1. leht 1-st

e36 käsipiduri reguleerimine?

Postitatud: 05.05.2005 08:31 13
Postitas dantee
Kas oleks keegi teadja, kes ütleks kust kohast saab käsipidurit juurde kruvida, et ta võtma hakkaks?
Käisin eile auto all ja ei saanud muhvigi sotti? Ei näinud isegi trosse??? :lol:

Postitatud: 05.05.2005 08:47 49
Postitas Jarlo
Mina enda e36 saan reguleerida käsipiduri klotside juurest (trumli seest). Seal on selline hammastatud reguleerimismutter. Mul on tegu ketaspiduritega....kui sul trummel on, siis pole mul aimugi :roll:

Postitatud: 05.05.2005 08:51 40
Postitas Raivo
Seda saab peale keerata käsipiduri kangi juurest, salongist. Tõmbad selle naha pealt ära ning seal all on näha kaks trossi, mida on võimalik reguleerida.
Ära ainult liiga pingule tõmba, muidu jäävad veel peale.

Postitatud: 05.05.2005 09:20 38
Postitas Aimar
Jah ,kõigepealt keerata trumlite seest peale ning seejärel kangi juurest .Nii saad maximaalse tulemuse.

Postitatud: 05.05.2005 10:34 27
Postitas Svenp
Kõigepealt keera käsipidurikangi alt salongist trosse peale. Kui sealt enam ei anna, siis keera kässari trumlis klotse peale. Aga enne tuleks trosse järgi anda salongist. Keera üks rattapolt välja ja keera auk hammasratta kohale (kella 12 asendist 65 kraadi auto tagaotsa poole). Kruvikeeraja otsaga keera hammasrattast klotse peale (hammakas on puutuja suunas augu poole, vasak ratas suunaga alla peale, parem üles). Kui ratas on õhus, siis keerutades tunned ära, kus paras koht on. Liiga palju keerates ei käi enam ringi, siis lase natuke tagasi. Lõpuks reguleeri salongist trossid ära. Vähemalt kruusa peal peaks kässar tagarattad blokki võtma.

On veel suur tõenäosus, et korrosioon on oma töö teinud ja kässar tuleks lahti võta ja korrastada: puhastada, määrida, trumli pind üle treida, uued klotsid, vedrud, klambrid -- oleneb mis seis on täpselt.

PS! Jutt käib ketastega tagapidurite kohta.

Postitatud: 05.05.2005 10:48 14
Postitas Aare
Vastupidi :!:

Kui näiteks uue klotsidega keerad ainult salongist, ja trumlist on vähe keeratud, siis hakkab nõrgalt pidurdama (pidurdab ainult trossipoolse klotsi otsaga).

Tekib see seis, et klotside ülemine ots (kus on see reg mutter) jääb trumlist kaugemale kui alumine (trossi poolne ots).

Tegelikult peab olema sedasi, et reg mutri ots peab olema keeratud nii, et kergelt vastu käib ja siis hakkad trosse pingutama. Ehk trossiots peab olema trumlist tegelikult kaugemal kui reg. ots, et klots täie pinnaga pidurdaks.

Põhimõtteliselt on tag trummelpiduritega sama asi.

Mosse peal õpitud nipp :cool:

Postitatud: 05.05.2005 10:50 27
Postitas 325 ix
Väga õige! Trossid enne lõdvaks ,siis reguleermutrist ja vajadusel trossist.

Postitatud: 05.05.2005 11:01 23
Postitas Svenp
Trumli kallale minnakse siis, kui kangi liikumine üle 10 hamba on. Ja õige reguleeringu eeldus on korras detailid. Kui autol vanust 10 a kanti ja soola saanud talvel ning kässar lahja, siis arvatavasti on värk korrodeerunud ja tuleks trummel maha võtta.

Ja igaks juhuks ma kontrolliks peale reguleerimist väikse sõidu järel ega pidur kuumaks ei lähe, st peale ei jää.

Postitatud: 05.05.2005 11:16 12
Postitas dantee
Jepp tegu ketastega. Kui nüüd aru sain, siis trossid enne salongist lõdvaks ja siis taha "koonuste" kallale? muidugi ma ei tea, mis üllatused seal taga mind ees ootavad!? Vahel veest läbi sõites on sealt kuulda olnud kriginat-kräginat, raud vastu rauda häält!
Küsiks juurde ühe lolli küsimuse, et kas bmw'l on käsipiduril klotsid eraldi (taldriku keskel eraldi trummel) nagu näiteks Opel Astral? Mosse ei ütle miskit, vene ajal sõitsin vaz luksiga! ;)).

Postitatud: 05.05.2005 11:26 15
Postitas Svenp
Jah, enne trossid lõdvaks. Ketta sees on trummel käsipidurile, kus eraldi klotsid. UM küsib kässari klotside eest ca 800 kr, mingi B-jupi peaks 200ga saama. Ma arvan, et kässarile sobib odavam klots ka. Klambrite-vedrude komplekt peaks ca 200 kr olema. Kui trummel korrodeerunud, võiks lasta treipingis pinna üle (treial teeb mõnikümne krooni eest ehk).

Postitatud: 05.05.2005 12:28 52
Postitas meph
Krt.. mul on ka selle kässariga veidi jama. Aasta aega tagasi ehitatud süsteemi täiesti uutest tükkidest, aga algusest peale ei ole korralikult võtnud... tõsise rammuga peale tõmmates võtab nii nagu vaja, samas töötab ka kuidagi ikka liiga raskelt.. :\

Igat pidi proovinud seda reguleerida... nii salongist kui trumlikruvist.. :\

Postitatud: 05.05.2005 16:08 53
Postitas dantee
Selge siis ja tuhanded tänud kõigile, kes viitsisid teemat aretada!
Aga selle treimisega on juba lood kehvemad, oleks korra treialijunni käest peksa saanud, kui läksin ja palusin Audi ketastel kulumisservad maha treida?! Neil pole ju enam venes toodetud terasid, kus kõiki lisandeid varuga! Lääne terad aga ei pea valule vastu. Nii ka tollel treialijunnil läks neid terasid plaks ja plaks! Lõpuks nägin, et mehel jooksid silmavalged verd täis ja ...! Mina sulgesin ukse muidugi väljapoolt ja jooksin minema, treialijunn jooksis kannul ja lubas maha lüüa! Asi läks kurjaks kätte!!! :lol: :lol: :lol:

Re: e36 käsipiduri reguleerimine?

Postitatud: 07.06.2012 23:06 07
Postitas tymm
kas kässari klotse saab põlve otsas ka uurida või on vaja tõstukile ajada?

Re: e36 käsipiduri reguleerimine?

Postitatud: 10.06.2012 17:00 35
Postitas kaido1710
põlve otsas saab ikka ka :cool:

Re: e36 käsipiduri reguleerimine?

Postitatud: 11.06.2012 20:15 31
Postitas k2ska
kaido1710 kirjutas:põlve otsas saab ikka ka :cool:
Velvevõti oleks ka abiks :D

Re: e36 käsipiduri reguleerimine?

Postitatud: 12.06.2012 00:06 20
Postitas Svenp
Põlve otsas ei saa, tungraua otsas saab. Kui Sa täpselt tead, mida teed, ja ajam liigub vabalt, piisab ligipääsuks ühe veljepoldi eemaldamisest. Kui auto on aastaid talvises soolasodis sõitnud ja kässari "kõhtu" pole sel ajal vaadatud, on päris kindel, et pead süsteemi osandama, puhastama ja määrima ning vajadusel õhku haihtunud (oksüdeerunud :) ) jupid asendama. Tugipleki vahetusest päästab tihvtidele seibide alla panemine.