1. leht 1-st

E90 318i kollane mootorituli

Postitatud: 23.06.2016 17:33 33
Postitas käpik
Tere.
Autoks 318i 2,0 95kw 2007a. Sümptomid järgmised- auto hakkas mingi hetk summutist sinist suitsu välja ajama. Peale veidikest maad suuremate pööretega sõitu suits kadus, kuid lühikese aja pärast läks põlema kollane mootorituli. Manuaali järgi on tegu mootori probleemiga, mis põhjustab heitgaaside konsentratsiooni normist kõrvalekallet. Suitsu ei ole, jõud pole kadunud, kütusekulu pole muutunud, aga mootorist kostab vaevumärgatavalt kõrvalisi helisid (nagu kloppimine või vähene vibratsioon/ebaühtlus, kuid silindrid tunduvad kõik töötavat siiski. Diagnostikasse saab alles peale pühi.... Kui tõsine võib olla viga? Kas edasine sõitmine (mitte pöördemaialt) võib kahjustada midagi veel? (manuaal väidab, et võib sõita, aga esimesel võimalusel kontrollida...) Süütepool?

Re: E90 318i kollane mootorituli

Postitatud: 23.06.2016 17:44 34
Postitas Volum
Tundub nagu lambda anduri probleem.

Re: E90 318i kollane mootorituli

Postitatud: 23.06.2016 21:55 41
Postitas käpik
Ka see mõte käis peast läbi....

Re: E90 318i kollane mootorituli

Postitatud: 27.06.2016 16:13 50
Postitas käpik
Teema edasi- Tuli armatuuris kustus iseenesest, kui sai 98Ultimat Statoilist paak täis võetud (enne seda ei tea, kuskohast ja mida tangitud, jääk oli ca 1/5 paagist). Sai sõita ca. 200 km ja tuli läks tagasi põlema. Diagnostikas andis veakoodideks 2CA2(oxygen sensor heating before catalytic converter); 2CA3(Oxygen sensor heating 2 before catalytic converter) ja 2A70 (valvetronic, servomotor). Mootor aegajalt suitseb siniselt, aegajalt tuleb nagu auru., aga see suits/aur on suhteliselt ettearvamatu- nii külma, kui sooja mootoriga ja vahepeal pole kummagagi.Õlipõlemislõhna ei ole, õlitase ei lange, mootori võimsus ja kütusekulu pole muutunud, mootor töötab ühtlaselt. Kolvid ei tohiks olla kulunud, kuna läbisõit on veidi üle 160 000 alles, samamoodi klsääretihendid??? Variant, mis käis läbi, et kolvirõngad on kinni jäänud, kuna eelmine omanik sõitis enamuse ajast lühikesi otsi linnas (ca 5kuni 10 km), võib arvata, et külma mootoriga siis enamuse ajast. 3 aasta vältel. Ja veel variant, et karterituulutus on kinni??? - selle poolt räägib vist asjaolu, et "õlikork on vaakumis" nii mootori töötamise ajal, kui vahetult peale mootori seiskamist....

Re: E90 318i kollane mootorituli

Postitatud: 27.06.2016 16:56 09
Postitas ttsys
Sellel mootoril ei tunne mingit õlipõletuse lõhna, kui õli klapisääretihendite vahelt kaob. Heitgaasid on tavaliselt normis veel ka siis, kui juba jõhkralt klapisääretihendite kaudu õli kaob. 160 000km võib kõike olla, sh mootor ära surmatud näiteks pikkade 30000/60000km õlivahetuse välbaga. Kolvirõngad sellel mootoril kinni lasta ei ole reaalne. See pigem soovmõtlemine, et mitte reaalsut tahta näha. Pealegi õlitaset ju keeruline määrata, kui varrast pole. Orig. lambda anduri tööiga on ca 140000km ja need võivad vabalt surnud olla aga siiski on vaja korralik diagnostika teha mitte pelgalt veakoode lugeda. Eelsoojenduse veakood on muidugi 1 indikaator ja pole palju mõelda. Samas midagi ei saa välistada ja kõik on vaja kontrollida. Karterituulutuse klapp on sisselaske all ja see võib vabalt rikkega olla ning kuulub üldjuhul 100000km juures vahetusele. Kui auto pärineb soojast regioonist siis kindlasti veenduda, et tark on panna külma regiooni karterituulutuse klapp. Kui tuulutus on umbes siis see avaldub mõningalt tühikäigupööretele aga mitte oluliselt. Lambdade kontroll on esmane, millest alustada ja arvestada tuleb, et seal on kitsa riba lambdad ehk teiste sõnadega kraabi raha kokku Bosch jaoks. Muud ei tööta kohe või üsna pea hakkavad segu vääristama. Veendu, kas seal on hetkel originaal või vähemalt Bosch esimesed lambdad. Valvetronic vead registris on suht-koht tavanähtus ja see ei tähenda alati sama. See mootor vajab adaptsioonide seadistusi, mida vähesed remonditöökojad teavad/oskavad/tahavad teha. Lisaks standradadaptsioonile on võimalik määrata 0,3mm või 0,8mm klappide muutvahe. See kõik on vaja üle vaadata. Ühtlasi pane vaim valmis, et selle mootori remont nende sümptomitega võib kiskuda koos ketti vahetusega 4000€ juurde. Edu!

Re: E90 318i kollane mootorituli

Postitatud: 27.06.2016 17:46 31
Postitas käpik
Ok. Tänud vastamast ja seletamast!!
Et siis sümptomid ei viita üheselt mingile konkreetsele veale, vaid võib olla asi erinevates riketes.... Peab siis mingi tõsisema diagnostika käsile ikkagi võtma- pole ju mõtet hakata vahetama asju, mis töötavad. Preagu tuli jälle mudugi ei põle, seega vist ka diagnostikat ei saa teha? Tuleb oodata, kui lamp jälle põlema läheb? Aga selline küsimus, et miks lamp vahepeal iseenesest ära kustus ja miks ei tule suitsu kogu aeg, vaid kuidas jumal juhatab, ning erinevat värvi- valgest sinakani? Kas sellele võib olla mingi ratsionaalne seletus?

Re: E90 318i kollane mootorituli

Postitatud: 27.06.2016 17:51 00
Postitas ttsys
Kõigel on selgitus ja see DTC tule põlemine ei ole diagnostiku jaoks oluline. See on sinule mõeldud, et BMW eksperdi juurde aja paned. Mõõteplokkide väärtusi on vaja kontrollida.

Re: E90 318i kollane mootorituli

Postitatud: 27.06.2016 19:57 06
Postitas käpik
Selge. Vaatab seda asja jah!
Pagan küll, esimene BMW ja kohe probleemne :( - küll sai kontrollitud igati enne ostu ja uuritud, aga ....

Re: E90 318i kollane mootorituli

Postitatud: 23.11.2016 22:44 03
Postitas käpik
Klapisääretihendid, lamdaandurid, lisandus veel jahutusvedeliku ootamatu ja põhjalik leke, ja veel nipetnäpet... arve kokku umbes 800-. Aga kummaline on see, et enne, nn katkisena oli keskmine bensiinikulu 6,3 l/100km, nüüd aga 7,1l/100 km.....

Re: E90 318i kollane mootorituli

Postitatud: 24.11.2016 01:05 05
Postitas ttsys
Nende detailide ja tööde mahu lõikes 800,- kõlab mingile säästutuurile. Märge selles osas, et see mootor ei kannata vuffel-lambdat. See keskmine kütuse kulu on nagu inimese õhtune ja hommikune pikkus. Kõik on muutuv, sh ilm, teekate, rehvid, kütus, operaatori tuju, koorma mass jnejne. Lisaks veel selle keskmise arvutuse algoritmi alusandmed ehk loenduri nullimise hetk. Kokkuvõtvalt üks mõttetus, millest ei ole võimalik argumendiväärilist midagi välja lugeda. See on kõigest üks indikaator ja kõik keskmised numbrid, mis on ka lühiajaliselt väiksemad kui 13 on tava nähtus.