1. leht 1-st

E36 probleem siduri ja/või käigukastiga (imelikud hääled)

Postitatud: 18.01.2008 01:40 04
Postitas Hendrik
1) umbes aasta tagasi hakkas kostuma imelikku klõbisevat häält (umbes sellist, nagu diiselmootor teeb). Alguses oli hääl vaevu kuuldav, umbes poole aasta jooksul muutus pisut valjemaks. Külma mootoriga alati seda häält pole. Kui sidur alla vajutada, kaob hääl silmapilkselt ära, kui sidur lahti lasta, on hääl kohe tagasi. Sarnaseid teemasid lapates, pakkus Truumu ühes, et äkki käigukasti otsalaager. Või siis sünkronid? Või siduri pea- või töösilinder?

2) umbes kuu aega tagasi hakkas kostuma ühtlast pininat (vilinat,ulgumist vms, umbes selline heli, nagu katkise turboga autol). Pininat on töötava mootoriga kuulda kogu aeg välja arvatud siis, kui sidur alla vajutada. Pinin läheb mootori pööretega kaasa, st, et kui pöörded tõusevad, muutub ka pinina toon kõrgemaks. Kui sidur alla vajutada, siis ei kao pinin momentaanselt, vaid pinina toon langeb kiiresti alla ja siis kaob (umbes 0,5 - 1 sekundi jooksul). Sarnastes teemades on pakutud generaatori hihma/laagreid, siduri pea- või töösilindrit, tühikäigu mootorit.

Auto käitumises ja sõidus mingit muutust ei ole täheldanud - sidur töötab korralikult, käigud lülituvad normaalselt, tühikäik on ühtlane (umbes 850 p/m). Kui käiguga pidurdada, näiteks ca 3000 pöörde pealt käik sees gaas lahti lasta (sidur samuti üleval), on korraks tunda õrna vibra siduri pedaalil.

Ei tea, kas need kaks probleemi on omavahel seotud või mitte, kuid ühendab neid see, et mõlemad hääled kaovad, kui sidur alla vajutada. Äkki on kellelgi ideid, mis võiks autol viga olla?

Postitatud: 18.01.2008 01:59 31
Postitas Tuned
Siduri survelaager õhtal

Postitatud: 18.01.2008 02:20 12
Postitas Hendrik
Tuned kirjutas:Siduri survelaager õhtal
Kas õhtal survelaager ei peaks hoopis siis häält tegema hakkama kui sidur on alla vajutatud, mitte vastupidi?

Postitatud: 18.01.2008 11:02 04
Postitas AARE540
Vibra pedaalil viitab ka survelaagrile.

Postitatud: 18.01.2008 12:13 18
Postitas Cert85
Kui sidurit lahutad kaob ühendus käigukastiga.Sellest jälle eeldaks, et käigukastiga seotud kuidagi. Sest mootori töö jääb ju ikka endiseks. Ja see viivutsega heli kadumine oleks jälle, et sidurt lahutades on käigukasti peavõlli hoog sees, kuni see siis seiskub lõpuks- sellst viivitus, kuigi vaevalt, et see nuud 1 sekundi jooksul seiskub.
Aga ega siin muidu targemaks saaa, kui ikka reaalselt käigukast alt võetud ja uurides.
Läbimineva survelaagri tunnuseks on TAVALISELt olnud heli ikka sidurit vajutades. Aga mine tea, äkki peitub viga mingit viisi sidurikettas ja/või sidurikorvis.