1. leht 1-st
Very big block BMW
Postitatud: 14.07.2005 19:28 23
Postitas Aare
Selle kõrval kahvatuvad kõik ameerikamaa suured mootorid.
BMW 801. Ladies and gentlemen
Töömaht 41,8 liitrit
14 silindrit
Kolvikäik x silindri läbimõõt : 156x156 mm
Surveaste 6,5
Kaks klappi silindri kohta, mõlemad naatriumtäidisega
Mootori kaal 1228 kg
Bensiini otsepritse
Vee-metanoolipritse
Võimsus sõltuvalt mudelist 1700 kuni 2100 hobujõudu
Selline võimsus saadi 2700 rpm
Kaheastmeline puhur
Hüdroelektriline mootori aju (Komandogerät), mis suutis sättida segu ja süüdet
Kõik see mõeldi välja 1942

Postitatud: 14.07.2005 19:41 29
Postitas xeon
tee kah midagi sarnast..kui väljaarvutada ehk jagada jyudu kaaluga siis jääb peaegu jaotus nii 2hobust-1kilo
tänastel mootoritel ehk 1hobune 1 kilo
Postitatud: 14.07.2005 23:56 56
Postitas priitv8
Postitatud: 15.07.2005 10:25 13
Postitas Aare
Lennukimootoritel 1 hk/1kg ei suuda lennukit õhku normaalselt tõsta. Seal on suurem hj/kg suhe kui automootoris
Pealekauba veel see, et tegu on radiaalmootoriga, kus plokk on vaid väntvõlli tolmukaitse eest ning kergeid/kalleid metalle on seal omajagu
Selle moto eelis konkurentide ees oli see, et kogu juhtimine käis üheainse kangida (gaas), ülejäänu tegi elektroonika/elekter. Teistel olid eraldi nupud segule, propi sammule jne.
Muidugi kolvikiirus on seal meeletu, kui pöördeid taga ajada
Postitatud: 15.07.2005 12:16 22
Postitas ArgoV
xeon kirjutas:tee kah midagi sarnast..kui väljaarvutada ehk jagada jyudu kaaluga siis jääb peaegu jaotus nii 2hobust-1kilo
tänastel mootoritel ehk 1hobune 1 kilo
Oot-oot..kas BMW R6 kaalub üle 200 kg???
Üle 200 hobujõu ju tänapäeval suht tavaline teema juba...
Tean, et arvestatakse auto kaalu ja hobujõudude suhet, kui mingit sportlikku näitajat...aga mootori kaalu ja hobujõu suhet pole enne küll kuulnud...
Postitatud: 15.07.2005 12:20 38
Postitas ArgoV
Ja just praegu sain aru, et ka xeon rääkis ilmselt ju lennukimootoritest

Postitatud: 15.07.2005 15:34 54
Postitas Aare
Lennukil on õhku tõusmiseks vaja vähemalt 1,4 hj/kg suhet, sest mootorid on seal väga suured. Alla 1 hj/kg ei pidanud tõusmagi.
Postitatud: 15.07.2005 18:16 02
Postitas xeon
see on loomulik jah..seda raskust peab ju yles t6stma
kui oleks ainult mootori raskus siis ta t6staks ennast, aga veel lennuki mass...nii et
seda lennuki mootorit vyiks dragstari ehitusel kasutada(vabandus kui valesti kirjutasin)
see paneks nii soomlastel ära et nad timmiks oma mottoid veel 5 aasta:)