1. leht 2-st

E30 salongiventilaator

Postitatud: 01.03.2005 21:03 39
Postitas Kalmer K.
Tere!
Juhtus nii, et see töötab ainult 4-das astmes, milles võiks probleem olla?
Autoks e30 aastast 86.

Postitatud: 01.03.2005 21:17 16
Postitas taimar
takistiplokk õhtal !

Postitatud: 01.03.2005 21:55 20
Postitas Ingmar
Mul täpselt sama asi !
Kas keegi oskab öelda, kus see takistiplokk asub?
Arvatavasti kusagil salongisoojendusmootori lähedal või ei pea hakkama armatuuri lahti kruvima?

Postitatud: 01.03.2005 22:25 05
Postitas alar
takistiplokk asub mootori lähedal aga läheneda tuleb väljaspoolt. see plekk 4 poldiga maha ja ventilaatori pealmine kate maha ning siis peaks see plokk silmaga näha olema.

Postitatud: 02.03.2005 17:22 22
Postitas tyhjus
harjad? ssama viga oli kuude kaupa, kuni päris ära kooles... lähemal uurimisel selgus, et harjadest olid ainult jäänused järel...

Postitatud: 02.03.2005 17:49 37
Postitas Kalmer K.
Eks paistab, kui tööpäev läbi saab, siis vaatan üle :D

Postitatud: 03.03.2005 09:39 40
Postitas T-MAC
heh.. mul sama lugu. ainult 4ndas astmes töötab ja harjad on kah läbi.
otsisin sealt mootori juurest... no krt.. ei leidnud...
siis helistasin Patrikule ja ta soovitas sealt seest armatuuri alt otsida... vääh sealt kah ei leinud.. jätsin esialgu asja sinnapaika, kuni uue mootori saan. aga kui keegi selle peetis junni üles leiab, võiks pildikese üles panna netti. bmw-manuaali joonisest ple küll eriti kasu :P

Postitatud: 03.03.2005 09:42 13
Postitas Kalmer K.
Ehee! Sama lugu. Raiskasin kallist uneaega, aga üles ei leidnud. Nii et PALUN AIDAKE!!!

Postitatud: 03.03.2005 09:46 03
Postitas T-MAC
oot. siin oli mitu teemat ju selle kohta kuskil.. seal igast targad kirjutasid.. lähen otsima.. äkki leian topicud üles...

http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... entilaator
midagi leidsin, aga kui keegi selle akrobaatikaga hakkama on saanud, siis andku teada. ma naa paks inimene, et armatuuri sisse igaks juhuks ei roni :P

Postitatud: 03.03.2005 10:12 13
Postitas Kalmer K.
Kavatsen siiski ennast painutama hakata :D

Postitatud: 03.03.2005 11:08 54
Postitas T-MAC
kui kätte saad, siis helista mulle haiglast ja ülte kus ja milline see reostaat on :P:P:P

Postitatud: 03.03.2005 11:16 36
Postitas Kalmer K.
:P :P :P Homme õhta saad siis teada :P :P :P

Postitatud: 03.03.2005 12:08 48
Postitas Hans
Võibolla mõnel mudelil asub kõrvalistuja jalge juures üleval.

Üldjuhul roolialune kate maha ja saategi kasvatada iseloomu, katsusin pildistada nii, et äratundmisrõõmu asukoha määramiseks ka jagub. Asi peaks nii käpas olema, et romula ukse taga proovid uue vidina kohe järgi ennem kui maksad ning igasugu korrusiooni tunnustega vidinasse suhtuda ettevaatlikult.

Jõudu.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 03.03.2005 13:02 24
Postitas T-MAC
Hans, raporteeri vigastustest :P
kas see reo näeb kõigil samasugune välja?
mul vist pidi ta kah kuskil sealkandis asetsema... või oli juhipool? krt ei mäleta enam...

Postitatud: 03.03.2005 15:22 08
Postitas Hans
Vigastused... ehh...
kõige parem on sinna roolisamba alla "selili visata", paras akrobaatika on...
NB! Akult vool maha! (igaks juhuks)

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=64&fg=35

Kaks pildikest (klikkides suureneb)
esimesel nr 6
teisel nr 5

nr 10 ühel kõrgusel, suht pildi keskel see minu mudeli kohake
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=15

Oleneb mudelist jne kuspool asub. Kui muidu ei leia siis keskkonsool maha ja regulli nupu juurest juhtmetpidi liikuma.

Postitatud: 03.03.2005 21:00 19
Postitas Ingmar
Tänud Hansule põhjaliku kirjelduse eest.
Homme hakkab võimlema :lol:

Postitatud: 03.03.2005 22:08 46
Postitas priitv8
Halloo, ma olen ju mitu korda juba rääkinud, et seda asja pole vaja uut osta!
http://member.rivernet.com.au/btaylor/B ... lower.html (vt. kõige viimane postitus lehe lõpus).
Nüüd, veidi veel targemana lisaksin tollele jutule juurde, et needi tampimine on ajutine lahendus, tema välja puurimine ja poldiga asendamine aga eluaegne. Olen juba ka mõnel sõbral nii teinud.

Postitatud: 04.03.2005 01:54 00
Postitas Hans
Õige Priit!

Räägitud on sellest, et kuidas leida aga milles probleem sellest mitte.

Kuna asi asub tuulekojas siis niiskus teeb oma töö ja roostetanud needid või metall mille küljes kinni on ei anna enam voolu edasi. Sellest ka siis probleem, et miks 4 kiirus töötab aga teised mitte (4. ei ole takistust vahel).
Et mõni seda nüüd vähe paremasse kohta hiljem ei sätiks (võtaks tuulekojast üldse ära) siis hoitataks ette, et spiraalid lähevad ikka suht kuumaks (kas ka konkreetselt hõõguvad pole ma näinud). Tuulekojas liigub õhk mis jahutab neid, juhul kui ventikas on voolu all aga ei tööta ja õhk ei liigu tuulekojas siis õnnetust pole vaja karta, spiraalidest tulenev kuumus rakendab termolüliti (asub samas takisti plokis) mis katkestab voolu ahela.


(Kahjuks pole resistorit käepärast....)
Joonistus abiks!

Pilt

Pilt

See oli siis antud teema algatajale oma aastakäiguga auto kohta vastus.

Aga aastad on erinevad:
http://e30.bmwdiy.info/blower-resistor/

Postitatud: 04.03.2005 10:24 00
Postitas priitv8
Ilus pilt, Hans!
Aga minul ei olnud roostet seal üldse (E34 asub ta ju salongis), aga neet (vasest!) oli ise nii kuum olnud, et enda alt ja ümbert plastiku ära sulatanud! Seega oli ka kontakt kadunud.

Postitatud: 04.03.2005 21:01 37
Postitas Kalmer K.
Niisiis! Akrobaatika tehtud ja probleem lahendatud! Ja mis kõige tähtsam: HAIGLASSE EI SATTUNUD!!! :D :D :D

Postitatud: 04.03.2005 23:45 23
Postitas priitv8
Millega lahendasid?

Postitatud: 04.03.2005 23:52 23
Postitas Kalmer K.
Natuke sai seal puhastatud ja klemme painutatud (õrnalt). Igatahes tööle ta hakkas. Suured tänud Hansule, kes piltidega aitas, muidu oleksin ennast vist haigeks otsinud :D :D :D !!!

Postitatud: 05.03.2005 13:59 46
Postitas Ingmar
Tulin just võimlemast, käed kriibitud nagu oleks jooksuaja tipphektel mõne kurja isaskassi kätte sattunud, näos arvatavasti kõigi kolme pedaali jäljendid, sest valisin lühidaltöeldes jalad-laes nägu-pedaalides asendi.
Aga lahti ei saanud, sest tagumine polt asub nii kättesaamatus kohas, et käsi ei mahu teda lahti keerama.
Olen mõelnud kääbuse palkamise peale :shock:
Lähen proovin veel....

Postitatud: 05.03.2005 14:37 26
Postitas Hans
see vidin ei ole kinni keeratud. hoopis naglade taga kinni, suru need õrnalt laiali ja sikuta välja.

Postitatud: 05.03.2005 14:42 48
Postitas Tarvo
priitv8 kirjutas:Aga minul ei olnud roostet seal üldse (E34 asub ta ju salongis), aga neet (vasest!) oli ise nii kuum olnud, et enda alt ja ümbert plastiku ära sulatanud! Seega oli ka kontakt kadunud.
Räägi lähemalt, kuidas E34-l sellele ligi pääseb - makk eest ära ja seal taga kohe kuskil ongi?

Mida selle kättesaamiseks veel lammutama peab?

Postitatud: 05.03.2005 14:55 22
Postitas Hans
Tarvo kirjutas:
priitv8 kirjutas:Aga minul ei olnud roostet seal üldse (E34 asub ta ju salongis), aga neet (vasest!) oli ise nii kuum olnud, et enda alt ja ümbert plastiku ära sulatanud! Seega oli ka kontakt kadunud.
Räägi lähemalt, kuidas E34-l sellele ligi pääseb - makk eest ära ja seal taga kohe kuskil ongi?

Mida selle kättesaamiseks veel lammutama peab?
http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenan ... /Sword.htm

Postitatud: 05.03.2005 16:40 58
Postitas Ingmar
Asi selles, et ma uurisin seal tõesti vale asja.
Olen kõik kohad läbi otsinud, aga ei leidnud sealt seda.
Väike söögipaus ja vaatab 86. aasta isendilt, kas sealt leian.
83. aastal ja kaheukselisel seda sealkohas ei ole igatahes.

Postitatud: 05.03.2005 18:24 35
Postitas priitv8
Tarvo kirjutas:Räägi lähemalt, kuidas E34-l sellele ligi pääseb - makk eest ära ja seal taga kohe kuskil ongi?
Mida selle kättesaamiseks veel lammutama peab?
Raadio taga kindlasti mitte! Minu autol oli vaja gaasipedaali kõrval olev keskkonsooli külgmine kate maha võtta (nagu mikrofiltri vahetusel, ainult juhi pool) ja seal kliimaseadme esiseinas ta paistabki.

Postitatud: 06.03.2005 12:51 31
Postitas T-MAC
niih.. sain kah siis lõpuks 4 astme kasutajate hulka :P

naca pilte siis sellest junnist:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Aga põhiprobleem seisnes siin:

Pilt

Pilt

Postitatud: 10.11.2005 18:37 32
Postitas Ingmar
Krt.
Mul eelmisel autol oli sama probleem ja kui järgmiseni jõudsin....
... ja esimest korda süüte sisse panin, kohe kontrollisin, kas soojenduse kõik 4 astet töötavad korralikult.
Jälle tuleb see võimlemine ette võtta :(