1. leht 1-st
Haritusest tehnika poole pealt...
Postitatud: 10.01.2003 16:45 05
Postitas Kaido S
Puutusin eile kokku suht naljaka probleemiga. Juba tükk aega on UMi kodulehel koht, kus saab küsida spetsialistide käest nõu erinevates tehnilistes küsimustes. Kuid tihtipeale jäävad küsimused vastuseta, sest inimesed ei oska neid formuleerida. Vähegi spetsiifilisema probleemi korral tuleks kindlasti kirja panna auto mark, väljalaskeaasta ja soovitavalt ka tehasetähis. On mudeleid (näit E34), kus ühe ja sama väljalaskeaasta sees on kaks eri põlvkonna mootorit. Kui nüüd küsida mingi pulga kohta ja anda juhiseks vaid aasta!? Kui küsite sportvedrudega kaasnevate probleemide kohta, pange kirja samuti auto, soovitav madaldus ja sarja tootja - nii saate ka vastused. Kui kunagi saame oma tehnikanurga toimima, siis põrkume ilmselt sama probleemi otsa.
Postitatud: 21.01.2003 14:06 04
Postitas Raivo
panen siis uuesti siia eelmise posti üles.
nimelt küsisin neilt kah ühe küsimuse. kirja panin VIN koodi, va, mootri kubatuuri.
ning vastuse sain tööpäeva jooksul, mis on mulle täiesti piisav.
vastus siis,
Lühidalt selgitades tähendab VANOS varieeruva
asendiga nukvõlli (väntvõlli suhtes). Selline nukvõlli keeramine tagab mootori parema töö nii tühikägul kui suurtel pööretel.
Võrreldes VANOS-ega ja ilma mootorite jõu ja pöördemomendikarakteristikuid selgub, et võimsust ei lisandu kuid max.
pöördemoment on laiemas diapasoonis saadaval. Tehniliselt on see teostatud nii, et mootori juhtseade väljastab elektrilise käsu
solenoidventiilile, mis avanedes juhib mootori õlimagistraalist surve VANOS-e hüdraulilisele täiturosale, mis liigutab nukvõlli varasemasse asendisse.
Elekrilise käsu kadumisel ennistub nukvõll hilisemasse asendisse.
Postitatud: 29.09.2004 09:56 38
Postitas ahti159
Kuskohas seal UMi kodulehel see koht on, kus nõu saab küsida?
Postitatud: 29.09.2004 09:57 43
Postitas kimmo
Postitatud: 29.09.2004 10:14 26
Postitas ahti159
Tänud!
Sain küsimuse esitatud.
Postitatud: 29.09.2004 11:47 52
Postitas Henrik88
Tavaliselt olen küsimuste vastused sealt pikka pinnimisega saanud. paar näidet siis
1. Sai küsitud mis vedelikud tuleb vahetada inspection kirja põledes. Vastus oli järgmine:vaadake service raamatust. Krt oleks see raamat siis vaataks ja ei tülitaks neid. saatsin siis uue arupärimise ja sain ka vastuse.
2. Sai küsitud palju maksavad tagumised rattalaagrid E36 325le. Vastus siis oli: oleneb kas taga on ketas või trummel pidurid. Ma ei ole kuulnud et E36l 325-l oleks taga kasutatud trummelpidureid.
Tartu UM helistades olen saanud alati oma küsimustele vastused. viimati pooltelje kohta. näiteks 316- 320 on pooltelje sisemine ots väiksem kui 323- 328 -l
Postitatud: 29.09.2004 11:54 39
Postitas ahti159
Ma sain küll peaaegu kohe vastuse, aga muidugi see ei olnud mulle meeldiv. Aga mis teha.