1. leht 1-st
geneka laadimine.
Postitatud: 12.01.2016 19:43 24
Postitas Ekupeku
Selline küsimus siis, et kuidas toimib see aku laadimine?
Genekal sai vahetatud harjad+pingeregulaator, kuna vanade harjadega oli laadimine varjatud menüüs 13.0
Aku (1.a vana aku 100ah ) sai täis laetud, ja vaatasin menüüs 14,2.
Peale 10-t lühikest otsa, umbes 2km otsad siis näitas pinget 13,5v (kohapeal seistes tarbijad taga, pargid,lähituli,raadio,puhur) kui asjad kinni panin siis kerkis pinge 13,8 peale.
Lugesin erinevaid postitusi foorumis ja sattusin ühele postitusele mida tegi kasutaja arnis.
******
arnis
Postitus 26.12.2012 21:52 24
Kui aku hakkab täis saama ja väga suurt koormust ei ole, tõuseb sinna 13,9 kanti, võibolla isegi 14,0.
Tarbijatega langeb 13,8 peale ja kui aku üritab ennast laadida, siis lausa 13,5 peale võib kukkuda.
Alla selle üle 10 minuti ei tohiks olla. Hommikul enne auto käivitamist süüde 1 peaks näitaja raudselt
olema üle 12V, vastasel juhul pole aku enam omadega OK või tühi.
*******
Ja siit siis küsimus et kas arnise postitus on õige, või peaksin mõtlema geneka peale ?
Re: geneka laadimine.
Postitatud: 12.01.2016 19:52 45
Postitas ttsys
Alla 13.8V generaatori väljundpinge / pardapinge tähendab mingit laadi riket. Enamasti tõesti genekas, mille üks mähistest (mähise keerdudest) kokku sulanud.
Re: geneka laadimine.
Postitatud: 12.01.2016 21:44 18
Postitas Ekupeku
Käisin siis umbes 30-40min sõidul.
Panin võtme esimesse asendisse , valisin varjatud menüüst testi ja kui käima läks näitas 14.1 , sõitma hakates kukkus näit 13,8 peale( kõik tarbijad järgi(tuled,soojendus,makk)), sõidu ajal mängis näit 13,5- 13,8 vahel, vahepeal tuli ka ette 14,0 , aga siis kukkus jälle 13,5-13,8
parkisin auto ära ja suretasin välja, test näitas akut 12,7.
Re: geneka laadimine.
Postitatud: 12.01.2016 21:55 31
Postitas ttsys
Nii ei ole võimalik infot koguda, mille najal vajalikke otsuseid teha. Korrelatsioonis olevaid reaalandmeid on vaja logida, et mõõdetud väärtusi / potentsiaali õigesti tõlgendada.
Kui vahendeid napib siis esimene ja kõige olulisem on see, mida näitab aku peale ühendatud voltmeeter mootori pöörete juures 1500-2000p/m, kus tarbijad kõik järgi. Kui pinge üle 13.8V siis otseseks paanikaks ei ole põhjust. Kui tahta sellest punktist edasi analüüsida siis vaja vaadata generaatori võimsust ning logimise suunas. Võimalik, et see auto vajab võimsamat generaatorit, et kõike pardal olevat töös hoida.
Re: geneka laadimine.
Postitatud: 12.01.2016 22:10 40
Postitas arnis
ttsys kirjutas:Alla 13.8V generaatori väljundpinge / pardapinge tähendab mingit laadi riket. Enamasti tõesti genekas, mille üks mähistest (mähise keerdudest) kokku sulanud.
Geneka väljundpinge on tihtilugu kõrgem kui spidoplokis/pardal (varjatud menüü näit).
150kW-sel E46-l on arvatavasti selline asi täiesti töökorras:
viewtopic.php?f=99&t=243750" onclick="window.open(this.href);return false;
See tarbib (kui puhur sees ja külm) ~100A. Ja pinge grammikene madalam kui muidu.
Tahad tule Keila lähedale külla, mõõdan sul ampertangidega aku laadimise ja küttekeha korrasoleku üle.
Ja saab ka veenduda, et genekas saab kõikide kellade ja viledega edukalt hakkama.
Re: geneka laadimine.
Postitatud: 12.01.2016 22:20 37
Postitas ttsys
Suvalises Prismas, suvaline tester 6-10€, millega elementaarne lähteinfo saada. Varjatud menüü andmed on kõik õiged ja selle vaatamise jaoks on vaja osata süsteemi lugeda.
Re: geneka laadimine.
Postitatud: 12.01.2016 22:44 53
Postitas Ekupeku
Usun, et sain enda küsimusele vastuse.
Käisin multimeetriga siis mõõtmas aku pealt pinget ( pinge tarbijatega koos 14.05)
Armatuuris näitas test 13.3 sellepeale
Mõõtsin siis kapotialt gene pealt ja seal näitas samuti 14.05b
Ehk siis ma pakun see spido test valeta.
Re: geneka laadimine.
Postitatud: 12.01.2016 22:57 05
Postitas ttsys
Nii ongi. Terminal 30 gene väljund on otse aku peal nii, et see ei saagi voltmeetriga mõõtes erinevat pinget kuvada.
Varjatud menüüs pinge alla 13.8V näitab, et terminal 15 on koormuse all. See info on väärt siis, kui seda osata tõlgendada. Aku laadimispinge kohta see otsest infot ei anna. Esimene oluline info on see, et seal pinge üle 14.2V ei ole hea pardaseadmetele, tuledele jne. See näitab pingeregulaatori tööd (stabilisatsiooni).
Re: geneka laadimine.
Postitatud: 13.01.2016 17:41 44
Postitas Ekupeku
Laadimine korras, käisin kasutaja arnis-e juures ja vaatasime arvutiga üldised asjad üle.
testriga vaatasime laadimise üle ja laadimine korras.
kui auto mootori temperatuur ei ole saavutatud ja töötab elektriline soojendi siis ei laegi täis võimsusel, nii kui elektriline soojendi ennast välja lülitab siis tõuseb ka laadimis pinge 14,3-14,4 peale.
MUre lahendatud minul sellega.
Tänan Arnist abi eest.
Re: geneka laadimine.
Postitatud: 13.01.2016 18:14 57
Postitas ttsys
Generaatori võimsus seega lahja sellise linnaauto jaoks, mis liigub pärast külmkäivitust alla 2h. Võimsamat generaatorit on vaja ja seda enam, kui seal on happeaku. AGM elab sellise alalaetuse töötsooni paremini üle.
Re: geneka laadimine.
Postitatud: 13.01.2016 21:57 38
Postitas Ekupeku
Auto pole linnas sõitmiseks mul,hetkel puhkus ja lühikesed otsad tingitud lapse lasteaeda viimisest.,muidu töölesõit 49km. Selle ajaga alati mootori temp läinud 88kraadi.
Re: geneka laadimine.
Postitatud: 13.01.2016 22:04 40
Postitas ttsys
Mis see mootori temp siia teemasse puutub? Sõidud alla 1h ju siis. Seda akut ei lae see generaator mitte mingi trikiga sellisele tasemele, et talvel happeaku sulfatiseerumist ära hoida. Aku eluiga on sellise legendi puhul lihtsalt ülimalt lühike. See aku vajab sellisel juhul regulaarset (järel)laadimist nagu elektriauto.

Re: geneka laadimine.
Postitatud: 13.01.2016 22:25 39
Postitas Ekupeku
Asi ei tundu loogiline et genekas lahja, kui peal orig. gene ja järsku jääb lahjaks, kus siin loogika?
Re: geneka laadimine.
Postitatud: 13.01.2016 22:32 17
Postitas ttsys
Loogika seisneb selles, et see auto ei ole a priori mõeldud sellises konfiguratsioonis alla 2h sõitma. See ei saa olla uudisväärtusega info, et diislid on mõeldud pikkadeks tundideks uhamiseks.
On see tehases pandud gene? Kui võimas?
Edit:
Ega see juhtum siin mingi erand pole. Selle jaoks on välja töötatud ka statsionaarsed laadimislahendused. Näiteks ctek;
http://www.ctek.com/ee/en/chargers/12v
Iga päev pannakse laadima nagu elektriauto. Kui tahtmist asja veel appitada siis veel ka selline:
http://www.ctek.com/ee/en/chargers/CTX% ... RY%20SENSE
Lisaks ctek-le on muidugi terve rida muid tootjaid.
Re: geneka laadimine.
Postitatud: 14.01.2016 00:35 27
Postitas arnis
Teistele ka teadmiseks:
Kel elektriline sõidusoojendi töötab, see arvestagu, et tühipööretel
150A genekas ei suuda 100-110A-st küttekeha ja veel lisaks sellele muid
valgusteid ja puhureid ära toita. Akust võetakse voolu juurdegi (kuigi
teatud kohas on kirjas, et sellist asja ei tohiks juhtuda, see siiski juhtub).
Nii kui sõitma minnakse, saab geneka nimivõimsuse kätte ja üldjuhul
piisab ka aku laadimiseks. Varjatud menüüst väga kerge märgata.
Ja muidugi antud olukorras mängis halb ühendus aku ja klemmi vahel kaasa.
ttsys, 2h on üle pingutatud kui auto on täiesti korras ja mingit eelsoojendust ei
kasutata. Energiat võetakse mõni üksik protsent käivitusele (eelsüüde+ketramine).
See protsent tuleb siiski tagasi mõnekümne minutiga, isegi kui aku -10C.
Rõhk on "järjepidev sihtotspärane kasutamine" tavalisel happeakul, AGM andestab.
Ehk kui ühel päeval "ei läinud käima" ja sai 3 minutit ketratud ning siis sõber andis
täkku ning SIIS sõita rõõmsalt 30 minutit (või isegi tund), vot sellest on vähe.
Ühel puhul tarbiti 400A mõni sekund, teisel puhul kümme või kolmkümmend korda
rohkem. Protsentuaalselt on vahe väga suur.
Ma pole veel kohanud tavalisi autokasutajaid, kes viitsivad akut tegelikult laadida peale
sellist "intsidenti". Ja aastas annan keskeltläbi 30-40 korda täkku.