
/// Üks küsimus veel, tagumised piduriklotsid pole peaaegu üldse kulunud aga vilisevad pidurdades, kas probleem võib nende vanuses ka olla? Pidurikettad uued.
Günther kirjutas:Piduriklotside vilistamist põhjustab ainult klotside mikroskoopiline vibreerimine
sadulas ja sõltub mitte ainult klotsi toetuspindade kulumisest sadularaamil,
vaid suurel määral ka klotsi-sadula üldisest konfiguratsioonist. On tunnustatud
fakt, et erinevatel mudelitel on “soodumus” klotside vibratsiooniks erinev.
Näitena võiks tuua sellesama BMW5 E39 esiklotsid LP1608. Eksperimendi
korras uuena vilistanud ja nädalapäevad kasutuses olnud klotsid paigaldati
teisele autole ja vilet ei tekkinud. Tehas paigaldab katsete tulemustele
põhenedes klotside tugiplaatidele müravastase katte, kasutab friktsioonkatte
rihvamist või neisse soonte lõikamist, kuid vilistavate klotside puhul on
soovitav vahetada ka pidurklotside paigalduskomplekt. Üldjuhul on
paigalduskomplekti vahetus vabatahtlik (ja seetõttu ei paku tootja neid
klotsidega koos komplektis), kuid nende olemasolu on kohustuslik.
Kohustuslik on ka vile tekkimisel vahetada paigalduskomplekt, kuna vanad
võivad olla “väsinud”. Mõningate vibratsioonialtide mudelite puhul on
täheldatud asjaolu, et vile tekib koos klotsidega ka uute ketaste paigaldamisel.
Nimetatud asjaolu seletatakse vibratsiooni tekkimisega friktsioonkatte ja ketta
pindade sileduse ja uue tugiplaadi puhastatud pidurisadulas vabama liikumise
koosmõjul. Kulumisjälgede olemasolul sadula klotside toetuspindadel ei
pruugi abi olla tugiplaadi katetest ega uuest paigalduskomplektist. Tuleb
arvestada ka asjaoluga, et eri tootjail klotside tugiplaatide mõõdud vähesel
määral varieeruvad ning sellepärast võib klotside tootja vahetus mõnikord
konkreetse auto puhul aidata. See aga ei tähenda tegelikuses vilistavate
klotside komplekti garantiilisust – teisele sõidukile paigaldatuna normaalne
funktsioneerimine on selle tõestuseks. Tähelepanu tuleb kindlasti pöörata ka
sadula sõrmede/kolbide korrasolekule. Töötav aga rooste/kulumise tõttu
“poov” sadul põhjustab uute klotside vibratsioni enne täielikku sissetöötamist
ning põhjustab ketaste tööpindade vale kulumist, mille negatiivne mõju
avaldub pärast klotside (ja ka ketaste) vahetust.