ka normi hoiab. Kiirendasin 100ni ja siis hoog maha. Koduni oli kilomeeter ja sellest alates tõusis temperatuur peaaegu punaseni. Väga vähe oli puudu. Tegin kapoti lahti, korgi vahelt ajas üle. See on ka loogiline kuna ennem sai paisupaak ääreni valatud.

Kuhu kadus peale jäärada jahutusvedelik? Leket ei tohiks olla. Ja peale seda pole vedelik kuhugile kadunud, kas õhk võis juba varasemast ajast sees olla, kuna salongi ei puhunud kunagi piisavalt sooja.

Miks ta nii kergelt üle kuumeneb? Õhk siiani sees? või on veepump? Panin tähele, et radika alumine osa tundus külm ja ülemine osa kuum. Kas see tähendabki, et ringlust pole ja veepump?

Ehk oskab keegi aidata? Kas esimesena olekski mõttekas vahetada veepump? Või midagi muud?

Re: E36 320i 110kw 1991 kuumeneb üle

Postitatud: 25.02.2009 10:32 33
Postitas soldat
Pakuks alustuseks pumpa jah. Samas kui salongi korralikult sooja vahepeal puhus siis jälle peaks pump korras olema,samas see kõige lihtsam toiming.Termostaadi võib ka üle kontrollida.

Re: E36 320i 110kw 1991 kuumeneb üle

Postitatud: 09.03.2009 12:59 20
Postitas T6nnu
Üldiselt võid igaksjuhuks veel üle õhutada ja kui õhk väljas siis radika kork kinni ja veerand või pool tuuri tagasi kuni tekib korgile kerge koht sisse, aitab rõhu süsteemist välja lüüa.