1. leht 1-st

2.5i 141kW mootor

Postitatud: 23.12.2005 22:09 01
Postitas Mrk
Täheldasin hämmastusega eile, et E36-l ja E60-l on mõlemal 2.5i 141kW jõuallikas.

E60 puhul ma mõtlen enne mootoriuuendust eksisteerinud 2.5i mootorit.

E36 hakati tootma 1991, E60 vana 2.5i mootori tootmine lõpetati 2003

Võrdlesin netist andmeid ning need olid identsed!
Nt. kolvi mõõtmed, rõhk, pöördemoment jne.

Kas tõesti on 12 aastat olnud kasutusel üks ja sama mootor?
Sama mootorit kasutati ka eelmisel E39 kerega viiendal ning ka E34-l.

Postitatud: 23.12.2005 23:29 02
Postitas AARE540
Ei usu mina, et E60-l sama mootor on kui E34-l ja E36-l. Andmed võivad ju samad olla, st siis hobesed ja KWd, aga arvan et erinevad on näiteks kasvõi pöörded, mille juures need saavutatakse, kindlasti on ka mootori tähis erinev jne. Ei hakanud veel andmeid otsima, kuid olen suht kindel, et mul on mootorite erinevuse suhtes õigus :P Aga ootame priitv8 kommentaari ;)

Postitatud: 23.12.2005 23:49 43
Postitas Mrk
E 60 2494 cm3
245 Nm@3500tpm-6000tpm

E 39 2494 cm3
245 Nm@3500tpm-6000tpm

E 34 2494 cm3
250 Nm@4200tpm-5900tpm

E 36 2494 cm3
245 Nm@4200tpm-5900tpm

E 46 2494 cm3
245 Nm@3500tpm-6000tpm

Kõigil on kolvi mõõtmeteks 84,0 x 75,0 mm
Rõhk vms 10,5:1 (Täpset nimetust ei oska sellele anda)

Postitatud: 24.12.2005 00:01 16
Postitas AARE540
Hmm, on tõesti sarnased näitajad... Aga sa mootori tähist ei kaeva välja (M...)? Muuseas see rõhk, seda nimetatakse surveastmeks :P

Postitatud: 24.12.2005 00:47 25
Postitas Mrk
Vanemad (E 34/36 on M50) uuemate kohta ma ei tea.
Igatahes, kui ka on erinevad mootorid, siis näitajad on kahtlaselt sarnased.
Kui rääkida kiirendusest ja kütusekulust siis: (kuigi need sõltuvad suuresti ka kerest)

E 60
Keskm. kütusekulu 9,4L/100km
Kiirendus 7,9s

E 39
Keskm. kütusekulu 9,4L/100km
Kiirendus 8,1s

E 34
Keskm. kütusekulu 9,0L/100km
Kiirendus 8,6s

E 36
Keskm. kütusekulu 8,8L/100km
Kiirendus 8,0s

E 46
Keskm. kütusekulu 9,0L/100km
Kiirendus 7,2s

Andmed manuaalkasti kohta.
Kui neid andmeid vaadata, tundub ka, et mingit edasiminekut pole toimunud. Sellest ma tõesti aru ei saa, kas pole võimalik siis 12 aastaga mootorit tõesti ökonoomsemaks teha?

Postitatud: 24.12.2005 01:28 23
Postitas Svenp
Mrk, laskumata mootoriteooria nüanssidesse, vastan lühidalt: ei ole sama mootor. Uuemad on ökonoomsemad ja paremate välikarakteristikutega.

Postitatud: 25.12.2005 21:30 55
Postitas Aare
Seejuures ka kapriissemad ja lolli käes kergemini õhtule minevad....

Kiirendus ja ökonoomsus on seejuures enam-vähem samad seetõttu, et turvalisuse ja muidu mugavuse kasvatamisega on 3ne läinud ka märgatavalt raskemaks.

Sinna nahka on ka suuresti mootoriehitajate töö tulemus läinud.

Postitatud: 26.12.2005 00:37 17
Postitas Mrk
Kindlasti võib see olla üheks põhjuseks, kuid julgen siiski peale mõningast lisauuringut väita, et E46, E39 ja E60 omasid kõik ühte ja sama 2.5i mootorit.

Varajasem oli ühine E34 ja E36-l.

Imelik lihtsalt mõelda, et tuttav tellis Saksast omale 2003a E60 525i ning pannes temaga joonele 1991a E36 saab suhteliselt samaväärse mineku ja kilovatid :P

Postitatud: 26.12.2005 01:32 49
Postitas priitv8
Ei ole. E34 ja E36 olid M50 ja M50TU, mõlemad malmplokiga, TU-l ka sisselaske-VANOS. E39 jne said nii M52 kui M54, mõlemad aluplokiga, M54 juba kahe VANOS-ega. E60 võis alguses ka M54 olla, nüüd juba eranditult N-seeria Valvetronic mootorid.