1. leht 1-st

E36 pidurid

Postitatud: 31.03.2006 21:20 51
Postitas Jan01
Kuidas käib pidurivedeliku vahetamine e36 325-l ja millist vedelikku võiks kasutada kui on plaan ka rajale autoga minna?
Mida võiks teha, et pidureid veidi rajasõbralikumaks saada? kas on mõttekas tagumised kettad vahetada 328 ventileeritud ketaste vastu?

Postitatud: 01.04.2006 02:46 46
Postitas meph
Keerad õhtusniplid supportitelt maha ja tallad pedaali kuni enam vedelikku ei tule. Peake seda kallad uue vedeliku sisse ja hakkad järjest õhutama.

Rajale minnes soovitaks DOT 5.1 või racing vedelikku. Samas nende kahe asja vahe on kusagil 20C keemistemperatuur racingvedeliku kasuks, kuid hinnavahe on päris meeletu. Koostis peaks muidu suht sama olema. Samas see keemistemperatuur kehtib uue vedeliku kohta, mis pole välisõhuga praktilist kokkupuudet omanud, seega pole ka niiskust sisse läinud. Reaalselt pruukimise käigus see keemistemperatuur langeb.

Arvestades, et tagumised pidurid pidurdamisel pakuvad vaid 20% kogu pidurdusjõust, siis 328 ventileeritud ketaste paigaldamine on suhteliselt mõttetu plaan. Samuti peaksid sa ka supportid siis ära vahetama.

Pigem mõtle mingite asisemate esipidurite peale. Brembo, stoptech, alcon jne... odav lõbu see samas ei ole :)

Originaalpiduritega igatahes Saugal saab umbes 5 ringi sõita ja peale seda vedelik keeb :)

Postitatud: 01.04.2006 09:49 02
Postitas Jan01
Kas sidurisüsteemi peab ka tühjaks laskma?

Esipidurid plaanis soonelised panna, aga originaalmõõdus. Väga palju suuremaid kettaid vist panna ei saagi, kui talvel 15" veljega sõita kavas?

Kust muidu saaks rohkem infot nende asisemate pidurite kohta, kas eestis ka keegi neid pakub?

Postitatud: 01.04.2006 10:32 31
Postitas raimo_r
Kõigepealt pidurdab ikkagi ketta suurus. ilmselt annab ka e36'le panna/aretada suurema mudelite suurmaid kettaid ja supporte, mis on "veidi" odavam kui brembo jms

Postitatud: 01.04.2006 11:12 37
Postitas AARE540
Raimol õigus- näiteks BMW M3 (E36) tehase poolt antud velje min. läbimõõt on 17'', põhjuseks suuremad pidurid siis...

Postitatud: 01.04.2006 12:51 54
Postitas raimo_r
jah, kompromissi eriti ei ole

näiteks e30 annab panna 315x25mm piduriketta, kasutades vahetükke ja e34 540 suporteid. e36 puhul tuleks leida samasuur ketas bmw mudelitel kasutatavatest (5x120), sest e30 modimisel kasutatav audi piduriketas seal ei sobi. e30 ja e36 tavamudelite pidurite ehitus väga palju ei tohiks erineda.
min velje mõõt on sellise suuruse puhul 17"

Postitatud: 02.04.2006 13:36 08
Postitas Jan01
Kui oleks huvitatud aastaringselt 17 veljega sõitmisest, siis polekski nagu midagi aretada vaja vaid lihtsalt m3 pidurid ja valmis.
Kahjuks pole lähedalt näinud 525-535 pidureid, mille ketta läbimõõt peaks vist 302mm olema, et kui suure vaevaga need e36-le külge lähevad - mõtlen just suporteid, kettaga suuri probleeme ei tohiks olla?

Postitatud: 02.04.2006 16:31 51
Postitas meph
Kui aretama hakata, siis oleks mõttekas juba 750'i pidurid installida. Üldiselt mina tehasepiduritega enda autol jamama ei hakka. Kasutegur pole kuigi märgatav.

Postitatud: 02.04.2006 20:16 47
Postitas arli
Nagu ma aru saan, siis see 750 suport peaks vist sobima nende kinnituste poolest ilma, et oleks vaja midagi aretama hakata? :roll:

Agash nende ketaste kohapealt küsiks veel. Et ega siis vist muud üle jää, kui tuleks võtta ilmselt suuremad kettad...nagu äkki sama 750 omad (324 x 30, mis veljepoldi valemi järgi peaks sama 5x120 olema) ...ja siis "vahetükke" kasutades ketas õige kauguse peale saada? Või ei ole asi nii lihtne ja midagi olulist äkki veel vaja silmas pidada sealjuures? :)

Postitatud: 02.04.2006 22:38 22
Postitas meph
Küsimus on jah selles, et kuidas ketas õige koha peale saada. Pole väga süvenenud sellesse, kuna ise tõenäoliselt paigaldan mingi hetk just ühed nendest aftermarket komplektidest.

Postitatud: 03.04.2006 21:46 23
Postitas MarkoK
Mõtlesin ka suuri pidureid panna.
supportid sobivad iluisti kuid probleem tekib ketastes.
ette saaks väikse modimisega sobitada ML 55AMG kettad või ML 430 omad
MB esinduses ei ole ja b osana saks tehase tellimusena
Taga kettad väikse modimisega 850 omad
Mina proovisin 850 supporteid.

Postitatud: 07.04.2006 19:44 50
Postitas Jan01
Kas keegi 525 esimesi kettaid ja suporteid pole külge proovinud keerata? Selle ketas peaks vist 302mm olema ja kannataks veel 15" veljega sõita.

Postitatud: 07.04.2006 19:57 38
Postitas raimo_r
Variant on ka, et piduriketta keskmine osa üldse ise teha.

http://img213.imageshack.us/img213/3263/img00054tl.jpg

Postitatud: 07.04.2006 22:13 13
Postitas meph
525 pidurite aretamine tundub suht kilplasliku tegemisena. Kasu on nullilähedane tõenäoliselt.

Postitatud: 08.04.2006 17:49 14
Postitas Jan01
Kui palju pidurivedelikku e36-le läheb?

Postitatud: 08.04.2006 18:07 21
Postitas toom
Liitriga peaks vahetatud saama.

Postitatud: 15.04.2006 10:15 55
Postitas Jan01
Kas keegi teab kus ATE pidurikettaid ja klotse eestis müüakse? Peaks vist ka originaalosade valmistaja olema.

Postitatud: 16.04.2006 23:41 26
Postitas MarkoK
baltiauto osad