1. leht 2-st

Konditsioneeri täitmine

Postitatud: 16.05.2005 17:46 26
Postitas erik
Kas keegi on kursis kus konditsioneeri täitmist Tallinnas tehakse?
Sellist normaalsemat kohta, kus kirvest selga ei lööda ja
kuhu hinna skaala võib jääda. UMis pidi päris kulukas olema.

Postitatud: 16.05.2005 17:50 50
Postitas priitv8
On käidud nii Külminaatoris kui Cardo juures. Hind oli umbes sama.

Postitatud: 16.05.2005 17:52 16
Postitas Cardo
Meil ei viicita enam tegeleda, pole ikkagi autoteenindus.

Postitatud: 16.05.2005 18:04 48
Postitas erik
priitv8 kirjutas:On käidud nii Külminaatoris kui Cardo juures. Hind oli umbes sama.
Helistasin Külminaatorisse.
Hinnaks öeldi 600-

Postitatud: 16.05.2005 18:11 01
Postitas priitv8
erik kirjutas:Helistasin Külminaatorisse.
Hinnaks öeldi 600-
Noh, kuna mul on suurem süsteem ja päris tilgatumaks tühi ka veel ei olnud, siis mahtus sinna sisse 700 eest.
Aga hea oleks muidugi enne lekkekoht kindlaks teha. Mul on auto peale keegi kunagi ka kleepsu pannud, et sisse on pandud mingi luminofooriga värvitud R134a mis lubab siis UV lambiga ära näha, kust lekib. Kahjuks siin pole ma suutnud leida kohta, kus samasugust möga sisse panna ja UV testi teha saaks.

Postitatud: 16.05.2005 18:18 09
Postitas erik
priitv8 kirjutas:
erik kirjutas:Helistasin Külminaatorisse.
Hinnaks öeldi 600-
Noh, kuna mul on suurem süsteem ja päris tilgatumaks tühi ka veel ei olnud, siis mahtus sinna sisse 700 eest.
Aga hea oleks muidugi enne lekkekoht kindlaks teha. Mul on auto peale keegi kunagi ka kleepsu pannud, et sisse on pandud mingi luminofooriga värvitud R134a mis lubab siis UV lambiga ära näha, kust lekib. Kahjuks siin pole ma suutnud leida kohta, kus samasugust möga sisse panna ja UV testi teha saaks.
Huvitav kas UMis kontrollitakse süsteemi sellise tehnoloogiaga.
Kas on võimalik et see lekib nii aeglaselt et pole mõtetki seda teha.
Auto 10 aastat vana, vb alles nüüd sai see otsa. :roll:

Postitatud: 16.05.2005 18:38 03
Postitas AARE540
Njaa, mul ka varsti sama teema tulekul, suvi ikkagi ees ja ka süsteem tühi, ei taha küll ilma konditsioneerita suvel kimada :cool:

Postitatud: 16.05.2005 18:38 44
Postitas priitv8
erik kirjutas:Huvitav kas UMis kontrollitakse süsteemi sellise tehnoloogiaga.
Vot ei tea. Aga omavahel öeldes, ple neil seal üldse kliimameest. Keegi külalisesineja käib aeg-ajalt kui tööd on.
erik kirjutas:Kas on võimalik et see lekib nii aeglaselt et pole mõtetki seda teha.
On. Tavaliselt pidid soola tõttu ära ussitama ees olevad "radikad" (õige nimega kondensaator).
erik kirjutas:Auto 10 aastat vana, vb alles nüüd sai see otsa. :roll:
Mul ka, isegi nats üle 10. Kusjuures peale ninalaksu on juba pandud uus Nissensi radikas. Täitmas käisin eelmisel suvel, nüüd on juba nii tühi, et indikaator lumehelbega nupul jääb veel põlema, aga külma enam eriti ei tule.

Postitatud: 16.05.2005 18:56 53
Postitas Markii7
Olen oma kliimat täitnud iga kevade(laseb läbi kompressori juurest) ja suve on kenasti vastu pidanud.
Alla 93a autodel pidi käima sisse freoon tähisega R12, kuid seda pole saada(ohtlik ja mürgine) ja nii on olemas samahea aseaine MP39.
Mehe nimi on Toomas gsm: 5118987, asukoht Rapla, Viljandi mnt. 72G,
kindlasti ette helistada ja aeg kokku leppida, raha küsib niipalju, kui rõhuandur näitab: ~200-600.-
See on värske inf(isegi plaanis minna)

Jahedat suve! :P

Postitatud: 16.05.2005 20:12 02
Postitas erik
Tänud info eest! Eks näis kuidas täitmine õnnestub,
neljapäevaks aeg kirjas.

Postitatud: 16.05.2005 20:39 45
Postitas MarkoA
anna siis teada,endalgi see protseduur vaja ette võtta.

Postitatud: 16.05.2005 21:09 40
Postitas erik
MarkoA kirjutas:anna siis teada,endalgi see protseduur vaja ette võtta.
Oleme rääkinud :D

Postitatud: 16.05.2005 23:11 07
Postitas priitv8
Markii7 kirjutas:Alla 93a autodel pidi käima sisse freoon tähisega R12, kuid seda pole saada(ohtlik ja mürgine) ja nii on olemas samahea aseaine MP39.
No mul on 09/92 aga juba R134. See, kumb on on kohe eest radika juudre kinnitatud sildilt näha: must silt - R12, roheline - R134a.
Samas on ka kirjas freooni kogus kilodes, mis süsteemi sisse läheb.

Postitatud: 16.05.2005 23:52 13
Postitas Cardo
priitv8 kirjutas:
Markii7 kirjutas:Alla 93a autodel pidi käima sisse freoon tähisega R12, kuid seda pole saada(ohtlik ja mürgine) ja nii on olemas samahea aseaine MP39.
Samas on ka kirjas freooni kogus kilodes,
Mitte freooni, aga külmaaine. Kui võrrelda Freooni, siis on see pigem nagu kaubamärk mis on külge jäänud.

Postitatud: 17.05.2005 10:15 31
Postitas Viljar
Paistab, et siin käib suur täitmine :D Aga eks ma ootan vaatan, mis nendest täitmistest saab ja , siis vast laseks enda oma ka kuskil ära täita.

Postitatud: 17.05.2005 11:06 03
Postitas priitv8
Cardo kirjutas:Mitte freooni, aga külmaaine. Kui võrrelda Freooni, siis on see pigem nagu kaubamärk mis on külge jäänud.
Tänud. Eesti keelne termin oli mul puudu, kogu aeg oli keelel 'hladagent' või 'kältemittel'.

Postitatud: 17.05.2005 22:00 38
Postitas Joel_H
priitv8 kirjutas:Täitmas käisin eelmisel suvel, nüüd on juba nii tühi, et indikaator lumehelbega nupul jääb veel põlema, aga külma enam eriti ei tule.
Saan ma siit õieti aru, et kui külmaine otsas ei peaks ka indikaator lumehelbega nupul põlema ???
Mul see indikaator põleb nagu ilusti, aga külma küll minuarust ei tule :)

Postitatud: 17.05.2005 22:04 10
Postitas Cardo
Uurisin täna, kuna olin unustanud, et freon oli DuPonti kaubamärk, kui kedagit see üldse huvitab.

Postitatud: 17.05.2005 22:15 56
Postitas erik
Joel_H kirjutas:
priitv8 kirjutas:Täitmas käisin eelmisel suvel, nüüd on juba nii tühi, et indikaator lumehelbega nupul jääb veel põlema, aga külma enam eriti ei tule.
Saan ma siit õieti aru, et kui külmaine otsas ei peaks ka indikaator lumehelbega nupul põlema ???
Mul see indikaator põleb nagu ilusti, aga külma küll minuarust ei tule :)
Seda ma ei teadnud, kui see nii on.
Minul ka tuluke põleb sisse lülitades aga külma ei tule, eelmise suve
lõpu poole jahedat enam ei tulnud, vahest on torustikes veel väike vine sees.

Postitatud: 17.05.2005 22:33 00
Postitas Viljar
Minu masinal on torustik ka täitsa tühi, samas ei põle ka ükski tuli, ainult vahest harva kohe peale käivitamist korraks läheb üks tuledest põlema.

Postitatud: 17.05.2005 23:31 08
Postitas Silver_S
Omal sama mure.

UM-i kodulehel väljas selline tekst
Kliima kontroll+täitmine 661
Pole ju ka tegelikult kallis.
Ilmselt tuleb seal aga mõne lekke ilmnemisel ennast lolliks maksta :cry:

Postitatud: 18.05.2005 09:57 02
Postitas priitv8
Cardo kirjutas:Uurisin täna, kuna olin unustanud, et freon oli DuPonti kaubamärk, kui kedagit see üldse huvitab.
Muteada on ka R12 ja R134a DuPonti "keedused".

Postitatud: 18.05.2005 10:00 34
Postitas priitv8
Viljar kirjutas:Minu masinal on torustik ka täitsa tühi, samas ei põle ka ükski tuli, ainult vahest harva kohe peale käivitamist korraks läheb üks tuledest põlema.
Jah, alul kliima aju saab aru, et taheti sisse lülitada ja tuli läheb põlema (peale käivitamist). Natuke hiljem saab ta aga aru, et süsteemis pole piisavalt rõhku ja lülitub avariirežiimi ning tuli kustub ära. Seal on kaks rõhuandurit: ala- ja ülerõhu oma. Kui kumbki kliima juhtseadmele signaali annab, lülitub kogu süsteem kompressori jm. detailide kaitseks välja.

Postitatud: 18.05.2005 19:42 07
Postitas Joel_H
Aga et siis kuidas seletada sellist nähtust, kui "roheline tuluke" kondi nupul ilusti põleb, aga külma salongi ikka ei puhu ??
Kas kondi sisselülitamisel peaks olema kuulda kui pump rakendub või midagi sellist? Endal küll aru ei saa, et selle nupu sisselülitamisest midagi muutuks...
Kes tsekkaks asja lihtsalt mõistliku summa eest üle? .. ehk ei olegi viga külmaine vähesuses ..

Postitatud: 18.05.2005 20:29 35
Postitas erik
Minul ikka nupuvajutusega hakkab mingi elu armatuurlaua taga käima.
Mootori ruumis peaks rakenduma kliima süsteemi seade ka mida rihm
ringi ajab.

Postitatud: 18.05.2005 20:40 35
Postitas Markii7
huvitaks 13. detail, mis osa see on ja mis funktsiooniga, kui see on katki kas siis mõjutab see ka ventilaatori töötamist?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55

Postitatud: 18.05.2005 21:18 06
Postitas luurmees
see on takisti, et ventillator töötaks kahe kiirusega, kui see on katki töötab ainult maximum kiirusel

Postitatud: 19.05.2005 21:57 59
Postitas erik
No nii siis, sai Külminaatoris ära käidud, 45 minutiline protsess oli.
Kõigepealt võeti kahes kohas torudelt korgid maha ja survestati süsteem.
Pihustati mingit seebi vedelikku torudele ja otsiti lekkeid.
Seejärel toodi välja kaal, kompressor ja külma aine balloon, auto
tuli käima panna, kondensioneer tööle. Kaalu järgi lasti ainet masinasse.
Suleti korgid ja öeldi et valmis. Hinnaks oli 600 eeki.
Süsteem oli täiesti tühi, korra soss tegi ainult kui prooviti kas on midagi.
Nüüd siis puhub jahedat nagu ennemuiste, kuumad ilmad võivad tulla :cool:

Postitatud: 20.05.2005 11:18 00
Postitas priitv8
erik kirjutas:Pihustati mingit seebi vedelikku torudele ja otsiti lekkeid.
No ja tulemus? Kuhu see gaas kaob siis?

Postitatud: 20.05.2005 11:37 51
Postitas AARE540
erik kirjutas:.
Nüüd siis puhub jahedat nagu ennemuiste, kuumad ilmad võivad tulla :cool:
...ja nohu ja tatine nina koos nendega :D