Starter ei lülitu ja õlituli põleb (e30, 320i 1990)
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Starter ei lülitu ja õlituli põleb (e30, 320i 1990)
Kirjeldasin antud muret juba ka oma auto teema all "lugejate autode" rubriigis, kuid ehk loetakse seda osa siin rohkem ja ehk oskab keegi arvata, kuskohast viga otsida.
Nimelt, auto keeldus käivitumast, starteri relee ainult klõpsub. Lükates läks ilusti käima, kuid lõi mootoriõli tule laetablool põlema, suretasin masina kohe välja. Kontrollisin õlitaset, oli normis, loiku maas ei olnud. Proovisin veel starteriga, tegi pool pööret ja jäi vait. Pärast seda lööb kohe süüte lülitamisel selle õlitule põlema.
Kas need vead võiks omavahel kuidagi mehaaniliselt seotud olla või on tegu pigem elektrikalaga? Lisaks veel selle, et viga ilmus ilma igasuguse hoiatusega, ühtki anomaaliat viimastel päevadel täheldanud ei olnud.
Tänud abi eest juba ette!
Nimelt, auto keeldus käivitumast, starteri relee ainult klõpsub. Lükates läks ilusti käima, kuid lõi mootoriõli tule laetablool põlema, suretasin masina kohe välja. Kontrollisin õlitaset, oli normis, loiku maas ei olnud. Proovisin veel starteriga, tegi pool pööret ja jäi vait. Pärast seda lööb kohe süüte lülitamisel selle õlitule põlema.
Kas need vead võiks omavahel kuidagi mehaaniliselt seotud olla või on tegu pigem elektrikalaga? Lisaks veel selle, et viga ilmus ilma igasuguse hoiatusega, ühtki anomaaliat viimastel päevadel täheldanud ei olnud.
Tänud abi eest juba ette!
730iA e32 138kW 12/1992
- Roland325
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
- Peamine sõiduk: BMW 650
- Asukoht: Tartu
See laes olev õlituli näitab õlitaset, mitte õlirõhku, et siis, kui läheb põlema on õli natuke vähe ja see pole nii ohtlik, et peaks kohe mootori välja suretama, varuosa- või õlipoodi võib rahulikult sõita
. Kui mul e30 oli, siis läks ka see tuli paar korda põlema ja viga oli selles, et õlitaseme anduri pistik ei saanud hästi ühendust(andur asub karteri põhjast veidike üleval pool külje peal). Starteri kohta ei oska suurt midagi pajatada, võibolla vaadata üle see paks juhe, mis starterist aku peale läheb, või on siis tõmberelee läbi!

-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Kas õlituli läheb tühja aku tõttu põlema? Sest õlitase peaks normis olema.AARE530 kirjutas:Soovitaks samuti aku üle vaadata- lükates läheb ta küll, nii palju voolu akus ikka on, et lükates käima läheks... Samas, tühja aku puhul starter tõesti plõksib ainult ja vbl pool pööret võib isegi vedada... Õlituli hakkab põlema nagunii
Eks ma proovin teise akuga õhtul.
Aga tänud vastajatele!
730iA e32 138kW 12/1992
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Ma mõtlesin laes asuvat õlituld, ehk õlitaseme tuld. Ja praegu lülitub see koos süütega, hoolimata sellest, kas mootor käib ringi või mitte. Kas suuremat sorti pingelangus võib põhjustada selle tule "hulluks" minemise?AARE530 kirjutas:Õlituli ei lähe põlema mitte tühja aku tõttu, vaid seetõttu, et mootor käib käivitamisel ringi, aga õlisurve puudub
Ma olen suhteliselt kindel, et starteri mittelülitumine ja see õlituli on omavahel miskitpidi seotud.
730iA e32 138kW 12/1992
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Tekib küsimus miks ta just praegu "kalama" hakkas siis. Hämmastama paneb see, et kumbagi viga (ega isegi midagi sarnast) polnud varem juhtunud. Õlitaset kontrollisin ja korrigeerisin eelmisel nädalal (lihtsalt rutiinne kontroll), aku ega starteriga pole mitte kordagi ühtegi jama olnud selle aja jooksul, mis auto minu oma on olnud (järgmine nädal saab aasta).raimo_r kirjutas:andur võib "kalada", st läbi olla. mul oli ja koguaeg põles, ära ka ei viitsinud vahetada :p
Kas liiga madal pinge võib anduris veateate põhjustada? Või äkki hoopis andurile surmahoobi anda?
**** selline tunne juba, et äkki hoopis katkine porikumm, mille küljest rebisin, põhjustabki kogu jama

730iA e32 138kW 12/1992
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Proovitud teise akuga, muutust mitte mingit. Märkasin veel, et kui üritada starterit anda, kustuvad armatuuris kõik tuled peale piduriklotsi oma, mis hakkab hõõguma (tavaliselt ei põle üldse).
Proovitud õliandurit massi lasta, muutust mitte mingit. Õlitase endiselt kenasti normis varda järgi. Starter endiselt ainult klõpsub (esimesel proovimisel oma akuga võttis ca pooleks sekundiks starteri taha ka).
Täitsa nõutu olen nüüd.
Proovitud õliandurit massi lasta, muutust mitte mingit. Õlitase endiselt kenasti normis varda järgi. Starter endiselt ainult klõpsub (esimesel proovimisel oma akuga võttis ca pooleks sekundiks starteri taha ka).
Täitsa nõutu olen nüüd.
730iA e32 138kW 12/1992
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Otsisin, ei leidnud. Oskab ehk keegi öelda, kus see e30-l olla võiks. Akuklemmilt läheb juhe kere külge (amordikausile) ja sealt läheb üks juhe edasi suurde kimpu, mis läheb läbi tulemüüri.erik kirjutas:Vaata massi juhe üle mis kinnitub mootori külge, kusagil oli mingi laiem kaabel, vb on ära murdunud.
Kui võtta nn Krokodill ja ühendada selle abil miinusklemm ja mootoriblokk, siis peaks saama seda viga testida, on mul õigus?
730iA e32 138kW 12/1992
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
"Roosa sõber" millegipärast postitust muuta ei lase, niiet teen uue.
Proovisin krokodillidega, akult mass otse mootorisse ja... kui võtme esimesse asendisse keerasin, tuli masendus peale: õlituli ei mõelnudki mittesüttida. Aga starterit andes tulid juba rõõmsamad toonid: Veits vaevaliselt, aga käima ta läks. Lasin veits tiksuda, andsin kergelt pöördeid, käis nagu muiste. Proovisin veel, töötas, kuidi õlituli säras edasi.
Krokodilli eemaldamine taastas endised sümptomid, starter ei teinud piuksugi.
Seega - arvatav kala leitud, otsida tuleb katkist massijuhet.
Tänud Erikule vihje eest!
Proovisin krokodillidega, akult mass otse mootorisse ja... kui võtme esimesse asendisse keerasin, tuli masendus peale: õlituli ei mõelnudki mittesüttida. Aga starterit andes tulid juba rõõmsamad toonid: Veits vaevaliselt, aga käima ta läks. Lasin veits tiksuda, andsin kergelt pöördeid, käis nagu muiste. Proovisin veel, töötas, kuidi õlituli säras edasi.
Krokodilli eemaldamine taastas endised sümptomid, starter ei teinud piuksugi.
Seega - arvatav kala leitud, otsida tuleb katkist massijuhet.
Tänud Erikule vihje eest!
730iA e32 138kW 12/1992
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
ruts kirjutas:Kas kahesel karteri küljest ei lähe eraldi massijuhet poolraami külge ? Minu 2,5-sel on juhet näha , juhipoolt mootorivahele piiludes leiab selle üles.
Kas sul oli roolivõimendiga isend?
Minu omal on seal kohas roolivõimendi, vb seetõttu ei näinudki seda juhet. Roolivõimendi natuke lekib ka, seetõttu on seal jube õline praegu. Eks ma katsun täpsemalt otsida siis.
730iA e32 138kW 12/1992
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Õli lisanud ei ole, sest õlitase on normis. Aga õlituli jäi põlema ka peale massijuhtme vahetamist (vana oligi katki), ja seejärel akuklemmi eemaldamist ja tagasipanekut.Veiko K kirjutas:Õlitasemetuli kustub kui akult korraks juhe maha võtta. Eeldusel, et õli on lisatud.
On kellelgi veel nõuandeid, kuidas sellest vabaneda?
Ja tänud kõigile vastajatele, vähemalt sain auto sõitma.
730iA e32 138kW 12/1992
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Andur asub ju mootori paremal küljel, seal pole õli. Või on see seal mingi muu andur? Anduri riket ma eriti ei usu, sest enne ta ju töötas, vähetõenäoline et ta nüüd lambist koos selle massijuhtmega katki läks.lynx kirjutas:Kui õlitase on normis, aga tuli ikka põleb laes, siis kõige loogilisem tegu oleks andurist tuleva juhtme pistik roolivõimu õlist ära puhastada, kuna sul pidi ju seal jube õline olema. Või siis on andur rikkis/sodi täis lihtsalt.
730iA e32 138kW 12/1992
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Korra lasin kogemata taseme nii madalaks, et varras vaevu ulatus õlini. Siis igatahes lamp ei süttinud.Tõutäkk kirjutas:Laes peaks hakkama õlituli põlema, kui on alles pool normi.
Täna läheb masin nagunii tõstukile, et lõpuks roolivõimu leke ära kaotada. Eks siis lasen seda andurit ka otsida, ehk saab selle mure ka kaelast ära.
730iA e32 138kW 12/1992
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt: