http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Seri ... _and_sales" onclick="window.open(this.href);return false;
Misasja, 3. seeria müük on 300-600 tuhande vahel
Tesla teab väga hästi, et nad ei saagi sadades tuhandetes
S-e ja X-e stabiilselt müüa. Küll aga Model 3. Ja nagu ma mainisin,
500 000 Model 3-e müük põhjustab mitmetel teistel autotootjatel
(need autotootjad, kes teevad sarnases hinnaklassis, 30-50k€, mõnd
sõiduautot, ka Audi ja MB, isegi Škoda, eriti heitmemaksustatud riikides),
ehk napsab Model 3
kõikidelt nendelt tootjatelt, kel ei ole pakkuda
EV-d samas hinnaklassis (2017a seisuga ongi kõik teised tootjad).
Kui GM või Nissan saavad oma 250 miilise (reaalselt 200) Poldi või Lehe,
SIIS, siis võib-olla nendel läheb veidi paremini, brändifanattide põhjusel.
Sendant küll, et mid-range EV-del kaugmaasõidud on küsitavad, isegi
Model 3 puhul, kus see juba võimalik on.
BMW-l võib see teekonna arvestaja isegi parem olla, kuid kui pole
iga sajakonna kilomeetri järel CCS-i, siis on see tulemusteta funktsioon.
Pealegi, ma tahaks i3-l seda funktsionaalsust demonstratiivselt näha.
Raudselt sõiman ääreni täis kui "standardseid puudusi sisaldav funktsioon".
Mida aitavad siin hõredalt paigutatud superlaadijad?
Sedasama, mida teeb uus teekonnajälgija esmajärjekorras: müüb autot
nendele, kes kardavad elektriautosid

Muhv, kas sa oled ikka veel see inimene, kes eeldab, et kiirlaadijaid kasutatakse
igapäevasteks sõitudeks? Sa ju põhimõtteliselt vihjasid sellele. Sellele, et
keskmiselt sõidetakse 40km ja seda, et SC-d on 200km-ste vahedega. Muideks,
isegi selle teise punktiga ei ole asjad nii nagu sa... emm, kujutasid ette?
Strateegiliselt väljalõigatud pildid näitavad, et võrk on tihedalt asustatud aladel
tugevalt üleküllastunud:


Üleküllastunud tähendab umbes seda, et kõige halvema variandi puhul (200mile range Model3)
on paar lähimat kiirlaadijat lähemal kui kolmandik sõiduki sõiduulatusest, ala 100km.
See, nagu meil Eestis on võrk kujunenud, on otseses mõttes kujunenud ainult sellepärast,
et mitsul on 16kWh aku, mis meie kliimas sõidabki alla 80km, millest pool on 40km.
Üks samm ülespoole, Leaf koos soojapumbaga, vajab neid jaamu 60km-ste vahedega.
Kiirlaadimisjaamade omavaheline distants on 40-60 km. Kiirlaadimisjaamade paigutamise on arvestatud käidavate asukohtadega nagu näiteks bensiinijaamad, kohvikud, kauplused. jms.
Muideks, kui parempoolsel pildil jäi Nevada "auk" silma kraapima, siis tutvu näiteks selle pildiga:
https://www.nasa.gov/sites/default/file ... 38a1_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ütle, mitu Tesla omanikku vajaksid (mitte ei prooviks niisama) SC-d ühes aastas keset seda tühjust?
Sarnane olukord on meie Mitsudele loodud võrgust. Võtame näiteks Soomaa RP, seal on ka auk.
Kiirlaadija ja tankla on kaks eriasja.
Ärme neid omavahel palun sassi aja. Selline üleküllastunud võrk on mõistlik üleküllastunud
elamispiirkondadesse, kus reisile minejaid võib olla väga palju (mitte nagu Eestis). Majanduslikult
pole tarvis teha 24 püstoliga laadimiskohti, kui võib teha kolm 8 kohaga erikohtades.
Muidugi see vajab sedasama taristu jälgimise funktsiooni, kus sõiduk automaatselt valib parima
lahenduse. Kui see töötab hästi, siis jääb ära ka
detour probleemid, mis mõned aastad tagasi
ilgeid probleeme mõnele üksikule ostu vältivale inimesel pähe tulid.