KORRAS: E36 mootor puterdab tühikäigul
KORRAS: E36 mootor puterdab tühikäigul
Tere,
autoks: E36 316i, 1996, 75kW, M43
sai tehtud autole plokikaane lihv, vahetatud klapisääretihendid jms.
Uus kütusefilter.
Sai kokku pandud, aga asi ei taha toimida norm.
Kett sai omast arust suure piinliku tähelepanuga paika pandud (ajastus).
Pilt on selline:
1) käivitan auto, natuke ketrab,, läheb käima
2 käib ca 2-3 sekundit siis vajuvad pöörded nati alla tuhande ja hakkab väristama (ka autot natuke)
3) väristab 3-4 sekundit ja siis viskab pöörded ca 1100-1200 peale. nagu annaks ise gaasi
ja siis peale seda on hääl imeliku võitu.
ja peale seda viskas ka pöörded alla peale seda ja hakkas väristama ja tahtis lausa välja surra. aga ei surnud, puterdab.
Sõita ei proovinud kuna rattad alt ja auto pukkidel.
Gaasi andes reageerib küll, aga siis nagu ka jonnib. Nagu 1 pütt ei tööta vms või ei süüta. Aga siis peaks ju päris hull värin olema kogu autos või ei?
Oskab keegi pakkuda mis see viga võiks olla? Tühikäiguklapp? Mis veel?
Väntvõlli andur suht nadi, kole ja metall ots pehme ja ära taotud. Takistus oli normi piires.
sai pandud 1mm kaugusele hoorattast, aga kas see õige ei tea.
Eemaldasin õhulugeja pistiku, asi ei muutunud. Samuti ICV pistiku, sama teema.
autoks: E36 316i, 1996, 75kW, M43
sai tehtud autole plokikaane lihv, vahetatud klapisääretihendid jms.
Uus kütusefilter.
Sai kokku pandud, aga asi ei taha toimida norm.
Kett sai omast arust suure piinliku tähelepanuga paika pandud (ajastus).
Pilt on selline:
1) käivitan auto, natuke ketrab,, läheb käima
2 käib ca 2-3 sekundit siis vajuvad pöörded nati alla tuhande ja hakkab väristama (ka autot natuke)
3) väristab 3-4 sekundit ja siis viskab pöörded ca 1100-1200 peale. nagu annaks ise gaasi
ja siis peale seda on hääl imeliku võitu.
ja peale seda viskas ka pöörded alla peale seda ja hakkas väristama ja tahtis lausa välja surra. aga ei surnud, puterdab.
Sõita ei proovinud kuna rattad alt ja auto pukkidel.
Gaasi andes reageerib küll, aga siis nagu ka jonnib. Nagu 1 pütt ei tööta vms või ei süüta. Aga siis peaks ju päris hull värin olema kogu autos või ei?
Oskab keegi pakkuda mis see viga võiks olla? Tühikäiguklapp? Mis veel?
Väntvõlli andur suht nadi, kole ja metall ots pehme ja ära taotud. Takistus oli normi piires.
sai pandud 1mm kaugusele hoorattast, aga kas see õige ei tea.
Eemaldasin õhulugeja pistiku, asi ei muutunud. Samuti ICV pistiku, sama teema.
Viimati muutis VeikoA, 09.12.2016 18:42 43, muudetud 1 kord kokku.
Re: E36 mootor puterdab tühikäigul
Sai siis paar küünalt välja keeratud.
Mõlemad mustad.. Aga kuivad, bensuhaisused nati.
Siis vaatasin, et paar pihustit on kuidagi vildakil või natuke liiga väljas.
Kuna mul polnud nende klambrid veel paigaldatud.
Sai siis bensusiin maha võetud. Ja ühel pihustil suurem tihend lömastatud.
Üritan leida asenduse sellele ja siis uuesti proovida.
Kas viga kadus või on ikka sama.
Küünlad mustad, nagu lugenud olen, tähendab liiga rikast segu.
Sisselaskekollektori tihendit ei vahetanud kui mootorit tegin.
Enne seda remonti käis mootor OK aga õlilekked jms problad olid. Sellepärast sai asi ette võetud.
Mõlemad mustad.. Aga kuivad, bensuhaisused nati.
Siis vaatasin, et paar pihustit on kuidagi vildakil või natuke liiga väljas.
Kuna mul polnud nende klambrid veel paigaldatud.
Sai siis bensusiin maha võetud. Ja ühel pihustil suurem tihend lömastatud.
Üritan leida asenduse sellele ja siis uuesti proovida.
Kas viga kadus või on ikka sama.
Küünlad mustad, nagu lugenud olen, tähendab liiga rikast segu.
Sisselaskekollektori tihendit ei vahetanud kui mootorit tegin.
Enne seda remonti käis mootor OK aga õlilekked jms problad olid. Sellepärast sai asi ette võetud.
- jargo
- Huviline
- Postitusi: 6129
- Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
- Peamine sõiduk: bmw 330ci
- Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
- Kontakt:
Re: E36 mootor puterdab tühikäigul
tühikäigumooto on õige pistiku otsas?
seda sai minu mäletamist mööda valesti ka panna. Aga siis näitab arvuti kohe ka viga.
seda sai minu mäletamist mööda valesti ka panna. Aga siis näitab arvuti kohe ka viga.
Re: E36 mootor puterdab tühikäigul
Pean vaatama.
Kas nad üldse olid ühesugused, need 2 seal. Ei tea.
Tühikäiguklapi tihend on muidugi suht läbi, ehk peaaegu olematu.
Aga vaevalt selles ainult viga. Kui üldse.
Ise hakkan aina enam kahtlustama, et äkki ikka ajastus (kett) on mööda NATI.
Ja sellepärast lööb küünlad tahmaseks.
Loodan, et asi pole selles.
Lugesin palju artikleid, teemasid foorumites erinevates, vaatasin pilte jms.
Et kui täpselt paigas peab kõik olema, et mitte mingil juhul klapid pähe ei lööks.
Loomulikult keerasin käsitsi mootorit enne starteriga mängimist.
Pole mingeid imelikke hääli.
[ot]USAkal tegin ka ajastust. Panin silma järgi hammasrihma ja ajastuse märked. Löristas, puterdas ja turtsus.
Küünlad olid samamoodi mustad, panin puhtad uued enne sisse.
Siin sain pihta, joonlauaga vaadates oli selge, et paar hammast mööda.
Parandasin ja oli korras.[/ot]
Ketti ma ei vahetanud. Võibolla ta veninud mida ta kindlasti ka on.
Panin ajastuse paika nagu ikka juhiste järgi.
Hooratas poldiga kinni (sealt august) ja nukk rangelt 90 kraadi, hambakal vahtis nool otse üles (ka 90 kraadi) nagu peab ja kogu krempel kinni.
Kogu moos. Või unustasin midagi olulist?
Aga miskipärast need poldipeade jäljed seal üleval hambakal enam ei asetunud samasse kohta.
Kui ma oleks pannud vanade jälgede kohale, siis oleks "kirjade" järgi ajastus ju mööda.
Varsti saan ehk diagnostika seadme kätte, saan arvutis vaadata, mis toimub.
Kasvõi midagigi.
Kas nad üldse olid ühesugused, need 2 seal. Ei tea.
Tühikäiguklapi tihend on muidugi suht läbi, ehk peaaegu olematu.
Aga vaevalt selles ainult viga. Kui üldse.
Ise hakkan aina enam kahtlustama, et äkki ikka ajastus (kett) on mööda NATI.
Ja sellepärast lööb küünlad tahmaseks.
Loodan, et asi pole selles.
Lugesin palju artikleid, teemasid foorumites erinevates, vaatasin pilte jms.
Et kui täpselt paigas peab kõik olema, et mitte mingil juhul klapid pähe ei lööks.
Loomulikult keerasin käsitsi mootorit enne starteriga mängimist.
Pole mingeid imelikke hääli.
[ot]USAkal tegin ka ajastust. Panin silma järgi hammasrihma ja ajastuse märked. Löristas, puterdas ja turtsus.
Küünlad olid samamoodi mustad, panin puhtad uued enne sisse.
Siin sain pihta, joonlauaga vaadates oli selge, et paar hammast mööda.
Parandasin ja oli korras.[/ot]
Ketti ma ei vahetanud. Võibolla ta veninud mida ta kindlasti ka on.
Panin ajastuse paika nagu ikka juhiste järgi.
Hooratas poldiga kinni (sealt august) ja nukk rangelt 90 kraadi, hambakal vahtis nool otse üles (ka 90 kraadi) nagu peab ja kogu krempel kinni.
Kogu moos. Või unustasin midagi olulist?
Aga miskipärast need poldipeade jäljed seal üleval hambakal enam ei asetunud samasse kohta.
Kui ma oleks pannud vanade jälgede kohale, siis oleks "kirjade" järgi ajastus ju mööda.
Varsti saan ehk diagnostika seadme kätte, saan arvutis vaadata, mis toimub.
Kasvõi midagigi.
Viimati muutis VeikoA, 24.11.2016 19:54 46, muudetud 1 kord kokku.
- jargo
- Huviline
- Postitusi: 6129
- Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
- Peamine sõiduk: bmw 330ci
- Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
- Kontakt:
Re: E36 mootor puterdab tühikäigul
ei usu,et nuka ajastus paigast ära.
olen testinud kuni 8 kraadi nukka varasemaks,kui ka hilisemaks.käib ikka suhteliselt hästi.
See et sul poltide vanad kohad ei kattunud on normaalne.See näitab,et kett,ketitald jne võib olla veidi kulunud.Eriti siis kui vanad poldikohad nihkusid vastupäeva!
sul ikka uuema pölvkonna mootor?
tühikäiguklapp kolle küljes ees?
see võib ka vabalt rikneda.
vaata ka õhulugejast mootorisse minev lõdvik üle.
lisaks veel ka karteri tuulutuse toru ja tuuluti ise.
olen testinud kuni 8 kraadi nukka varasemaks,kui ka hilisemaks.käib ikka suhteliselt hästi.
See et sul poltide vanad kohad ei kattunud on normaalne.See näitab,et kett,ketitald jne võib olla veidi kulunud.Eriti siis kui vanad poldikohad nihkusid vastupäeva!
sul ikka uuema pölvkonna mootor?
tühikäiguklapp kolle küljes ees?
see võib ka vabalt rikneda.
vaata ka õhulugejast mootorisse minev lõdvik üle.
lisaks veel ka karteri tuulutuse toru ja tuuluti ise.
Re: E36 mootor puterdab tühikäigul
Tühikaklapp otse ees jah, temast vasakul veel üks julla. Ei mäleta mis täpsemalt.
Nendel jah nagu tuleb kuskilt tagant 2 pistikut. Üks vasakule ja üks paremale (tühikaklapile).
Uurin neid ja võtan tühikaklapi maha.
Ma teda puhastasin ja võtsin päris lahti kohe.
Needi puurisin välja.
Poleks pidanud. Olen juba mitu päeva järeldanud sedamoodi.
Saanuks ka niisama puhastada.
Keti ja tallad ja pinguti tahtsin ja tahan vahetada. Tol hetkel lihtsalt olid summad niigi suured, mis sinna kõik läksid. Ei saanud korraga kõike.
Ära tuleb teha, autol ca 270000 turjal. Hoian ja teen kuna kere ilusti säilinud.
Nendel jah nagu tuleb kuskilt tagant 2 pistikut. Üks vasakule ja üks paremale (tühikaklapile).
Uurin neid ja võtan tühikaklapi maha.
Ma teda puhastasin ja võtsin päris lahti kohe.
Needi puurisin välja.
Poleks pidanud. Olen juba mitu päeva järeldanud sedamoodi.
Saanuks ka niisama puhastada.
Keti ja tallad ja pinguti tahtsin ja tahan vahetada. Tol hetkel lihtsalt olid summad niigi suured, mis sinna kõik läksid. Ei saanud korraga kõike.
Ära tuleb teha, autol ca 270000 turjal. Hoian ja teen kuna kere ilusti säilinud.
Re: E36 mootor puterdab tühikäigul
Vaatasin üle tühikäiguklapi (ICV), puhastasin ta kord juba enne. Aga jäi kuivaks ja roostekiht õrnalt peal sees. Ja poolviltu kokku pandud mul. Klapp liikus suure raskusega.
Puhastasin seest ja panin õrna kihi spets õli. Käib vabalt ja korralikult nüüd.
Proovin veel kodus toite taha ühendada, et kuidas liigub elektriga.
Tihendi teen talle uue ise. Kuna vana ikka läbi omadega.
Vaja sebida uued injectorite suured O rõngad ja saan proovida uuesti.
Et kas tühikäik ok või ei.
Lambda ju külmalt ei mõjuta.
Puhastasin seest ja panin õrna kihi spets õli. Käib vabalt ja korralikult nüüd.
Proovin veel kodus toite taha ühendada, et kuidas liigub elektriga.
Tihendi teen talle uue ise. Kuna vana ikka läbi omadega.
Vaja sebida uued injectorite suured O rõngad ja saan proovida uuesti.
Et kas tühikäik ok või ei.
Lambda ju külmalt ei mõjuta.
Re: E36 mootor puterdab tühikäigul
Kas kolmene on nii tark, et saab aru, kui õhku liiga palju, siis pumpab kütust juurde?
Et kui saab lisaõhku kuskilt.
Tellisin uued tihendid UMist.
Seni aga ikka mõtisklen, mis valesti on. Kuni tihendid tulevad, mõõdan andurite takistused, ka temp. oma.
Imelik ongi see,et enne toimis kõik. Liikus nagu loom.
ICV.puhastasin ja määrisin ära. Liigub vabalt ja ka voolu taga sulgeb ennast OK.
Võimalik,et pritse kaudu saigi lisaõhku, aga on ta nii tark, et aru saab külma motoga seal palju õhku on ja pumpab juurde?
Et kui saab lisaõhku kuskilt.
Tellisin uued tihendid UMist.
Seni aga ikka mõtisklen, mis valesti on. Kuni tihendid tulevad, mõõdan andurite takistused, ka temp. oma.
Imelik ongi see,et enne toimis kõik. Liikus nagu loom.
ICV.puhastasin ja määrisin ära. Liigub vabalt ja ka voolu taga sulgeb ennast OK.
Võimalik,et pritse kaudu saigi lisaõhku, aga on ta nii tark, et aru saab külma motoga seal palju õhku on ja pumpab juurde?
Re: E36 mootor puterdab tühikäigul
Sai siis UMist kätte uued suurema läbimõõduga pritseklapi O rõngad 4tk (5.33 € tk) . Väiksemad sain autoosade epoest.
Siis bensiinitorule otsa sinna see pisike O rõngas 1 tk (0.92 €) .
Ja ka uus ICV pabertihend (1.31 €). Kõik UMist ja nagu tavaliselt UMist ostmisel juhtub, suht suur laks: 28.26 euri.
Vanasid uutega võrreldes, olid need korralikult pragulised ja pundunud / paisunud mõõdust välja.
Sai siis kõik paika pandud ja proovitud. Kuna bensutorud tühjad. Pidin nati käiama.
Ja kui viskas "mõnusat" ja kahjulikku heitgaasi pisut (heitgaasid olid juhitud garaazist välja toruga) ja kuulsin teistsugust (kolmesele omast) mootorihäält, siis sain aru, et asi on korras.
Heitgaas ei haisenud nii jubedalt kui enne, selle puterdamise ajal ja ei olnud ka seda "vahelejätmise" häält ja effekti gaasi andmisel.
Nati pöörded kõikusid tuhande kandis, aga siis andsin gaasi, nagu ergutasin. Siis jätsin seisma. Siis jälle käima. ja lasin nati töötada. Ja nii ca 4-5 korda.
Mootor hakkas juba soojenema. Käima läks mitte küll poolest pöördest, aga nii 1,5-2 ja pöörded 1000 peale ja siis alla sinna 800 vms. ja hoidis OK.
Nati tundus, et nagu vahest väriseb õrnalt ja siis kaob värin ja siis jälle tuleb jne.
Aga arvan, et see summuti pärast.
See pole mul lõplikult kinnitatud. Tagaots ripub lahtiselt ühe kinnitusega.
Täna rohkem ma teha ei tahtnudki. Tahtsin veenduda, et kas mu arvamine oli õige, et pritsest sai lisaõhku või tegelikult sealt kütusesurve lekkis ja surveregulaator aina andis niiöelda märku, et survet ei teki piisavalt ja vaja veel rohkem kütust peale.
Ja nii arvatavasti, see rikas segu tekkiski. Ujutas mootori / küünlad üle.
Minu teooria.
Vaja nüüd küünlad puhastada, tagasi panna, teha jahutussüsteemi õhutamine, proovisõit.
Ja siis ülevaatus. Ja siis arvatavasti vahetan radika ja kütusepumba.
Praegustel ca 300k turjal, radikas eriti niru tundub.
Et oleks rahulikum.
PS: enne mootori lahtivõtmist tundus see M43 ajastuse seadmine hüperkeeruline. Spets riist siin ja spets riist seal.
Tühise tavalise nurgiku ja poldiga hoorattas, sai asi aetud. Pole nii rasket midagi.
Loomulikult vaatasin asja mitu korda üle, keerasin käsitsi, enne starteri appi võtmist.
Jube hea õnnetunne sees, et asi toimib. Sõita tahaks juba.
Siis bensiinitorule otsa sinna see pisike O rõngas 1 tk (0.92 €) .
Ja ka uus ICV pabertihend (1.31 €). Kõik UMist ja nagu tavaliselt UMist ostmisel juhtub, suht suur laks: 28.26 euri.
Vanasid uutega võrreldes, olid need korralikult pragulised ja pundunud / paisunud mõõdust välja.
Sai siis kõik paika pandud ja proovitud. Kuna bensutorud tühjad. Pidin nati käiama.
Ja kui viskas "mõnusat" ja kahjulikku heitgaasi pisut (heitgaasid olid juhitud garaazist välja toruga) ja kuulsin teistsugust (kolmesele omast) mootorihäält, siis sain aru, et asi on korras.
Heitgaas ei haisenud nii jubedalt kui enne, selle puterdamise ajal ja ei olnud ka seda "vahelejätmise" häält ja effekti gaasi andmisel.
Nati pöörded kõikusid tuhande kandis, aga siis andsin gaasi, nagu ergutasin. Siis jätsin seisma. Siis jälle käima. ja lasin nati töötada. Ja nii ca 4-5 korda.
Mootor hakkas juba soojenema. Käima läks mitte küll poolest pöördest, aga nii 1,5-2 ja pöörded 1000 peale ja siis alla sinna 800 vms. ja hoidis OK.
Nati tundus, et nagu vahest väriseb õrnalt ja siis kaob värin ja siis jälle tuleb jne.
Aga arvan, et see summuti pärast.
See pole mul lõplikult kinnitatud. Tagaots ripub lahtiselt ühe kinnitusega.
Täna rohkem ma teha ei tahtnudki. Tahtsin veenduda, et kas mu arvamine oli õige, et pritsest sai lisaõhku või tegelikult sealt kütusesurve lekkis ja surveregulaator aina andis niiöelda märku, et survet ei teki piisavalt ja vaja veel rohkem kütust peale.
Ja nii arvatavasti, see rikas segu tekkiski. Ujutas mootori / küünlad üle.
Minu teooria.
Vaja nüüd küünlad puhastada, tagasi panna, teha jahutussüsteemi õhutamine, proovisõit.
Ja siis ülevaatus. Ja siis arvatavasti vahetan radika ja kütusepumba.
Praegustel ca 300k turjal, radikas eriti niru tundub.
Et oleks rahulikum.
PS: enne mootori lahtivõtmist tundus see M43 ajastuse seadmine hüperkeeruline. Spets riist siin ja spets riist seal.
Tühise tavalise nurgiku ja poldiga hoorattas, sai asi aetud. Pole nii rasket midagi.
Loomulikult vaatasin asja mitu korda üle, keerasin käsitsi, enne starteri appi võtmist.
Jube hea õnnetunne sees, et asi toimib. Sõita tahaks juba.