1. leht 1-st
E36 325i coupe rool raske
Postitatud: 01.11.2007 13:07 38
Postitas sultan
Kasutasin ka otsingut kuid leidsin vaid ühe sarnase probleemi.
Nimelt kohapeal keerats rool raske ja sõites ok. Kui kohapeal pöördeid anda siis läheb roole kergemaks.
Ps. Kuidas teada saada kas sellel isendil on võimendiga roolilatt või on eraldi?! auto siis 1992.a. väljalase.
Vabandan selliste küsimuste pärast kuna see meil esimene BMW peres!
Postitatud: 01.11.2007 13:21 26
Postitas kapa
kuidas sa aru ei saa kas autol on võimendi peal või mitte ? vaata kapoti alla . Kirjelduse järgi pakun et võimendit pole. E36 l olev roolivõimuõli potsik on samasugune nagu näiteks enamus opelitel jne ehk ei ole vahet kas on bmw või opel .
Postitatud: 01.11.2007 13:27 15
Postitas sultan
Sõnastasin oma küsimuse segaselt.
Mu mersul on nii et on roolikarp ja siis on võimendi ning pump.
Lugesin kuskilt välja siit foorumirägastikust et on kahtesugust roolilatti olemas. Võimendiga koos ja eraldiseisva võimendiga. Või olen ma millestki valesti aru saanud. Parandage mind.
Tänades...
Postitatud: 01.11.2007 13:28 12
Postitas Fred
Kas on mõni E36, millel pole roolivõimu? 325l peaks küll kindlasti olema. Otsi roolivõimu õli pott üles ja vaata, kas seal ikka piisavalt õli sees. Kui kapoti alla vaatad, siis jääb mootorist paremale.
See potska:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=32&fg=20
Postitatud: 01.11.2007 13:48 36
Postitas sultan
Täitsa olemas see potska ja ka õli tase max pandud. Ikka on jama. Palju muidu pump maksab sellel masinal?
Postitatud: 01.11.2007 14:12 24
Postitas Fred
Esinduses maksab 5538.86

ja kohapeal hetkel pole, tuleks Saksast tellida...
Mõne kasutatud masina pealt saaksid tõenäoliselt 10korda odavama hinnaga
A kui laiad rehvid sul all on? Kohapeal ongi rattaid raske keerata ju. Kas undab ka roolivõim või lekib? Äkki polegi midagi viga...
Postitatud: 01.11.2007 15:39 22
Postitas chulo
Kui pump õhtal, siis võta ühendust, tutika saad mult 2800ga. Paar nädalat läheb tellimisega aega ja vana pumba tahan vastu saada. Pump peab väliselt terve olema.
Postitatud: 01.11.2007 15:49 15
Postitas vull
ma arvan, et rool peabki kohapeal seistes veidi raskem olema ja muretsemiseks pole põhjust - kui auto seisab, pole võim üldse taga ju. iseasi kuidas naisterahvas sellega lepib
Postitatud: 01.11.2007 16:21 48
Postitas rasmus23
vull kirjutas:ma arvan, et rool peabki kohapeal seistes veidi raskem olema ja muretsemiseks pole põhjust - kui auto seisab, pole võim üldse taga ju. iseasi kuidas naisterahvas sellega lepib
Kas sa ise tulid selle peale et võim pole taga kui auto seisab, ja siis hakkab võim tööle kui liikuma hakkad ve
võim on kohe taga kui mootori tööle paned.
hetkel vist probleem küll pumbas, mille tootlikkus on vähenenud kulumise tõttu.
Postitatud: 01.11.2007 17:00 15
Postitas Mardo
muidugi on võim auto seistes(mootor töötab) ka töövalmis, milleks sis üldse roolivõim kui et kohapeal kergem keerata oleks, linnavahel/maanteel suurt vahet pole kas roolivõim töötab või ei

Postitatud: 01.11.2007 17:14 59
Postitas vull
rasmus23 kirjutas:vull kirjutas:ma arvan, et rool peabki kohapeal seistes veidi raskem olema ja muretsemiseks pole põhjust - kui auto seisab, pole võim üldse taga ju. iseasi kuidas naisterahvas sellega lepib
Kas sa ise tulid selle peale et võim pole taga kui auto seisab, ja siis hakkab võim tööle kui liikuma hakkad ve
võim on kohe taga kui mootori tööle paned.
hetkel vist probleem küll pumbas, mille tootlikkus on vähenenud kulumise tõttu.
tegin teksti vähe rasvasemaks ja siin veel veidi seletust:
roolivõim ei tööta siis kui auto ei ole käima pandud - see on võimu iseärasus. kohapeal raskemini käiv rool samuti?
iseasi kui raske see rool muidugi sultan-il on. mul siuke pisike sportrool ja isegi sellega ei kurda.
Fred22 mainis rehve ka.
Postitatud: 02.11.2007 08:14 00
Postitas sultan
No mul M3 rool ka peal aga rool on veiz kergem kui Zilli rool

Postitatud: 02.11.2007 08:15 02
Postitas sultan
chulo kirjutas:Kui pump õhtal, siis võta ühendust, tutika saad mult 2800ga. Paar nädalat läheb tellimisega aega ja vana pumba tahan vastu saada. Pump peab väliselt terve olema.
Kuidas sinuga kontakti saab ja kuhu tuleks tellima tulla?
Äkki oskad kogenud bmw omanikuna pilgu peale ka visata et ikka õige asja tellime!
Postitatud: 02.11.2007 09:26 56
Postitas chulo
Ega seda niimodi peale vaatamisega ei diagnoosigi. Üldjuhul on Neil nõrgad roolilatid, sama viga ka e46-el, millel on sisuliselt sama latt. Kui Pump mingeid imelikke hääli teeb ja kägiseb, siis võid kindel olla, et see varsti õhtal on. Nagu siin ennist just juttu oli, siis selle pumba tootlikus tõepoolest aastatega väheneb, loomuliku kulumise teel.
Kas roolilatis loksu pole sees? Juhul kui seal suur loks sees on ja tast õli välja tilgub võib ka karu seal maetud olla.
Mina viiks selle auto pigem kuskile teenindusse defekteerimisele, et kindel olla, mis tal raisal viga on.
Põhimõtselt kui tellida tahad, siis helista ja lepime midagi kokku.
Ühendust saab 58366390
Postitatud: 02.11.2007 09:38 46
Postitas sultan
Selver....lähen käin läbi kuskilt spetsialicide juurest ja siis kõllan sulle!
Postitatud: 02.11.2007 13:08 23
Postitas Jarlo
Reeglina raske rooli põhjuseks ei ole latt ise. Kui seal ikka õige latt küljes, ei tilgu ja on loksuvaba, siis peaks viga peituma pumbas. Muuseas on on roolivõimu süsteemis peidus ka mingi filtri taoline asi, mis peaks peituma õli potsiku sees. Kunagi oli foorumis sellest ka juttu. Aga ei tea täpselt, kas see võib rasket rooli põhjustada.
Roolivõimu uue pumba hinda soovitaks küsida ka foorumikasutaja Janek käest. Aga ise soovitaks kõigepealt proovida kasvõi teist kasutatud pumpa, et veenduda seal vea peitumises.
Samas võiks muidugi ise katsuda proovida, kui raske see rool on.... pärast lähen proovin.
Postitatud: 02.11.2007 13:25 19
Postitas chulo
Mul on kogemus e46 latiga olemas(pm sama mis e36, kasutatakse mõlemal mudelil), loks sees ja rool laske plus veel tilgub vasakult otsast. Lasnamäel mingid vennad tegelevad roolilattidega (kui huvi, loe mu teisi postitusi) ja tegid asja 3 korda odavamalt ära, kui UM-is paljas latt maksab. Lisaks tasuks kaaluda ka B-kategooria latti, mis on põhimõtselt sama kellegi vana kuid taastatud sai, mis UM-iski. Aga selle juures on veel see nüanss, et latt peab väliselt korras olema, sest see tuleb vastu anda + ca 6000 eek.-
Postitatud: 02.11.2007 13:36 00
Postitas Jarlo
see vana latt +6000 oleks e36 kohta on küll kallis diil. Minu teada taastatkse ka odavama hinnaga. Enda e36 latil tegin ise kapremondi UM-st ostetud osadega, aga nõrganärvilistel seda tööd ise ette võtta ei soovita

Postitatud: 02.11.2007 15:23 16
Postitas chulo
Ega jah... Paras keberniit on see töö, isegi korra tädipoja auto roolilatti taastanud. Edaspidi lasen seda spetsialistil teha:D
Samas see 6000.- pole väga hull, kui auto muidu ideaalses seisukorras on. Kõik oleneb autost ja omanikust. Kui õiges kohas käsi sees, siis saad ka odavamalt kui 6 kilo selle lati.
Postitatud: 02.11.2007 16:42 39
Postitas Jarlo
sultan, sul võimendussüsteem üldse ei tööta. Nagu GAZ53 rooli murra... seega tõenäoliselt ikka pump. Kontrolli igaks juhuks veel enne üle, kas rihm on ikka peal.... mõnikord pumba peeti minemisel võetakse rihm maha ja kasvatatakse käsivarre lihaseid.
Postitatud: 02.11.2007 17:04 28
Postitas chulo
Kui see rool nii raske, siis on karta jah, et pump peetis.
Postitatud: 02.11.2007 17:21 46
Postitas sultan

krt, ma just mõtlesin siin et kust need käelihased paari päevaga on tulnud

)))
Selge siis arvatavasti uue pumba ost!
Tänud kõigile vastanutele!
.
Postitatud: 09.11.2007 19:29 29
Postitas jyrxixx
vaheta julgelt pump ära!!
Postitatud: 09.11.2007 20:44 06
Postitas prelude20
imelik, kui mul pump läks siis enne hakkas ka häält tegema
Postitatud: 12.11.2007 08:52 35
Postitas sultan
diislijoodik kirjutas:Kõvad pumbadiagnoosijad siin, ma ütlen siis ka sekka, et sul on tagumine purihammas katki ja esimesel ka kild vahelt väljas,

. Roolivõimendi on pumbast, latist. töösilindrist, torudest, hüdrojagajast jms-t junnidest koosnev süteem, kus igaühes võib olla viga (näit tüüpiline on kolb lahti, kolvitihend katki, jagaja rõngastihendite kohas korpus erodeerunud jne). Seega lahmida siin nagu pagaoid kooris: pump, pump, pump, mina küll ei tihkaks.
UM pani ka diagnoosiks et pump ise!