1. leht 1-st

530d tahaks ostmist

Postitatud: 30.07.2005 21:05 07
Postitas JL
Tervist!

Tuhlasin kull vanemates teemades ringi, kuid tundub, et suht vähe sellise auto omanikke. Äkki vahepeal veel keegi sellise omanikuks saanud ja oskab infot jagada.

Välja siis valitud 530d, 1999vl, automaat, touring.

Mida sellest autost räägitakse? Kas 200000km läbinud mootoril on veel ressursii? Kuidas mootor üldse vastu peab? Sillad on vist nagu e39 ikka st nõrgakased...Mida veel tähele tasuks panna?

Mis sellise masin kütusekuluks pakutakse?

Ette juba tänulik!

Re: 530d tahaks ostmist

Postitatud: 30.07.2005 22:50 42
Postitas ZoojaPuhur
JL kirjutas: Kas 200000km läbinud mootoril on veel ressursii?
küllalt. ostsin ise 02 aastal 99 aasta 530d, läbisõit oli 180 000. mina sõitsin 50 kilo juurde ja järgmine omanik sõidab siiani kenasti edasi.
mul oli "kepikastiga" ja väga ökonoomne, ei lagunenud ka. mina ei pidanud sillas ühtegi juppi ära vahetma. üldse ei meenu, et oleks aasta jooksul midagi vahetanud

ostaks vist uuesti. soovitan

Postitatud: 31.07.2005 18:31 32
Postitas Henrik88
diisli suurim vaenlane on kohalik kahtlase väärtusega diiselkütus mida tsurkad kuuri all ja sohvoosi tanklates müüvad. Kui sõidad korraliku kütusega siis peaks asi ok olema. Tuttav sai kehva kütust ja pidi pihustid välja vahetama. Asi juhtus eelmine talv ja siiamaale on migi kala sees auto lihtsalt ei käi korralikult isegi kuulsad nõiad DIA autos tartus ei oska midagi teha. Õigemini teevad siis käib kaks päeva normaalselt ja siis jälle lonkab.

Postitatud: 31.07.2005 20:58 04
Postitas Relk

Postitatud: 01.08.2005 09:12 10
Postitas ArgoV
Endal 2000 lõpp tehasest välja veerenud 530d, 142 kW. Kütusekulu linnas 10-11, maanteel 6-7. Kui piloodiga maanteel mingi 100ga sõita, ei kipu suvetingimustes kuidagi üle 6,1-6,2 kulu tulema.
Esisild on arvatavasti nii nagu teistelgi e39-tel. Ostes oli läbisõit 74000, hetkel 96000. Vahetanud olen mõlemad esimesed rattalaagrid, kõik piduriklotsid ja esimesed kettad, ees 2 õõtsa ja taga ühe kondi.
Sõidurõõm ja minek on suure ja raske auto kohta super. Tänu suurele pöördemomendile (410 Nm) on paigaltstart eriti võimas.
Tankimise kohta peaks ilmselt jah pisut jälgima, kuigi on kuulda olnud, et ka suurtest kettidest aeg-ajalt jama paaki saab. Samas ei ole sinna midagi parata - kui sul just enda tanklat pole :)
1999.a. peaks olema veel 135 kW mootor, kuid omal kogemus puudub, palju sel reaalselt uuema tüübi 142 kW mootoriga vahet on. Vaevalt see vahe mäekõrgune on.

Postitatud: 01.08.2005 09:17 26
Postitas Tarmo
Minul tekkis küsimus , et kas see 142 kw mootor on turboga või ilma?
135kw on ilma nii palju kui mina tean.

Postitatud: 01.08.2005 09:20 25
Postitas Valdek
Tarmo kirjutas: 135kw on ilma nii palju kui mina tean.
mis hetkest ta turbost ilma jäi :shock:

Postitatud: 01.08.2005 09:21 43
Postitas ArgoV
Tarmo kirjutas:Minul tekkis küsimus , et kas see 142 kw mootor on turboga või ilma?
135kw on ilma nii palju kui mina tean.
:shock: ilma turbota?
Krt, minu teada peaks ikka turbodiisel olema...

Postitatud: 01.08.2005 09:32 29
Postitas Tarmo
ma millegipärast koguaeg nii arvanud
530d ju mitte 530td

kui turboga siis turboga.
Kui lolli vastu pead peksta , ega ta siis sellest targemaks ei saa. :D :cool:

Postitatud: 01.08.2005 10:07 48
Postitas JL
minu teada on tegemist ikkagi 2.9tds mootoriga :? see "d" on lihtsalt mudel.

ega siis 523 veel kah 2.3 liitirine mootor pole.

Tegemist on jah 135kW isendiga.

Postitatud: 01.08.2005 10:26 23
Postitas ArgoV
JL kirjutas:minu teada on tegemist ikkagi 2.9tds mootoriga :? see "d" on lihtsalt mudel.
Registreerimistunnistus väidab tõepoolest, et töömahuks on 2926 kuubikut :) Mine ja võta kinni, kas see tuleb 2,9 l või 3,0 l lugeda...

Postitatud: 01.08.2005 10:28 17
Postitas Relk
No siin peaks vist ümaradama ja jõuame ikka 2,9l'i peale.

523'e mootor on tegelikult 2494cm3

Postitatud: 01.08.2005 10:42 59
Postitas JL
Relk kirjutas:No siin peaks vist ümaradama ja jõuame ikka 2,9l'i peale.

523'e mootor on tegelikult 2494cm3
Aga olgem ausad, siin tuleb juba turundus mängu

530 on palju ilusam ja müügi kohalt palju parem numbrikombinatsioon :cool:

Tegelt see polnud teema...

Postitatud: 02.08.2005 10:05 27
Postitas HannoK
olen üsna värske sarnase auto omanik, tõsi küll mul seamuti see pisut uuem, 142 kW mootor. Peale kütusekulu esialgu veel muud ei oska kommenteerida. Mina muidugi sõidan viimasel ajal nagu eit, ning sellise sõidustiiliga on minu läbitud 500 km keskmine 8.0 l/100. Nädalavahetusel oli esimene pikem maanteeots, mööda peterb. teed, kus enamuse ajast oli kiirus 70...90, ja selles tempos oli distantsi keskmine 5,2 l/100. Ennast ajas kah naerma. Poole vähem kui mu eelmine auto...

Postitatud: 02.08.2005 11:32 45
Postitas Mulk
Kogemust siis 142 kw autoga, 2000 aasta facelft, remonti vajas veermik kui sai natuke eesti teid tunda peale saksamaad ja korra jättis teele kuna ei käivitunud-viga nukkvölli anduris. lugejate auto all täpsemalt kirjas mida tehtud ja mida läinud. Läbisõitu eestis saanud umbes 30000 km. parasjagu hankimas uut, touringut 2002 aastast.

Postitatud: 02.08.2005 11:56 56
Postitas ZoojaPuhur
Tarmo kirjutas:Minul tekkis küsimus , et kas see 142 kw mootor on turboga või ilma?
135kw on ilma nii palju kui mina tean.
kõik diisel bemmid on turboga. tähis "td" oli aastani 2000, sealt edasi on kõigil disla bemmidel tähis "d".

ps. kui osta diisel bemm, siis mina soovitaks 525 (120kw), see tuli 2000 aasta lõpus välja. seda omasin ka mingi aastakese. see on veel ökonoomsem kui 530 ja mingt erilist "mineku" vahet ma ei täheldanud (kütusekulu oli linnas automaadiga autol alla 10 l)

Postitatud: 03.08.2005 09:28 04
Postitas JL
ZoojaPuhur kirjutas:ps. kui osta diisel bemm, siis mina soovitaks 525 (120kw), see tuli 2000 aasta lõpus välja. seda omasin ka mingi aastakese. see on veel ökonoomsem kui 530 ja mingt erilist "mineku" vahet ma ei täheldanud (kütusekulu oli linnas automaadiga autol alla 10 l)
põhjus, et miks just see konkreetne mudel väljavalitud, et pakutakse ülisoodsa hinna eest. Muud põhjust polegi :)

Postitatud: 03.08.2005 11:35 54
Postitas ArgoV

Postitatud: 18.08.2005 12:29 27
Postitas Lauri_L
Kõik diisel bemmid ei ole teps mitte turboga. Seda võib muidugi tähe norimiseks lugeda, sest oli ju esimene bmw diiselmootor tõepoolest vabalthingav 2,4, kuid edasi tõepoolest kõik ülelaadimisega. Vabalthingavast diiselmootorist pole ilma turbiinita tõesti võimalik niivõrd väikeste töömahtude juures välja pigistama selliseid jõude nagu seda on 130 ja peale kw. Siin hakkab juba rolli mängima mootori vastupidavus :D Samas turbiini kasutamine ei mõju teps mitte mootorile halvasti, näiteks suur ülelaadimine aitab masinat jahutada. Varasematel aegadel mõõdeti diisli koormust näiteks väljalaskegaaside temperatuuri järgi, turbiinide tulekuga ning turbiinirõhkude üleskruvimisega aga see enam paika ei pea. Ja tds masinate koha pealt niipalju, et masinad üle 2,0bar-ise ülelaadimisega vajavad juba vahejahutit, ehk siis intercoolerit, kuidas kellelegi, bemaril siis tähistuseks td(s). Näiteks vanal 2,4td-l ülelaadimine on vististi 1,9bar (ilma coolerita) ja 2,5tds juba oli vist 2,4bar (cooleriga). Edasisi andmeid pole uurinud.

Postitatud: 18.08.2005 12:44 34
Postitas ZoojaPuhur
Lauri_L kirjutas:Kõik diisel bemmid ei ole teps mitte turboga.
ma väljendasin end veidi vähe. tahtsin öelda, et kõik uued on turboga, sestap nüüd lihtsalt tähis d ja enam tähist td ei kasutata

Postitatud: 18.08.2005 12:47 10
Postitas Lauri_L
ZoojaPuhur kirjutas:
Lauri_L kirjutas:Kõik diisel bemmid ei ole teps mitte turboga.
ma väljendasin end veidi vähe. tahtsin öelda, et kõik uued on turboga, sestap nüüd lihtsalt tähis d ja enam tähist td ei kasutata
Sain aru ja sul on õigus :)