e36 lambda andur
e36 lambda andur
Viskasin üleeile ossiloskoobi lambdale järgi. Tundus suht kahtlane. Oli pidevalt seal 0,6V juures ja kui gaasi andsin siis üritas nagu natuke üles alla käima hakata. Ostsin täna uue boshi anduri. Panin külge ja nüüd ossiloskoop nöitab et hakkas alt minema ja läks väga kauaks väga kõrgele. Ehk siis kütust annab väga vähe vist peale. Milles jama võib olla? MIks lambda ilusti tööle ei hakka? Segane sai aga kes ossiga on töötanud saavad vast aru.
Re: e36 lambda andur
Mina olen neid lambda probleeme põhiliselt arvutiga lahendanud, "live data" alt näeb süsteemi staatust ja lambda signaali. Surnud lambdadel püsib pinge tavaliselt 0,5-0,6V nagu sinu autolgi.
Loomulikult oleks hea ka veakoode lugeda jne.
See osa on natuke segane, konkreetsed arvud võiks kirja panna. Kui signaal püsib kõrgel, siis on segu ikka rikas mitte lahja. Kui panid peale uue lambda paigaldamist kohe ossi taha, siis võib uus lambda alguses näidata eelnevalt paigast olnud segu ja signaal püsida ühes äärmuses. Mingi aja pärast toimub adaptsioonide muutmine ja signaal peaks normaalseks muutuma..RaigoBMW kirjutas:hakkas alt minema ja läks väga kauaks väga kõrgele. Ehk siis kütust annab väga vähe vist peale.
Loomulikult oleks hea ka veakoode lugeda jne.
Re: e36 lambda andur
see pinge peaks ossiga korraliku siinust näitama 

Re: e36 lambda andur
kas kohe kui auto käivitub või siis alles kui mootor soe? ja vahemikus 100mV kuni 900 mV?
Re: e36 lambda andur
ma pinge vahemikku ei mäleta aga pigem sooja mootoriga, googeldades leiag kindlasti mõne lambda testi pildi mida saad võrrelda
Re: e36 lambda andur
Küsiksin siis sellise asja, et kas lambdale loeb ka mis margile ta m6eldud on või piisab sellest et kui on 4 ja juhtmega nagu mul tarvis siis peab töötama? Kuskilt lugesin, et kui masinal siemensi aju siis boshi andurit sinna yldse panna ei saa sest tema paneb anduri 1 kuni 5 voldi vahel k6ikuma. See paneb hoopis m6tlema et ennem tuleks aju v2lja v6tta ja vaadata mis seal peal kirjas on. Kas see on õige info?
Re: e36 lambda andur
See on õige info jah, sellest on ka palju räägitud siin foorumis. Tegelikult pole päris õige rääkida Bosch ja Siemens anduritest, pigem jagada need töötamise põhimõtte järgi tsirkoonium ja titaan-anduriteks. Sest ka Siemens süsteemi titaan-andurid tulevad poest Boschi karbis ja see tekitab segadust. Just paar päeva tagasi oli vaja sõbra M52 E36-le uued lambdad tellida. Poes visati tuima näoga universaalne tsirkoonium-lamba letile ja pidin päris pikalt seletama, et see ei sobi Siemens süsteemi titaan-lambda asemele. Kolm meest leti taga ja keegi pole erinevatest lambdadest kuulnud midagi 
Siemensi süsteemi titaan-anduril on "värvilised" juhtmed ja reeglina ka pistik küljes. Boschi tsirkoonium- anduri juhtmevärvid on hall, must ja kaks valget, universaalsel anduril pistikut tavaliselt pole.

Siemensi süsteemi titaan-anduril on "värvilised" juhtmed ja reeglina ka pistik küljes. Boschi tsirkoonium- anduri juhtmevärvid on hall, must ja kaks valget, universaalsel anduril pistikut tavaliselt pole.
Re: e36 lambda andur
Suur aitähh hea info eest. Eks ma lähen siis vaatan ja nuputan mis seal on ja mis teha annab.
Re: e36 lambda andur
Nii, uus lambda siis peal. Kuna ajust tuleval massil millegipärast 5v sees, siis sai mass mujalt võetud. Nüüd hakkas nagu midagi tegema see lambda. Kuid ilusat siinust osstsilloskoop ikkagi veel ei näita. Milles asi, kas võib olla et vajab natuke sisse sõitmist?
Re: e36 lambda andur
Mis tüüpi lambda siis on sinu autol?
Siemens süsteemi titaan-lambdale saadabki aju 5V pinge peale. Sõltuvalt segu koostisest hakkab lambda elemendi takistus muutuma ja ajju tagasi jõuab signaal 0,5-4,5V. Ja titaan-lambda graafik pole vist päris siinus, vaid natuke kandilisem, umbes nagu hallianduril
Siemens süsteemi titaan-lambdale saadabki aju 5V pinge peale. Sõltuvalt segu koostisest hakkab lambda elemendi takistus muutuma ja ajju tagasi jõuab signaal 0,5-4,5V. Ja titaan-lambda graafik pole vist päris siinus, vaid natuke kandilisem, umbes nagu hallianduril
