1. leht 1-st

E46 mootorivahetus.

Postitatud: 26.01.2011 21:59 19
Postitas NILS
Tere.
Autoks on E46 318 105KW 4silindrit ja sooviks sellele panna 320 110KW 6 silindriga mootori.
Kas see on nö lihtslat teostatav, ilma suuremat ümberehitust tegemata.

Tänan ette, asjatundjate inimeste arvamuste eest!

Re: E46 mootorivahetus.

Postitatud: 27.01.2011 10:36 50
Postitas enrico-
NILS kirjutas:Tere.
Autoks on E46 318 105KW 4silindrit ja sooviks sellele panna 320 110KW 6 silindriga mootori.
Kas see on nö lihtslat teostatav, ilma suuremat ümberehitust tegemata.

Tänan ette, asjatundjate inimeste arvamuste eest!
Ei tohiks midagi hullu olla. Ise olen koos sõbraga 2-l e36-l mootorit vahetanud. Kui mootor tuleb sul samasuguse auto pealt, siis ei ole probleeme.
Aga kui vahetada, siis juba suurelt. Ise paneksin 2.5 mootori sinna asemele.

Muidu koos mootoriga on sul vaja ära vahetada summuti jooks, aju, käigukast, spido ja vb radikas, stabikas, gardaan. Hea oleks ka vahetada ära esimesed amordid. Õhuvõtu osa peab ka uue mootori pealt tulema (õhufiltri kopsik, õhulugeja jms.). Ülejäänud peaks sama jääma. ;)

Ise mootorit vahetades olen kohe asemele pannud ka uued puksid ja sisse kallanud uued õlid.

Re: E46 mootorivahetus.

Postitatud: 27.01.2011 10:43 27
Postitas vaikeboa
Arvatavalt ka tagadiffer (koos poolassidega). ;)

Re: E46 mootorivahetus.

Postitatud: 27.01.2011 10:45 59
Postitas enrico-
vaikeboa kirjutas:Arvatavalt ka tagadiffer (koos poolassidega). ;)
Kuna auto omanikul nii väike võimsuse muutus plaanis, siis mina jätaks selle tema asemel tegemata. Endal oli e36 318is ja peale sai tõstetud 2.5 141kw ning difriga ei juhtunud midagi. Veidi vale ülekande tõttu läks lihtsalt paremini edasi kui teised 325-ed. :lol:

Re: E46 mootorivahetus.

Postitatud: 27.01.2011 14:17 06
Postitas Mürka
N42 mootori asemele panna M52 mootor... Ideeliselt on see võimalik, kui sul doonor kõrvalt võtta ja kõik jupid olemas. Teisel juhul läheb asi keerulisemaks. Kuna mootorid on väga erineva ehitusega ( N42 omab Valvetronicut ) ja generatsioonid on muutunud, siis täiesti surmkindlalt vajavad vahetust kogu juhtmestik, koos aju, immobilaiserisüsteemi ja k*rat teab veel mis elektroonikaga. Järgmiseks tahab muutmist saada ka käigukast ja kardaan. Diferentsiaal võib vast paika jääda, kuna ülekande arvud ei ole väga erinevad.

Lisaks võivad probleeme tekitada kliima kompressori kinnitused ja samuti roolivõimu pump. Takistusi tuleb sellise vahetusega ette üsna palju aga sobiva doonori puhul peaks võimalik olema. Aru ma ainult ei saa, milleks sellist vahetust vaja teha on. Kas olemasolev mootor lõhkus end ära ja nüüd ei leia asendust?

Re: E46 mootorivahetus.

Postitatud: 28.01.2011 08:16 27
Postitas NILS
Kõigepealt tänud nõuannete eest.
Mootorivahetus on tulnud teemaks siiski praktilistel, mitte emotsionaalsetel kaalutlustel, nimelt vana mootor pani saba. Erinevate pädevate mehhaanikutega nõu pidades on ilmnenud tõsiasi, et antud mootori remontimine läheks oluliselt kallimaks, kui mootorivahetus. Ilmselgelt oleks "äge" panna asemele nt. 330 mootor, aga prioriteet on siiski korralikult toimiv sõiduvahend.

Re: E46 mootorivahetus.

Postitatud: 28.01.2011 11:27 00
Postitas toivoku
NILS kirjutas:Kõigepealt tänud nõuannete eest.
Mootorivahetus on tulnud teemaks siiski praktilistel, mitte emotsionaalsetel kaalutlustel, nimelt vana mootor pani saba. Erinevate pädevate mehhaanikutega nõu pidades on ilmnenud tõsiasi, et antud mootori remontimine läheks oluliselt kallimaks, kui mootorivahetus. Ilmselgelt oleks "äge" panna asemele nt. 330 mootor, aga prioriteet on siiski korralikult toimiv sõiduvahend.
sisi organiseeri uus n42 mootor :) neid ju peaks liikuma küll ja küll.

Re: E46 mootorivahetus.

Postitatud: 29.01.2011 15:46 39
Postitas MartenL
Jah,

järjekordne näide N42 kehvast töökindlusest. Neid ikka väga lademetes ei vedele.M43 vana ketiga mootor ning neid juba vedeleb, kuid ega see peale töökindluse ja väikeste ülalpidamiskulude midagi muud ei paku ka.

Just eile vaatasin oma auto juhendit ning sealseid kütusekulusid. M54 320, 325 ning 330 vahe oli väga väike, seega kui plaanis juba raha matta, tasuks inglismaalt terve 330 doonoriks tuua. Lihtne ja odav see ehitus kindlasti ei ole.

Ma soovitaks siiski otsida uus n42 ja lootma jääda, et jääb kestma. Kindlasti odavaim variant.

Re: E46 mootorivahetus.

Postitatud: 29.01.2011 16:18 08
Postitas NILS
Olemasoleva asendamine N42-ga tundub tõesti kõige valutum protsess:)
MartenL kirjutas:Jah,

järjekordne näide N42 kehvast töökindlusest. Neid ikka väga lademetes ei vedele.M43 vana ketiga mootor ning neid juba vedeleb, kuid ega see peale töökindluse ja väikeste ülalpidamiskulude midagi muud ei paku ka.

Just eile vaatasin oma auto juhendit ning sealseid kütusekulusid. M54 320, 325 ning 330 vahe oli väga väike, seega kui plaanis juba raha matta, tasuks inglismaalt terve 330 doonoriks tuua. Lihtne ja odav see ehitus kindlasti ei ole.

Ma soovitaks siiski otsida uus n42 ja lootma jääda, et jääb kestma. Kindlasti odavaim variant.