E46 Laadimine puudub, kuid märguannet pole (akutuli töötab)
Postitatud: 09.01.2017 23:24 07
Tere!
Igapäevasõiduk (e46 318i Touring 2003.09) esitas 2017.a uue ja huvitava väljakutse. Nüüd kui talv kohale jõudis ja väljas 13°C kärgatas jäin keset päeva teele. Hommikul märkasin, et starter enam nii reipalt ei löönud ja lõuna ajal objektil käies enam tagasisõiduks ei käivitunud. Käisin taksoga siis Akukeskuses ja võtsin uue Exide. Auto olin ostnud 2014 ja ma ei tea kaua seal senine Varta teeninud oli. Jätsin Varta keskusesse laadima ja palusin ka hinnata seisukorda (ehk sobib suvel hobisõidukile - selgus, et oligi veel elujõuline). Sain lausa mitu päeva ringi sõita uue akuga kuni täna õhtul jälle hakkasid juba tuttavad sümptomid. Nüüd võtsin siis kõigepealt testri ja veenudsin, et ei lae, ei tühikäigul ega pööretel. Pärast netist otsingut ja youtube videot testi osas sai ka autos üle proovitud. Laadimist pole.
Tavaliselt on laadimise puudumise probleemid generaatori harjade kulumine, liugrõngaste (õiget nimetust ei tea aga need, mille vastu harjad puutuvad) kulumine, dioodide läbi põlemine, pingeregulaatori rike. Harvemini on rootori lühis (on ka seda olnud). Vanematel masinatel, millega kokku olen puutunud on harjade ja pingeregulaatori vahetus lihtne olnud: kinnituskruvi/polt lahti ja harjad oma hoidikus või koos pingeregulaatoriga välja. Uurides online kataloogi ja siinseid teemasid ning vaadates viidatud youtube videosid (viewtopic.php?f=38&t=192265&p=14865510& ... #p14865510" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;) sain aru, et tegu pole päris bolt-on vahetusega ja igapäevaelus hiirt näppivatel inimestel tuleb kukrut kergitada korralikumalt seda tööd sisse ostes.
Kõige selle juures ajab mind aga kimbatusse ja teeb murelikuks hoopiski see, et aku tuluke instrumentide paneelil, mis igal käivitusel korraks süttib ei anna senimaani teada, et laadimisega on probleeme. Samas auto ise ju testi 19-9 tehes näitab et laadimine on alla 14,2V (tulenevalt aku laetusest näitas 111)
Siit ka küsimused:
1. kas minu autol võib olla mingi probleem kuskil elektroonikaplokis, et laadimine puudub, tulenevalt sellest, et laadimise probleemi märgutuli ei anna teadet kuigi tuli ise käivitamisel põleb, või sellist lisaplokki pole olemaski ja märguande puudumine tuleneb....faktorist?
2. kelle poole soovitaksite Tallinnas selle probleemiga pöörduda. Olen senimaani Karivolis käinud ja sealse teeninduse ning tööga väga rahul aga kui ma õigesti mäletan, siis nemad elektriga ei tegele ja neil on ka ca 2 nädalat töökojas järjekord kui viimati remondis käisin (eks homme helistan neile ka igaks juhuks).
Kas on mõnda kohta, kus toimub näiteks vahetusfond, et viid oma geneka neile ja saad korda tehtud geneka kohe kaasa?
Igapäevasõiduk (e46 318i Touring 2003.09) esitas 2017.a uue ja huvitava väljakutse. Nüüd kui talv kohale jõudis ja väljas 13°C kärgatas jäin keset päeva teele. Hommikul märkasin, et starter enam nii reipalt ei löönud ja lõuna ajal objektil käies enam tagasisõiduks ei käivitunud. Käisin taksoga siis Akukeskuses ja võtsin uue Exide. Auto olin ostnud 2014 ja ma ei tea kaua seal senine Varta teeninud oli. Jätsin Varta keskusesse laadima ja palusin ka hinnata seisukorda (ehk sobib suvel hobisõidukile - selgus, et oligi veel elujõuline). Sain lausa mitu päeva ringi sõita uue akuga kuni täna õhtul jälle hakkasid juba tuttavad sümptomid. Nüüd võtsin siis kõigepealt testri ja veenudsin, et ei lae, ei tühikäigul ega pööretel. Pärast netist otsingut ja youtube videot testi osas sai ka autos üle proovitud. Laadimist pole.
Tavaliselt on laadimise puudumise probleemid generaatori harjade kulumine, liugrõngaste (õiget nimetust ei tea aga need, mille vastu harjad puutuvad) kulumine, dioodide läbi põlemine, pingeregulaatori rike. Harvemini on rootori lühis (on ka seda olnud). Vanematel masinatel, millega kokku olen puutunud on harjade ja pingeregulaatori vahetus lihtne olnud: kinnituskruvi/polt lahti ja harjad oma hoidikus või koos pingeregulaatoriga välja. Uurides online kataloogi ja siinseid teemasid ning vaadates viidatud youtube videosid (viewtopic.php?f=38&t=192265&p=14865510& ... #p14865510" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;) sain aru, et tegu pole päris bolt-on vahetusega ja igapäevaelus hiirt näppivatel inimestel tuleb kukrut kergitada korralikumalt seda tööd sisse ostes.
Kõige selle juures ajab mind aga kimbatusse ja teeb murelikuks hoopiski see, et aku tuluke instrumentide paneelil, mis igal käivitusel korraks süttib ei anna senimaani teada, et laadimisega on probleeme. Samas auto ise ju testi 19-9 tehes näitab et laadimine on alla 14,2V (tulenevalt aku laetusest näitas 111)
Siit ka küsimused:
1. kas minu autol võib olla mingi probleem kuskil elektroonikaplokis, et laadimine puudub, tulenevalt sellest, et laadimise probleemi märgutuli ei anna teadet kuigi tuli ise käivitamisel põleb, või sellist lisaplokki pole olemaski ja märguande puudumine tuleneb....faktorist?
2. kelle poole soovitaksite Tallinnas selle probleemiga pöörduda. Olen senimaani Karivolis käinud ja sealse teeninduse ning tööga väga rahul aga kui ma õigesti mäletan, siis nemad elektriga ei tegele ja neil on ka ca 2 nädalat töökojas järjekord kui viimati remondis käisin (eks homme helistan neile ka igaks juhuks).
Kas on mõnda kohta, kus toimub näiteks vahetusfond, et viid oma geneka neile ja saad korda tehtud geneka kohe kaasa?