1. leht 1-st

E46 330dA punane akutuli, roolivõim ja jahutus läind.

Postitatud: 12.07.2014 13:44 39
Postitas fishildur
Tere

Alustaks sellest, et mõni aeg tagasi, hakkas roolivõim madalamal kiirusel ehk rohkem võimu vajavatel pööretel kägisevat häält tegema. Lõpuks, tulin selle peale, et vaadata palju roolivõimu õli alles on - oli alla miinimumi.
Oli kohati ka õliseid kohti näha, ostsin poest Dexron III standardile vastava roolivõimu õli, valasin roolivõimu potsku maksimumi, keerasin rooli kork maas 4-5-6 korda vasakule paremale, tase langes, valasin uuesti maksi, kordasin õhutamist ja panin korgi kinni. Siis kägisev hääl kadus ja rool muutus kergemaks, küll aga paari tunni pärast jäi aku tuli põlema, rooli võim kadus ja mingi hetk sai selgeks, jahutust ka enam pole, sest auto mootri temperatuuri tuli läks täiesti punase peale nii, et punane hakkas seal põlema ka, esimesel võimalusel parkisin auto ära. Lolli peaga keerasin ettevaatlikult jahutusvedeliku korgi maha, et vaadata kas see otsas vms, aga kuna see kees, voolas sealt enamik sellest välja.

Nüüd netis googeldades tundub, et viga on geneka rihmas, et see nüüd siis kas tänu õlilekkele on nii libe, et ei käi ringi, või tuli maha või läks puruks. Kuna auto juures ei ole, siis kindlalt öelda ei oska.

Mis oleks antud probleemi puhul parim lahendus?

Ja mis te arvate, kui ma 40-50ga, pöörded 1200 peal, mootori jõud juba kadus lõpuks ära kui temp punaseks läks, aga parkida veel kuskile ei olnud, siis sai mõned kilomeetrid edasi kulgetud ja auto ära pargitud. Kas kahjustas ülekuumenemisega mootrit ka, mootor mingit imelikku häält ei teinud!

Re: E46 330dA punane akutuli, roolivõim ja jahutus läind.

Postitatud: 12.07.2014 13:58 27
Postitas fishildur
Kuno_T kirjutas:
Ja mis te arvate, kui ma 40-50ga, pöörded 1200 peal, mootori jõud juba kadus lõpuks ära kui temp punaseks läks, aga parkida veel kuskile ei olnud, siis sai mõned kilomeetrid edasi kulgetud ja auto ära pargitud. Kas kahjustas ülekuumenemisega mootrit ka, mootor mingit imelikku häält ei teinud!

Määris kolvid silindritele. Ega muud hullu ei juhtunudki....
Ehk mootor tuksis?

Re: E46 330dA punane akutuli, roolivõim ja jahutus läind.

Postitatud: 12.07.2014 14:01 58
Postitas eero
Rihma sul peal enam ei ole see on selge, kui kõik need asjad korraga ära kadusid.
Eks pane uus rihm peale ja vaata, kas väntvõlli rihmaratta kummileevendi on terve, sest rihma purunemine võib olla selle tagajärg. Tavaline diislitel. Vaata, kas su roolivõimendi ja muud rihmarattad ka vabalt ja oluliste lõtkudeta ringi käivad. Vbla on ka mõni neist kinni jooksnud, et rihma ära lõhkus.

Ja siis pane vedelikud normi ja vaata edasi, mis teeb ja hakka mootori pärast muretsema siis alles kui nii ikka veel põhjust on.

Re: E46 330dA punane akutuli, roolivõim ja jahutus läind.

Postitatud: 12.07.2014 14:10 38
Postitas fishildur
Kuno_T kirjutas:Kes pagan seda teab, kuid olen selliseid mootoreid lahti võtnud, silindrid on vajanud hoonimist ja kolvid vahetamist. Nii lihtsalt mootrit ära rikkuda ei tohiks. Miks sa sõitsid siis põleva akutulega ega vaadanud ventilaatori vahelt sisse, millises olukorras rihm on?
Loll pea on kätele ja jalgadele nuhtluseks otsas, ei olnud õrna aimugi, et midagi rihmaga, googeldasin seda hiljem kodus sümptomite järgi. Nii kui mootori temp punaseks läks sõitsin mõned sajad meetrit veel kuni teepealt maha sai keerata. Enne mõtlesin lihtsalt, et mingi õli lekke pärast aku ei saand ühendust - ei ole väga autode kodus, niipalju nüüd targem jälle googeldades ja tänu teie abile.

Minujaoks küsimus pigem see, et kas see roolivõimule, mis lekkis ilmselt, kuna tase madal ja õliseid kohti oli seal 2 vooliku juures ( ei oska praegu paremini seletada), õli lisamine, mis taas osaliselt kadus, lekkis kuskile rihma peale ehk kas need omavahel seotud? Ja kui see rihm ära vahetada ja roolivõimu õlileke kõrvaldada, kas siis peaks mingit moodi selle lekkind õli ka ära pesema v puhastama - kuidas seda kõige parem teha oleks?

Re: E46 330dA punane akutuli, roolivõim ja jahutus läind.

Postitatud: 12.07.2014 14:13 29
Postitas fishildur
Kuno_T kirjutas:Roolivõimedi voolikute kiirliidetes saab o-rõngaid vahetada, kui käed pole p..st välja kasvanud. Kui on, siis uued voolikud panna. Nii, et see autoke tahab põhjalikku korrastust ja endal peab ka nii palju mõistust olema, et punaste lampidega ja punasesse mineva temperatuuriosutiga ringi ei sõideta.

Väide:"jõud kadus ära"- näitab, et tuhkagi sa temaga sellises olukorras 1200 pöördega parklasse töristasid. Vastuolulist infot pole mõtet anda.
Miks ma sedasi väidan, kuna üks hetk jõuetuse tõttu auto enam ei suutnudki väga suurematele pööretele minna, siis sees oleva hooga sõitsingi kergelt gaas peale hoog langemas parklasse ca 1200 rpm.

Re: E46 330dA punane akutuli, roolivõim ja jahutus läind.

Postitatud: 12.07.2014 15:00 11
Postitas Tauri_J
oijah...kui lähevad armatuuris punased tuled põlema on targem kohe auto seisata, eriti kui oled tehnikast kauge inimene.

Generaator, veepump ja roolivõimendi pump jooksevad kõik ühe rihma pealt. Sellepärast need hädada sul ka korraga tekkisid.

Aga uus rihm peale ja sõitu. Varjatud menüüst jälgida täpset jahutusvedeliku temperatuuri. Kuna tempi näidik on e46-l keskel 75-105 kraadi juures. Võibolla läks hästi ja pääsed ainult rihma vahetusega.

Re: E46 330dA punane akutuli, roolivõim ja jahutus läind.

Postitatud: 12.07.2014 15:26 03
Postitas fishildur
Tauri_J kirjutas:oijah...kui lähevad armatuuris punased tuled põlema on targem kohe auto seisata, eriti kui oled tehnikast kauge inimene.

Generaator, veepump ja roolivõimendi pump jooksevad kõik ühe rihma pealt. Sellepärast need hädada sul ka korraga tekkisid.

Aga uus rihm peale ja sõitu. Varjatud menüüst jälgida täpset jahutusvedeliku temperatuuri. Kuna tempi näidik on e46-l keskel 75-105 kraadi juures. Võibolla läks hästi ja pääsed ainult rihma vahetusega.
Kas ma saan õigesti aru, et peale rihma vahetust annab täpse mootori temperatuuri jälgimise teel selgeks teha kas mootor sai liiga või ei ?

Re: E46 330dA punane akutuli, roolivõim ja jahutus läind.

Postitatud: 12.07.2014 15:33 23
Postitas Tauri_J
Teoreetiliselt. Kui keema ei lähe peak vähemalt kaan ja tihend terve olema.

Kolvide ja silindrite seisukorda võib ainult aimata. Saab ka hea kõrvakuulmisega inimene :mrgreen:

Re: E46 330dA punane akutuli, roolivõim ja jahutus läind.

Postitatud: 12.07.2014 22:47 53
Postitas fishildur
Sai vaatamas käidud, rihma enam ei olnud. Mis uus rihm koos paigaldusega maksta võib?

Re: E46 330dA punane akutuli, roolivõim ja jahutus läind.

Postitatud: 13.07.2014 10:58 44
Postitas arnis
Vähem kui poolsada euri. Unustasid, et tuleb ka selgeks teha, miks asi juhtus,
vastasel juhul oled järgmisel päeval samasuguses olukorras.
Rihmale võis minna õli, väntvõlli rihmaratas võib olla puru, rooluvõim suremas ja poob rihma
või isegi lihtsalt vana rihm oli. Kui rihm põhjakattel on, saab sellest aru küll.

On juba esinenud rihmapurunemisi 135kW-se mootoriga, 1 minut ei teinud midagi katastroofilist.

Re: E46 330dA punane akutuli, roolivõim ja jahutus läind.

Postitatud: 13.07.2014 11:03 08
Postitas zaqwer
mul juhtus just sama asi e36ga n2dal aega tagasi, veepump jooksis kinni ja tõmbas geneka rihma ribadeks, aga see 1 rihm veab mitut asja ringi, (jahutus, roolivõim,genekas) jne, ja need samad asjad olid mul ka mis sul, rool raske, mootor kees ja aku tuli p6les.

Re: E46 330dA punane akutuli, roolivõim ja jahutus läind.

Postitatud: 13.07.2014 12:55 39
Postitas fishildur
Sellega täielikult arvestanud, et rihma vahetus ei ole ainus asi mis teha tahab,
kuna täpsemalt veel ei tea mis seal veel teha vaja on, siis ei teadnud muid asju küsida.
Lekkis roolivõimu õli, see ka kindel viga siis. Eeldan ikka, et kõik omavahel seotud.