Kui paks peaks olema jää, et autoga saaks minna peale?
Kui paks peaks olema jää, et autoga saaks minna peale?
Sai siin käidud ühel järvel jää paksust mõõtmas, umbes nädal tagasi oli see vahemikus 16 - 19 cm, täna õhtul saime paksuseks 19 - 22 cm. Teostatud sai siis mõõtmised neljas erinevas kohas, mis asusid järve erinevates piirkondades.
Selline üldlevinud arvamus on, et auto kandmiseks peaks jää olema vähemalt 20 cm paks. Lähipäevadeks/öödeks lubas ka väga madalaid temperatuure, seega peaks nädalavahetseks olema jääl tublisti lisasentimeetreid tulemas, ise prognoosin, et lisandub vähemalt 1 cm ööpäevas. Laupäeval või reede õhtul mõõdame uuesti.
Mitmetel järvedel on juba ka jäärajad mida innukalt kasutatakse.
Mida selle foorumi rahvas arvab, et kui paks võiks olla jää, ennem kui autoga peale tohiks minna? Kas keegi on ka mõõtmisi teostanud, sellel aastal või siis ka eelnevatel?
Selline üldlevinud arvamus on, et auto kandmiseks peaks jää olema vähemalt 20 cm paks. Lähipäevadeks/öödeks lubas ka väga madalaid temperatuure, seega peaks nädalavahetseks olema jääl tublisti lisasentimeetreid tulemas, ise prognoosin, et lisandub vähemalt 1 cm ööpäevas. Laupäeval või reede õhtul mõõdame uuesti.
Mitmetel järvedel on juba ka jäärajad mida innukalt kasutatakse.
Mida selle foorumi rahvas arvab, et kui paks võiks olla jää, ennem kui autoga peale tohiks minna? Kas keegi on ka mõõtmisi teostanud, sellel aastal või siis ka eelnevatel?
- Roland325
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
- Peamine sõiduk: BMW 650
- Asukoht: Tartu
No arvan, et 25cm, siis võib rahuliku südamega peale minna, kuigi käivad ka 20cm-ga. Mul ka üks tuttav kalamees, kelle käest on hea vahest jää paksust küsida aga pole veel jõudnud sellel aastal
. Aga kui külmad samamoodi jätkuvad, peaks varsti juba suuremate järvede peale saama. Lähipäevil küsin järgi, kuidas suurematel veekogudel jääga lood on (Peipsi, Kuremaa)

Olen mitmest hullust kuulnud kes sel aastal autoga peale tormanud nii et ragin taga, ära nad õnneks ei uppunud...
Meie mõõtmiste vaheks oli 5 päeva, algul oli minimaalne 16 cm täna oli minimaalne 19 cm, see teeb juurdekasvuks 3 cm, mis omakorda teeb 0,6 cm ööpäevas, nende viie päeva jooksul ei olnud temperatuurid nii madalad kui hetkel, usun, et reede õhtul või laupäeva õhtul peaks olema küll maksimaalseks mõõdetud paksuseks vähemalt 25 cm.
Annan tulemustest ka siin teada.
Kusjuures huvitav oli see, et kuskilt on vett nagu jää peale pressinud, just järve selles küljes kus eelmisel korral auke tehti, teisel küljel oli lume all ilus sile ja puhas jää, sellel küljel aga kerge lumepuder. Ilmselt pressis vett ülesse nendest aukudest mis sai tehtud või siis on mõni allikas kuskil...
Meie mõõtmiste vaheks oli 5 päeva, algul oli minimaalne 16 cm täna oli minimaalne 19 cm, see teeb juurdekasvuks 3 cm, mis omakorda teeb 0,6 cm ööpäevas, nende viie päeva jooksul ei olnud temperatuurid nii madalad kui hetkel, usun, et reede õhtul või laupäeva õhtul peaks olema küll maksimaalseks mõõdetud paksuseks vähemalt 25 cm.
Annan tulemustest ka siin teada.
Kusjuures huvitav oli see, et kuskilt on vett nagu jää peale pressinud, just järve selles küljes kus eelmisel korral auke tehti, teisel küljel oli lume all ilus sile ja puhas jää, sellel küljel aga kerge lumepuder. Ilmselt pressis vett ülesse nendest aukudest mis sai tehtud või siis on mõni allikas kuskil...
Üks fail uurimiseks, kellel huvi on: http://www.teed.ee/gpr/Jaateede%20uuringutest.pdf
Hea lugemineKriisa kirjutas:Üks fail uurimiseks, kellel huvi on: http://www.teed.ee/gpr/Jaateede%20uuringutest.pdf

Ka sellest selgub, et selline ideaalne jääpaksus (trassi avamiseks!!) on u 22cm.
Kartke vana jääd mitte noort jääd, noor jää on elasne, vana muutub rabedaks peale lahvandusi, pragusid ja muud keerulisemat, millest ma siin ei räägiks.
Hetkeseisuga ei tohiks küll olla nendel järvedel millel alati sõidetud jääga probleeme. Need külmad ööd teevad oma viimased korrektuurid ja peagi saab ka autoga saartele kui trassid üle mõõdetakse.
Hetkeseisuga ei tohiks küll olla nendel järvedel millel alati sõidetud jääga probleeme. Need külmad ööd teevad oma viimased korrektuurid ja peagi saab ka autoga saartele kui trassid üle mõõdetakse.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
sai veel tundaega kimatud, tegime kõvastipilte kah, eks riputan varsti siia kahCardo kirjutas:Kartke vana jääd mitte noort jääd, noor jää on elasne, vana muutub rabedaks peale lahvandusi, pragusid ja muud keerulisemat, millest ma siin ei räägiks.
Hetkeseisuga ei tohiks küll olla nendel järvedel millel alati sõidetud jääga probleeme. Need külmad ööd teevad oma viimased korrektuurid ja peagi saab ka autoga saartele kui trassid üle mõõdetakse.

ma oleks üks talv sisse järve peaaegu sõitnud. Suht napikas oli üks ratas oli juba vees, esiots oli nata ära vajunud isegi, aga sai ise välja.
Nimelt oli enne päeval enne üks 7-ne järve sisse sõitnud, ja keegi polnud mingeid märke kah jätnud et lahtine vesi vms
igatahes asi toimus keset talve ja krt seda teab miks jää nii nõrk oli..
Nimelt oli enne päeval enne üks 7-ne järve sisse sõitnud, ja keegi polnud mingeid märke kah jätnud et lahtine vesi vms

igatahes asi toimus keset talve ja krt seda teab miks jää nii nõrk oli..
-
- Huviline
- Postitusi: 120
- Liitunud: 16.07.2006 22:07 10
- Asukoht: Tallinn/Rapla