1. leht 2-st
Täna öösel kuni -30 kraadi
Postitatud: 01.03.2005 19:09 31
Postitas Kustas
No nii, täna öösel siis lubas sisemaal kõva pakast. Kuidas keegi käitub, kel auto ööseks õue jääb?
Ise paiknengi täna sisemaal ja mina isiklikult kahtlen oma auto tosooli külma kindluses ja auto peab ööseks välja jääma. Peab vist sooja teki kapotele asetama.
Hetkel kraadiklaas juba -18 kraadi peal...
Kustas.
Postitatud: 01.03.2005 20:44 47
Postitas Harley
Sama probleem.... auto jaab oues ja ei tea mis homme naen jhutus susteemis

Postitatud: 01.03.2005 20:51 18
Postitas meph
Mul ka õues, aga sees peaks olema praegu -36C lurr... loodame, et tegelt ka on

Postitatud: 01.03.2005 20:54 31
Postitas Raino
Mul jääb kah õue...
Loodan et diisel küte ära ei külmu.Mul on auto parklas..
Vaevalt Tallinnas tuleb -30 kraadi..
Momendil ainult -9
Postitatud: 01.03.2005 21:17 18
Postitas E28
no mehed! talveks tuleb ju sügisel ettevalmistuda.tosool peab ikka korralik sees olema

nii palju kui mul bemme (haininasid) on olnud pole mitte kunagi talvel probleemi olnud.peaasi et aku hommikuks ära ei sure kellel lahjemad akud,endal diisli aku peal

Postitatud: 01.03.2005 21:32 59
Postitas Cardo
Te vist siin enamus ei mäleta kuda 20 a tagasi autosid talveõhtuks ette valmistati

auto töötas kuniks enam sõiduvajadust ei olnud ja siis lasti suurde ämbrisse mootorist vesi sisse kuni viimase tilgani

., hommikul pandi mootor tööle ja lähima paari minutijooksul lükati ämbrist vesi mootorisse tagasi , kohe ei tohtinud kuna võis enne mootori soojenemist ära külmuda vastu jääkülmi mootorisiseseinu

Kas keegi viitsib vanaisademoodi autot tänaõhtaks ette valmistada laiskvorstid tosoolipudeliga

Postitatud: 01.03.2005 21:39 30
Postitas alar
mul vanamehel töötas vene ajal UAZik terve öö hoovis, et ära ei külmuks. hommikul oli siiski sees paras sara... ise kallasin ka bemarisse -36 jahutusvedeliku sügisel sisse. eks homme näha kas sõidan tuleva nädala bemmiga või peab jälle esivanema traditsiooni elustama.....

Postitatud: 01.03.2005 21:51 33
Postitas Ingmar
Mul on nii, et mida külmem ilm, seda halvemini lähevad külma mootoriga sõites käigud sisse.
Seda siis külmana sõidu paar esimest minutit.
Arvatavasti viga selles, et oleks aeg hakata käigukasti õli vahetama

,kuid hakkasin just mõtlema, et -30-ga ei vahetaks ma vist enam käiku

:
Postitatud: 01.03.2005 22:27 33
Postitas E32
Eile sai uus aku ostetud, kuna vana andis otsad peale nädalast seismist väljas

kükk tegemist oli, et autosse sisse saada ! ja hetk tagasi sai veel -40 jahutusvedeliku vähe peale valatud

Postitatud: 01.03.2005 22:33 34
Postitas Indrek_M
Ah ei jahtu see mootor nii madalale temperatuurile. Väljas -30 siis kapoti all vast mingi -20 halvimal juhul ...
Ega seal muud polegi kui igaks juhuks ninaga niipidi, et saaks vajadusel hommikul tõmmata :

Postitatud: 01.03.2005 23:07 10
Postitas Henrik88
Ettevalmitused tehtud 2 nädalat tagasi. Jahutusvedelik + uus aku. just vahetasin ka õli. sai jälle 15 000 km täis.
Postitatud: 01.03.2005 23:50 46
Postitas rosco
Isa bussijuht ja tegi kunagi nii,et kui oli vaja hommikul vara tööle minna siis buss juba mingi 12 -1 ajal öösel käima ja pole mingit külmumis kartust.

Postitatud: 02.03.2005 00:16 47
Postitas Kustas
Kell on 0:15 ja märjamaal on külma -22 kraadi

Ootasin hullemat.
Ei tea võib-olla langeb veel külmemaks. Mina igatahes lähen lasen mootoril vähe käia, nii mõne suitsu pikkuse...
Kustas.
Postitatud: 02.03.2005 00:27 46
Postitas inc13
Täiesti kama 2,jahutusvedeliku külmumistemp. on ca -50C..
vigadest õpitakse...mul kunagi läks -28 c vedelik tahkeks

Postitatud: 02.03.2005 01:44 23
Postitas siim528
tartus praegu -15...
hommikul peab vist varuautole hääled sisse ajama
Enda omal oli juba täna hommikulgi aku tühi.

Postitatud: 02.03.2005 04:40 23
Postitas Kristjan_K
MInu desktopil näitab hetkel -9
Kuna suurt muud varianti pole siis pean seda uskuma

Tallinnas pole külma ega asja

Postitatud: 02.03.2005 09:43 28
Postitas Harley
Auto jai terve ja mootoris jaad ei olnud ainult Tosooli pudelis mis seisis salongis leidsin kristallid.... Pudelis oligi -36C tosool

Postitatud: 02.03.2005 10:21 03
Postitas AARE540
Ma igaks juhuks lükkasin auto garaazhi, ei probleemi miskit hommikul

, venna käsutuses oleva E36 puhul ei kuulnud küll et oleks probleemi, tal öösel õues seisis...
Postitatud: 02.03.2005 11:37 11
Postitas truumu
kui jahutusüsteemis on vähegi tosooli, ei tohiks ta midagi katki teha, lihtsalt muutub süldiks...
paisumistegur on veest erinev
Postitatud: 02.03.2005 11:40 04
Postitas Kustas
Oh, suksu pidas ikka öö vastu, paksu lume all teine...
Igatahes lubas eelolevaks ööks samuti külma...
Ja krdi haige ilm, koos selle libedusega. Täna on juba surma saanud kolm inimest, kahes liiklusõnnetuses. Mõlemad maanteel.
Tuleb ikka valida sõidukiirus vastavalt oludele, krt.
EDIT: Kõigi aegade kõige külmem päev oli Eestis 17. jaanuaril, 1940. aastal, kui Jõgeval langes õhutemperatuur - 43,5 kraadini.
Kustas@

Postitatud: 02.03.2005 11:52 48
Postitas AARE540
Truumul õigus muuseas... Aga sellega seoses tuli meelde üks seik möödunud suvest (ahh, see suvi, natuke veel kannatust...

),oli üks õlu soojaks vähe läinud ja mõtlesin, et ma tahaks selle kiiresti külmaks saada, et suskan ta 10 mintsaks sügavkülma, aga noh nagu alati sellistel juhtudel, unustasin ära ja õhtul tuli meelde, kui külmikut lahti tehes altpoolt õllelõhna tuli...Vaatasin sügavkülma, pudelikillud ja tükk õlut vahtis vastu...Ega ei taha, et mootoriga nii juhtuks, karta on, et 9EEK-st jääb väheks...

Postitatud: 02.03.2005 12:05 43
Postitas truumu
kusjuures olles 1979 aastavahetusel sõbral pulmas läks viin õues süldiks, ehk siis üle 40*
Postitatud: 02.03.2005 12:11 57
Postitas Kustas
truumu kirjutas:kui jahutusüsteemis on vähegi tosooli, ei tohiks ta midagi katki teha, lihtsalt muutub süldiks...
paisumistegur on veest erinev
Mul autol ostes oli peal uus radikas ja uus tosool sees(eestis pandud). Tosool nagu ikka kaob kuhugi ära

. Ja viimase liitri, mille peale olen valanud, on konsentraat... Siis ikka peaks vist vastu pidama.
Muide, palju puhas "konsentraat" külma peab? Statoilist ostetud pudelil seda küll kirjas polnud
Kustas.
Postitatud: 02.03.2005 12:14 39
Postitas truumu
kuskil 90*
Postitatud: 02.03.2005 13:05 09
Postitas Harley
Tosool kui laheb sojaks laheb laiali ka.... arge unustage seda...
Postitatud: 02.03.2005 14:17 46
Postitas meph
mida see eesti keeles tähendama peaks?
Postitatud: 02.03.2005 14:29 22
Postitas eero
truumu kirjutas:kuskil 90*
Kassa tead või arvad?
Ma ei taha uskuda. Kuskilt on nagu meelde jäänud, et puhta konsentraadi külmumistemp. pole sugugi oluliselt madalamal kui õiges vahekorras lahusel. Pisut küll, aga igal juhul mitte nii, et kui näiteks 1:1 lahusel on -40, siis puhtal -80 oleks vms.
Postitatud: 02.03.2005 22:20 18
Postitas Tarvo
Ise olen näinud -70* konsentraati, see läks veega pooleks sisse kah
Postitatud: 02.03.2005 22:33 03
Postitas toivoku
mul dislal eelsyyte kyynlad andsid otsad nüüd

aga noh käima läheb veel ja järgmine hooldus ring pole enam kaugel et siis vahetab ära, aga käima läks ideaalselt

Postitatud: 02.03.2005 22:53 10
Postitas Kustas
toivoku kirjutas:mul dislal eelsyyte kyynlad andsid otsad nüüd


wow, olen kuulnud, et need maksavd uuestpeast väga palju...
Kustas.