1. leht 1-st

Diisel E30 testmine

Postitatud: 30.09.2004 12:04 26
Postitas mg
Tere
Kuna plaanin 324 osta, siis küsin, et kuskohas saaks Tallinnas auto üle vaadata lasta. Just mootorit. Otsin pädevat, ausat ja odavat kohta.

Re: Diisel E30 testmine

Postitatud: 30.09.2004 12:17 32
Postitas Raino
mg kirjutas:Tere
Kuna plaanin 324 osta, siis küsin, et kuskohas saaks Tallinnas auto üle vaadata lasta. Just mootorit. Otsin pädevat, ausat ja odavat kohta.
Mida Sa seal mootoril kontrollida ning testida tahad.Kui küsida tohib..
Kas sa tahd osta 324 d või 324 td.

Mul omal 300 diisel olemas(müüa ei paku)

Re: Diisel E30 testmine

Postitatud: 30.09.2004 12:27 43
Postitas mg
Kuna ma väga hästi BMW diislit ei tunne :roll:
, siis tahakski mõnda pädevat töökoda.

Ise mõtlesin, et näiteks kompressiooni.......

Re: Diisel E30 testmine

Postitatud: 30.09.2004 12:31 39
Postitas Raino
mg kirjutas:Kuna ma väga hästi BMW diislit ei tunne :roll:
, siis tahakski mõnda pädevat töökoda.

Ise mõtlesin, et näiteks kompressiooni.......
Kompressiooni on alati parem kontrollida külmat sest sooja mootoriga on kõik osad pisut paisunud ning näitab et kõik ok....
2,4 diisel mootoril peab olema kompressioon 22 +- 2 kg. Diislil on muiduig pisut eba mugav seda teha aag hakkama saab.
Mida Sa siis veel peale kompressiooni tahad kontrollida.

Re: Diisel E30 testmine

Postitatud: 30.09.2004 13:02 18
Postitas mg
Kuskilt ma lugesin, et pihustiotsad olid 900.-
Aga kuidas käib kõrgsurvepumba kontroll, kas tuleb lahti võtta? Ega kõrgsurvepump odav lõbu ei ole

Re: Diisel E30 testmine

Postitatud: 30.09.2004 13:45 44
Postitas Raino
mg kirjutas:Kuskilt ma lugesin, et pihustiotsad olid 900.-
Aga kuidas käib kõrgsurvepumba kontroll, kas tuleb lahti võtta? Ega kõrgsurvepump odav lõbu ei ole
Nii kallid need otsad küll pole... Boschi originaal otsad vist mingi 450 eeki tükk.
Pumpa saab kontrollida nii mootori peal kui ka sisi ku mah avõetud..

Uuri siit nendest diisli keskustest küsi spetsid ekäest kuidas ning mida.
http://www.neti.ee/cgi-bin/otsing?src=w ... islikeskus

Postitatud: 30.09.2004 23:03 43
Postitas Viljar
Kui ma võtaks Aivari kampa ja ise ka natu tuleks uuriks, siis ma usun, et ütleme ära kas on hea mootor. Pihustiotsad enamvähem normaalsed hakkavad umbes 220.- tk pihta. Pump peaks olema seal vana gaasihoovaga, kui kuskilt kütet välja ei aja ja nii külmalt kui ka soojalt käima läheb, siis on pump hea, aga soojalt tuleb proovida kohe käivitamist ja ütleme nii et laed umbes 10-20 minutit seista ja proovid uuesti, kui peale seismist läheb pikka käiamisega siis on kahtlane. Muidugi võid vaadata kas kuskilt õhku imeb, siis kui auto seisma paned vaata kohe pumba juures olevast voolikust kas hakkavad õhumullid tagasi jooksma või ei, aga kui hakkavad siis võib hoova vahelt läbi anda, otsa simmer, või on seal mõned kummirõngad läbi mis ei ole kallid ja ei ole eriti raske vahetada.

Ühesõnaga on nii raske kõike seda seletada :)

Postitatud: 30.09.2004 23:11 56
Postitas Raino
Vilts Sul on õigus tõesti on rasek seda kõike seletada aga ma pole veel siiani aru saanud kumba ta tahab kas siis tava diislit või turbo diislit.
Vastavalt sellele saab kah soovitusi anda.

Postitatud: 01.10.2004 09:01 02
Postitas mg
Ma ei ole isegi otsustanud, kumba tahan. Vabalthingaval kw ju vähem=odavam kindlustus, lisaks vähem probleeme ja erilist kiirendust ma taga ei ajagi.
Turbo on aga turbo, st minu arust sama küttekulu ja hoopis parem minek.

Eile käisin ühte vabalthingavat kohilas vaatamas. Vibratsioon oli metsik, ridakuus peaks ikka sujuvamalt töötama. Lisaks täheldasin ka eespool mainitud mulle.

Aga mis mulle ei meeldinud oli rullnoklikult disainitud auto koos ****-signaaliga (mingi viu-viu), kuigi kere paistis korras. Igatahes seda autot ma ei taha.

Postitatud: 01.10.2004 09:19 35
Postitas Viljar
KW on einevad, aga see ei mõjuta kindlustust, olen omanud mõlemat ;)
Turbot ei ole vaja karta:) need turbod küll ei ole enam nii korras, aga ega nendega ei juhtu ka naljalt midagi, kui õli ja õhufiltrit korrapäraselt vahetada, siis teeb ka turbo ilusti oma tööd. BMW d-td ei toi midagi vibrada peab ilusti töötama, ikkagi rida kuus mootor ju.
Aga kas sa E28 ei taha, iseenesest hulka mugavam auto kui E30 ja ruumi on natu rohkem.
Muidugi kui autoga mõned tiirud ära teed, siis ära mootorit seisma jätta, tee kapote lahti ja tiri õli varaasa tiba välja, ja kui sealt hakkab tossu ajama siis on asi jama.

Postitatud: 01.10.2004 09:23 02
Postitas Viljar
Muidugi kui E28 vaatad, siis lasnamäel üks venelane müüb, kui ma ei eksi siis oli 87 aasta, muidu väliselt auto nitsevoo aga mootori osas täitsa sara, hinda küsib 19000.- nüüd võibolla natuke vähem.
Oli vist veel automaat kastiga, nii et seda ei tasu vaatamagi minna, kui just ei ole mootori remont plaanis ;)

Postitatud: 01.10.2004 09:34 23
Postitas mg
e 28 on hea küll, sai suvel pea igapäev kõrvalistmel oldud (520, 6.5 l 100-e maanteel- Kuressaare otsal)

aga otsiks ikka e 30 - väiksem ja tüdruk julgeb ka sõita. Täna müün maha Omega A, millega tüdruk parkis nii, et kõrvalistuja ükse ja kõrvaloleva auto vahele jäi 4-5 cm :shock: , pidi tüdruk ise poes ära käima, mina jäin autosse

Kuidas 324 maanteekulu on? Alla 6-e ei võta mingil juhul või?

Postitatud: 01.10.2004 10:14 30
Postitas Raino
mg kirjutas:eKuidas 324 maanteekulu on? Alla 6-e ei võta mingil juhul või?
Jah eag alla 6 ei saa küll.
Ma sõitsin 55 liitriga 850 km maha.See oli nii linnas kui ka maanteel.JA ega ma litsusin kah ikka.Mitte ei uimanud teel.

Postitatud: 01.10.2004 22:43 24
Postitas mg
Täna käisin veel ühte 324td vaatamas, kere oli korralik, kuid mootor töötas tühikäigul ikka veidi ebaühtlaselt. Omaniku sõnul oleks vaja klappe reguleerida. Samas oli minek minu arust veidi lahja, turbo tõmmet tundus olevat ainult 2-3 tuhhi vahel.
120-130 kiirendas nii, et kiirenduseks on seda raske nimetada, rohkem ma vajutama ei hakanudki. turbo korpus tundus olevat keevitatud.

tegelikult oli juba pime kah. Aga see auto oli vähemalt seest korralik. Pärast seda vajutamist kontrollisin mootorist radikasse minevat lõdvikut ja see oli pehme. Samuti ei märganud ma eespool mainitud mulle.

Postitatud: 01.10.2004 22:49 54
Postitas Raino
mg kirjutas:Täna käisin veel ühte 324td vaatamas, kere oli korralik, kuid mootor töötas tühikäigul ikka veidi ebaühtlaselt. Omaniku sõnul oleks vaja klappe reguleerida. Samas oli minek minu arust veidi lahja, turbo tõmmet tundus olevat ainult 2-3 tuhhi vahel.
120-130 kiirendas nii, et kiirenduseks on seda raske nimetada, rohkem ma vajutama ei hakanudki. turbo korpus tundus olevat keevitatud.

tegelikult oli juba pime kah. Aga see auto oli vähemalt seest korralik. Pärast seda vajutamist kontrollisin mootorist radikasse minevat lõdvikut ja see oli pehme. Samuti ei märganud ma eespool mainitud mulle.
Turbo peabki hakakma alles 2 j 3 tuhande vahel haukama....
Mis moodi Sinu arust nagu töötas mootor ebaühtlaselt.

Tähtis on see et kütte süsteemides poleks lekket ning alati on hea minna vaatama külma mootoriga masinat aga mitte soojaga..

Postitatud: 01.10.2004 23:02 27
Postitas mg
Lisaks tähendas käivitamine 3-4 sek starteri käitamist. Kas see tähendab lihtsalt kulund mootorit või midagi veel. Talvel pidi sama vabalt käima minema (3-4 sek starterit), va -30 kraadine ilm, millal ei läinud

Postitatud: 01.10.2004 23:11 23
Postitas Raino
mg kirjutas:Lisaks tähendas käivitamine 3-4 sek starteri käitamist. Kas see tähendab lihtsalt kulund mootorit või midagi veel. Talvel pidi sama vabalt käima minema (3-4 sek starterit), va -30 kraadine ilm, millal ei läinud
Kui sedasi kettrab siis on muiduig palju asju mis on läbi.Kõrgsurve pumba jaotur pea, tagsivoolu klapp, paagis asuv etteandepump(muiduig see on td variandil).
Aga kas see ketramine oli soojast peast või külmast peast.

Postitatud: 02.10.2004 09:13 29
Postitas mg
See oli soojast peast.
Ei saand külmast peast testida, sest omanik sõitis sellega parajasti tööle.

Samas mootor ei suitsenud. Viskas ainult veidi musta, kui ma järsult gaasi vajutasin. (see peaks norm olema=rikas küttesegu)
Õli pidi natuke võtma, aga samuti järsul gaasivajutamisel õli ei pritsinud (Panin käe ette).

Mootori kohta: lihtsalt töötas ebaühtlaselt, mitte päris sujuvalt.

Samas võib väike tippkiirus olla umbes diislifiltri ja/või õhufiltri süü

Postitatud: 02.10.2004 09:29 28
Postitas mg
Ma ei mõelnud seda, et miks kahest tuhandest kiirendas, vaid kirjeldasin seda, et kiirendus turbo kohta niru on.

Postitatud: 02.10.2004 14:15 21
Postitas Raino
Kui kütuse ning õhufilter vahetamatta siis on jah pisut uimane.
Musta ajab ka siis kui õhu filter on umbes..

Postitatud: 02.10.2004 14:31 14
Postitas mg
Küsisin omaniku käest, kuidas õhu ja kütusefiltrid on, ta ütles, et õhufiltrit ta vahetas mingi aeg (3-e aasta jooksul 2x) ja kütusefiltrit vahetab iga talve eel.

Aga see max 130.. on ikka vähe, isegi vabalthingava tehnoandmed on 165 ja turboga 187.

Postitatud: 02.10.2004 14:40 05
Postitas Raino
mg kirjutas:Küsisin omaniku käest, kuidas õhu ja kütusefiltrid on, ta ütles, et õhufiltrit ta vahetas mingi aeg (3-e aasta jooksul 2x) ja kütusefiltrit vahetab iga talve eel.

Aga see max 130.. on ikka vähe, isegi vabalthingava tehnoandmed on 165 ja turboga 187.
130 on vähe jah tegelikult..Minu vabalt hingav läheb kah vabalt 140 välja..Rohkem pole küll proovinud.Pole olnud sellist kohta ning tahtmist ka teda piinat nii kui nii eestis ainult 110 lubatud..
Õhu filtrit tuleb diislil vähemalt 3 korda aastas vahetada.MIda tihedamini vahetad seda vähem teda piinad.Kütuse filtrit on jah tõesti targem vahetad enne talve.Või siis vastavalt nii nagu keegi soovib.Kui enen talve on alati soovitav seda teha.

Postitatud: 03.10.2004 12:55 12
Postitas mg
Pärast veel ühe 324td testimist sain ma aru, miks see eelmine nii uimane oli. Tal turbo ei töötanud.

Seega küsin, et kui ohtlik/tähtis see viga on. Kuna ma ei osta autot turbo pärast, siis huvitab mind, kas katkine turbo kuidagi takistab ka sõitmist?

Kui see siiski tuleb korda teha, siis kui palju turbo maksab, KB-s nägin ma ühte 2500.- eest

Postitatud: 03.10.2004 13:17 25
Postitas Raino
mg kirjutas:Pärast veel ühe 324td testimist sain ma aru, miks see eelmine nii uimane oli. Tal turbo ei töötanud.

Seega küsin, et kui ohtlik/tähtis see viga on. Kuna ma ei osta autot turbo pärast, siis huvitab mind, kas katkine turbo kuidagi takistab ka sõitmist?

Kui see siiski tuleb korda teha, siis kui palju turbo maksab, KB-s nägin ma ühte 2500.- eest
Eag ta muidugi he apole kui turbo ei tööta..kõvemini pöördeid andes peab olema näha kuidas turbo membraan liigutab klappi mille kaudu vahendatakse turbole suunatud heitgaaside hulka. Kui see katki siis võib kiiremal sõidul mootoris olev ülelaaderõhk kole suureks minna. Kas sellel autol jälgisid mille turbo ei töötanud seda turbo memrani klappi liikumist.

See katkine turbo takistab sõitmist nii palju et mootor lihtalt ei tööta oma täis võimsusel ning pisut vist on kütte kulu kah rohkem.

Sugulasel 524 td kah lendas turbo siis tal läks remont minig 5000 eeki. Kes oskab öelda kui korras see 2500 eeki mksaev turbogi on.

http://www.hot.ee/raivar12/folkloor

Postitatud: 03.10.2004 17:03 36
Postitas mg
Vot ei osanud vaadata selle membraani liikumist, sest et ei ole asjaga kursis, aga turbo vilinat ei olnud üldse kuulda.

Lisaks oli veel pime kah

Postitatud: 03.10.2004 17:24 37
Postitas Raino

Postitatud: 04.10.2004 10:42 41
Postitas mg
olen